GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GÖRME ENGELLİLERİN EĞİTİMİ/GÖ112A
Dersin Adı: GÖRME ENGELLİLERİN EĞİTİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğretim Görevlisi Turan Delimehmetoğlu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/turandmo
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  turandmo@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler, Ülkemizde görme engelliler için kullanılan tanılama yöntemlerini betimler, Görme yetersizliğinin bireyin gelişimi üzerindeki etkilerini








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Görme engellilerin eğitimi bölümünde verilen derslerin görme engellilere öğretimleri açısından önemleri nelerdir?
2. Hafta  Görme ile ilgili temel kavramların tekrarının yapılması
3. Hafta  Görme engelli çocukların eğitim ortamlarına yerleştirilmeleri a-Tıbbı tanılama modeline göre yerleştirme nasıl yapılmaktadır? b-Bep'e göre yerl
4. Hafta  Görme engelliler için eğitim ortamları nelerdir? a-Olası eğitim ortamları, b-Varolan eğitim ortamları,
5. Hafta  a-Eğitim ortamlarına yerleştirme ilgili görüşler nelerdir? b-Eğitim ortamların yerleştirilirken dikkat edilmesi gereken noktalar
6. Hafta  Görme engellilere braille yazı nedir? Araçları nelerdir? Braille yazı sistemi nasıl kullanılır?
7. Hafta  Görme engellilerde bağımsız hareket ve yönelim becerileri nelerdir? Görme engelli bireyler tarafından nasıl kullanılır?
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Görme engellilerde dinleme becerileri nelerdir? Görme engelli bireyler tarafından nasıl kullanılır?
10. Hafta  Görme engelilerde dokunma becerileri nelerdir? Görme engelli bireyler tarafından nasıl kullanılır?
11. Hafta  Dokunma sisteminde meydana gelen yetersizlikler ve sağaltım önerileri.
12. Hafta  Kinestetik duyu nedir? Haptik duyum nedir?
13. Hafta  Az görenlerin eğitimine giriş
14. Hafta  Görme engelli öğrenciler için özel araçlar nelerdir ve ne amaçla kullanılırlar?
15. Hafta  Normal sınıftaki görme engelli bir öğrenci için yapılabilecek basit düzenlemeler nelerdir?
16. Hafta  final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Görme Engellilerin Eğitimi
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
16
1
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
73
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.92
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireyin eğitsel değerlendirme süreçlerini planlar ve uygular.X
2
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin akademik ve diğer gelişim alanlarını destekleyici bireyselleştirilmiş öğretim materyali geliştirir ve uygular.X
3
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin eğitimleri ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.X
4
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylere yönelik etkili öğretim stratejilerini açıklar, planlar ve uygular.X
5
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin akademik ve günlük yaşamlarını kolaylaştırıcı teknolojileri açıklar ve kullanır.X
6
Etkili aile eğitim programları planlar ve uygular.X
7
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerde uygulamalı davranış analizi olumlu davranışsal destek süreçlerini planlar ve uygular.X
8
Yetersizlikten etkilenmiş bireylere yönelik olumlu tutum gelişimini sağlayabilecek çalışmalar planlar ve uygular.X
9
Diğer disiplin alanları uzmanları, BEP birimi, aile ve ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliğine dayalı ekip çalışmaları yapar.X
10
Özel eğitim alanıyla ilgili kanıt temelli bilimsel bilgiyi kavrar ve kanıt temelli uygulamalar yapar.X
11
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler.X
12
Mesleki ve bilimsel etik değerleri ve sorumluluk anlayışı geliştirir.X
13
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
14
Aileye, özel gereksinimli bireylere, özel eğitim öğretmenine ve öğretim uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler bilgisine sahip olur ve değişiklikleri izler.X