GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ/GÖ107MB
Dersin Adı: EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Arş.Gör. MAHMUT ÇİTİL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/mcitil/contact
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mahmutcitil@hotmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Psikoloji ve eğitim psikolojisinin tanım ve işlevlerini bilir.
Çocuk ve ergenlerin psikolojisini açıklar.
Çocukların fiziksel ve sosyal gelişimlerini açıklar.
Öğrenme psikolojisini tanımlar
Öğrenmenin biyolojik temellerini açıklar.
Öğrenmeye etken olan yapıları denetler.
Öğrenmede davranışsal yaklaşımları tanımlar.
Sosyal öğrenme teorilerini tanımlar.
Bilişsel öğrenme teorilerini tanımlar
Öğrenmeyi etkileyen faktörleri bilir. Öğretim ve etkili öğretimi etkileyen faktörlerin farkına varır.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır..
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Psikoloji ve eğitim psikolojisinin tanımı
2. Hafta  Psikoloji ve eğitim psikolojisinin işlevleri
3. Hafta  Çocuk ve ergen gelişimi
4. Hafta  Fiziksel gelişim
5. Hafta  Sosyal gelişim
6. Hafta  Bilişsel gelişim
7. Hafta  Duygusal ve ahlaki gelişim
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler
10. Hafta  Günümüzdeki öğrenme kuramları
11. Hafta  Günümüzdeki öğrenme kuramları
12. Hafta  Etkili öğrenme ve etkili öğretimi etkileyen faktörler
13. Hafta  Etkili öğrenme ve etkili öğretimi etkileyen faktörler
14. Hafta  Motivasyon
15. Hafta  Bireysel farklılıklar ve öğrencilerin grup içindeki davranışları
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Yeşilyaprak, B. (2002). Eğitim Psikolojisi, Nobel Yayınları, Ankara Erden, M. ve Akman, Y. (1997). Eğitim Psikolojisi, Arkadaş Yayınevi, Ankara Aydın, A. (2000). Gelişim ve Öğrenme, Alfa Yayıncılık, Ankara Bacanlı, H, (2003). Gelişim ve Öğrenme, Nobel Yayıncılık, Ankara Senemoğlu, N. (1997). Gelişim ve Öğrenme: Kuramdan Uygulamaya, Erten Matbaacılık Yavuzer, H. (2000). Çocuk Psikolojisi, Remzi Kitabevi, İstanbul
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Ders anlatma, örnek olay, soru yanıt, öğrenci sunuları
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
8
3
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
3
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
9
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
90
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireyin eğitsel değerlendirme süreçlerini planlar ve uygular.
2
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin akademik ve diğer gelişim alanlarını destekleyici bireyselleştirilmiş öğretim materyali geliştirir ve uygular.X
3
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin eğitimleri ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.X
4
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylere yönelik etkili öğretim stratejilerini açıklar, planlar ve uygular.X
5
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin akademik ve günlük yaşamlarını kolaylaştırıcı teknolojileri açıklar ve kullanır.X
6
Etkili aile eğitim programları planlar ve uygular.X
7
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerde uygulamalı davranış analizi olumlu davranışsal destek süreçlerini planlar ve uygular.X
8
Yetersizlikten etkilenmiş bireylere yönelik olumlu tutum gelişimini sağlayabilecek çalışmalar planlar ve uygular.X
9
Diğer disiplin alanları uzmanları, BEP birimi, aile ve ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliğine dayalı ekip çalışmaları yapar.X
10
Özel eğitim alanıyla ilgili kanıt temelli bilimsel bilgiyi kavrar ve kanıt temelli uygulamalar yapar.X
11
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler.X
12
Mesleki ve bilimsel etik değerleri ve sorumluluk anlayışı geliştirir.X
13
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
14
Aileye, özel gereksinimli bireylere, özel eğitim öğretmenine ve öğretim uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler bilgisine sahip olur ve değişiklikleri izler.X