GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BRAİLLE YAZI, FEN VE MATEMATİK SEMBOLLERİNİN ÖĞRETİMİ/GE203A
Dersin Adı: BRAİLLE YAZI, FEN VE MATEMATİK SEMBOLLERİNİN ÖĞRETİMİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.Gör. Dr. SALİH ÇAKMAK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  salih_cakmak@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler; dersin sonunda kabartma yazı (Braille) ile bütün kısaltmalar ve noktalama işaretlerinin kullanıldığı metni okur, istenen metni bütün kısal








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kabartma yazı sistemini tanıma
2. Hafta  Kabartma yazı Türkçe harflarin işaretlerini okuma yazma
3. Hafta  Kabartma yazı Türkçe işaretlerini kullanarak öykü okuma yazma
4. Hafta  Kabartma yazı Türkçe harflerini ve noktalama işaretlerini okuma yazma
5. Hafta  Kabartma yazı 1 harfli kısaltmaları okuma yazma
6. Hafta  Kabartma yazı 2harfli kısaltmaları okuma yazma
7. Hafta  Genel tekrar
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Kabartma şiir işareti kullanarak şiir yazıp okuma
10. Hafta  Kabartma yazı hece kısaltmalarını okuma yazma
11. Hafta  Kabartma yazı kelime kökü kısaltmalarını okuma yazma
12. Hafta  Kabartma yazıda tüm kısaltmaları okuma yazma
13. Hafta  Kabartma yazı matematik sembollerini okuma yazma
14. Hafta  Kabartma yazı matematik sembollerini kullanarak toplama çıkartma işlemleri yapma
15. Hafta  Kabartma yazı matematik sembollerini kullanarak çarpma bölme işlemleri yapma
16. Hafta  Genel tekrarın yapılması
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  M.E.B. 1991, Özel Eğitim Okulları için Braille Yazı Kılavuzu. M.E.B. Basımevi. Ankara.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
6
2
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
6
2
12
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
6
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
3
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
3
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
80
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireyin eğitsel değerlendirme süreçlerini planlar ve uygular.X
2
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin akademik ve diğer gelişim alanlarını destekleyici bireyselleştirilmiş öğretim materyali geliştirir ve uygular.X
3
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin eğitimleri ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.X
4
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylere yönelik etkili öğretim stratejilerini açıklar, planlar ve uygular.X
5
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin akademik ve günlük yaşamlarını kolaylaştırıcı teknolojileri açıklar ve kullanır.X
6
Etkili aile eğitim programları planlar ve uygular.X
7
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerde uygulamalı davranış analizi olumlu davranışsal destek süreçlerini planlar ve uygular.X
8
Yetersizlikten etkilenmiş bireylere yönelik olumlu tutum gelişimini sağlayabilecek çalışmalar planlar ve uygular.X
9
Diğer disiplin alanları uzmanları, BEP birimi, aile ve ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliğine dayalı ekip çalışmaları yapar.X
10
Özel eğitim alanıyla ilgili kanıt temelli bilimsel bilgiyi kavrar ve kanıt temelli uygulamalar yapar.X
11
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler.X
12
Mesleki ve bilimsel etik değerleri ve sorumluluk anlayışı geliştirir.X
13
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
14
Aileye, özel gereksinimli bireylere, özel eğitim öğretmenine ve öğretim uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler bilgisine sahip olur ve değişiklikleri izler.X