GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SINIF YÖNETİMİ/GÖ204MB
Dersin Adı: SINIF YÖNETİMİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Dekanlık tarafından atanacak.
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  Dekanlık tarafından atanacak.
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  Dekanlık tarafından atanacak.
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sınıf yönetimini, davranış yönetimini birbirinden ayırma
Psiko-dinamik, biyo-fiziksel, insancıl ve davranışçı yaklaşımlara göre Davranışı açıklama yollarını betimleme ve örnekler arasından gösterme
Davranış analizini betimler ve verilen davranış olaylarını analiz etme bilgi ve becerisi
Davranış analiziyle ilgili temel kavramlardan davranış, tepki, çevre ve uyaranı betimler ve birbirinden ayırma bilgisi
Olumlu, olumsuz pekiştirme, birinci ve ikinci tür ceza ilkelerini birbirinden ayırır ve örnekler oluşturma bilgi ve becerisi
Öğrencilerin öğrenme yaşantılarına katılımı için kuralları, yönergeleri ve alışkanlıkların nasıl kazandırılacağını örnek üzerinden gösterme bilgi ve
Öğrencilerin öğrenme yaşantılarına katılmalarını sağlamak için olumlu dönütlerin nasıl verileceğini örneklerle betimleme bilgi ve becerisi
Öğrenme yaşantılarına katılmayı engelleyen eleştiri ve yardım tuzağının ne olduğunu betimler ve kurtulma yollarını örneklerle gösterme bilgi ve becer

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Dersin tanıtımı ve kapsamı. Öğretimle, öğretme, disiplinle sınıf yönetimi arasındaki ilişkileri betimleme ve tanımlama
2. Hafta  Öğrenci davranışlarını açıklamak için adlandırma, kısır döngüsel açıklama, gözlemlerle açıklama, tarihsel açıklama
3. Hafta  Güncel açıklama ve bilimsel açıklama; dinamik, biyo-fiziksel, insancıl ve davranışçı yaklaşımlara göre açıklama
4. Hafta   Güncel açıklama ve bilimsel açıklama; dinamik, biyo-fiziksel, insancıl ve davranışçı yaklaşımlara göre açıklama
5. Hafta   Davranışın yapısalcı ve etkileşimci açıklamalarını karşılaştırma ve davranış analizi ve verilen davranış olaylarını analiz etme
6. Hafta   Uygulamalı davranış analizi ve özelikleri
7. Hafta   Davranış analiziyle ilgili temel kavramlardan davranış, tepki, çevre ve uyaranı betimler ve birbirinden ayırır
8. Hafta   Olumlu, olumsuz pekiştirme, birinci ve ikinci tür ceza ilkelerini birbirinden ayırır ve örnekler oluşturur.
9. Hafta  Olumlu, olumsuz pekiştirme, birinci ve ikinci tür ceza ilkelerini birbirinden ayırır ve örnekler oluşturur.
10. Hafta   Olumlu pekiştirme türleri ve doğurguları
11. Hafta  Öğrenme yaşantılarına katılmayı sağlamak için kurallara, yönergelere uymayı kazandırma
12. Hafta  Alışkanlıkları planlama ve kazandırma
13. Hafta  Dönüt verme ve öğrencilerin öğrenme yaşantılarına katılmalarını sağlayıcı dönütler.
14. Hafta  Dönüt verme ve öğrencilerin öğrenme yaşantılarına katılmalarını sağlayıcı dönütler.
15. Hafta  Öğrenme yaşantılarına katılmayı engelleyen dönütler: Eleştiri ve yardım tuzağı ve kurtulma yolla
16. Hafta  Öğrenme yaşantılarına katılmayı engelleyen dönütler: Eleştiri ve yardım tuzağı ve kurtulma yolla
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Özyürek, M. (2005) Olumlu Sınıf Yönetimi. Kök Yayınları Ankara
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme,
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
3
5
15
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
6
18
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireyin eğitsel değerlendirme süreçlerini planlar ve uygular.X
2
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin akademik ve diğer gelişim alanlarını destekleyici bireyselleştirilmiş öğretim materyali geliştirir ve uygular.X
3
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin eğitimleri ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.X
4
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylere yönelik etkili öğretim stratejilerini açıklar, planlar ve uygular.X
5
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin akademik ve günlük yaşamlarını kolaylaştırıcı teknolojileri açıklar ve kullanır.X
6
Etkili aile eğitim programları planlar ve uygular.X
7
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerde uygulamalı davranış analizi olumlu davranışsal destek süreçlerini planlar ve uygular.X
8
Yetersizlikten etkilenmiş bireylere yönelik olumlu tutum gelişimini sağlayabilecek çalışmalar planlar ve uygular.X
9
Diğer disiplin alanları uzmanları, BEP birimi, aile ve ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliğine dayalı ekip çalışmaları yapar.X
10
Özel eğitim alanıyla ilgili kanıt temelli bilimsel bilgiyi kavrar ve kanıt temelli uygulamalar yapar.X
11
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler.X
12
Mesleki ve bilimsel etik değerleri ve sorumluluk anlayışı geliştirir.X
13
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
14
Aileye, özel gereksinimli bireylere, özel eğitim öğretmenine ve öğretim uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler bilgisine sahip olur ve değişiklikleri izler.X