GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ (GÖRME ENG. İÇİN ÖĞRT. TEK. VE MATERYAL GEL.-II)/GE410A
Dersin Adı: SEÇMELİ (GÖRME ENG. İÇİN ÖĞRT. TEK. VE MATERYAL GEL.-II)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğrt. Görv. Turan DELİMEHMETOĞLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  turandmo@hotmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu ders sonunda öğrenciler; Matematik, Türkçe, Hayat Bilgisi, Fen Bilgisi, Sosyal Bilgiler disiplin alanlarında ve Resim –iş yada öz bakım yada








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Matematik disiplin alanında görme engelli öğrencilerin performans düzeyini saptamak amacıyla hazırlanan ölçü aracının amacına uygun materyal geliştirm
2. Hafta  Matematik disiplin alanında görme engelli öğrencilerin performans düzeyini saptamak amacıyla hazırlanan ölçü aracının amacına uygun materyal geliştirm
3. Hafta  Matematik disiplin alanında görme engelli öğrencilerin performans düzeyini saptamak amacıyla hazırlanan ölçü aracının amacına uygun materyal geliştirm
4. Hafta  Türkçe disiplin alanında görme engelli öğrencilerin performans düzeyini saptamak amacıyla hazırlanan ölçü aracının amacına uygun materyal geliştirme.
5. Hafta  Türkçe disiplin alanında görme engelli öğrencilerin performans düzeyini saptamak amacıyla hazırlanan ölçü aracının amacına uygun materyal geliştirme.
6. Hafta  Türkçe disiplin alanında görme engelli öğrencilerin performans düzeyini saptamak amacıyla hazırlanan ölçü aracının amacına uygun materyal geliştirme.
7. Hafta  Türkçe disiplin alanında görme engelli öğrencilerin performans düzeyini saptamak amacıyla hazırlanan ölçü aracının amacına uygun materyal geliştirme.
8. Hafta  Hayat Bilgisi yada Fen Bilgisi yada Sosyal Bilgiler disiplin alanlarında görme engelli öğrencilerin performans düzeyini saptamak amacıyla hazırlanan ö
9. Hafta  Hayat Bilgisi yada Fen Bilgisi yada Sosyal Bilgiler disiplin alanlarında görme engelli öğrencilerin performans düzeyini saptamak amacıyla hazırlanan ö
10. Hafta  Hayat Bilgisi yada Fen Bilgisi yada Sosyal Bilgiler disiplin alanlarında görme engelli öğrencilerin performans düzeyini saptamak amacıyla hazırlanan ö
11. Hafta  Resim –iş/Özbakım/Günlük Yaşam/ Bağımsız Hareket becerilerinden birinde görme engelli öğrencilerin performans düzeyini saptamak amacıyla hazırla
12. Hafta  Resim –iş/Özbakım/Günlük Yaşam/ Bağımsız Hareket becerilerinden birinde görme engelli öğrencilerin performans düzeyini saptamak amacıyla hazırla
13. Hafta  Resim –iş/Özbakım/Günlük Yaşam/ Bağımsız Hareket becerilerinden birinde görme engelli öğrencilerin performans düzeyini saptamak amacıyla hazırla
14. Hafta  Resim –iş/Özbakım/Günlük Yaşam/ Bağımsız Hareket becerilerinden birinde görme engelli öğrencilerin performans düzeyini saptamak amacıyla hazırla
15. Hafta  Resim –iş/Özbakım/Günlük Yaşam/ Bağımsız Hareket becerilerinden birinde görme engelli öğrencilerin performans düzeyini saptamak amacıyla hazırla
16. Hafta  Resim –iş/Özbakım/Günlük Yaşam/ Bağımsız Hareket becerilerinden birinde görme engelli öğrencilerin performans düzeyini saptamak amacıyla hazırla
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Materyal Geliştirme
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
6
6
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
8
8
64
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
3
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
3
9
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
154
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireyin eğitsel değerlendirme süreçlerini planlar ve uygular.X
2
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin akademik ve diğer gelişim alanlarını destekleyici bireyselleştirilmiş öğretim materyali geliştirir ve uygular.X
3
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin eğitimleri ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.X
4
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylere yönelik etkili öğretim stratejilerini açıklar, planlar ve uygular.X
5
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin akademik ve günlük yaşamlarını kolaylaştırıcı teknolojileri açıklar ve kullanır.X
6
Etkili aile eğitim programları planlar ve uygular.X
7
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerde uygulamalı davranış analizi olumlu davranışsal destek süreçlerini planlar ve uygular.X
8
Yetersizlikten etkilenmiş bireylere yönelik olumlu tutum gelişimini sağlayabilecek çalışmalar planlar ve uygular.X
9
Diğer disiplin alanları uzmanları, BEP birimi, aile ve ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliğine dayalı ekip çalışmaları yapar.X
10
Özel eğitim alanıyla ilgili kanıt temelli bilimsel bilgiyi kavrar ve kanıt temelli uygulamalar yapar.X
11
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler.X
12
Mesleki ve bilimsel etik değerleri ve sorumluluk anlayışı geliştirir.X
13
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
14
Aileye, özel gereksinimli bireylere, özel eğitim öğretmenine ve öğretim uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler bilgisine sahip olur ve değişiklikleri izler.X