GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ/GE314 A
Dersin Adı: SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Selda ÖZDEMİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://w3.gazi.edu.tr/~seldaozdemir/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  seldaozdemir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler görme engelli çocuklarda farklı sosyal becerilerin ve sosyal beceri problemlerinin içeriğini ve tanımını söyler.
Öğrenciler görme engelli çocuklarda erken çocukluk döneminde ve okul çağında uygulanan güncel sosyal beceri öğretimi yaklaşım ve tekniklerini açıklar.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sosyal yeterlilik, sosyal beceriler, sosyal beceri eksikliği, sosyal performans problemleri, sosyal yeterliliği desteklemenin önemi
2. Hafta  Sosyal becerilerin değerlendirilmesi, değerlendirme sonuçlarının öğretimde uygulanması
3. Hafta  Okul öncesinde sosyal ve duygusal yeterliliği destekleme- arkadaşlık becerileri öğretimi, fırsat öğretimi, örnek etkinlikler
4. Hafta  Okul öncesinde sosyal ve duygusal yeterliliği destekleme, duyguları fark etme, anlama ve kontrol etme, fırsat öğretimi, örnek etkinlikler
5. Hafta  Okul öncesinde kızgınlığı kotrol etme, fırsat öğretimi, örnek etkinlikler
6. Hafta  Okul öncesinde oyun becerileri ile sosyal etkileşimi destekleme-Sembolik oyun
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Akran aracılığı ile sosyal beceri öğretimi
9. Hafta  Okul çağı çocuklarında sosyal beceri öğretimi-Doğrudan öğretim yaklaşımı
10. Hafta  Sosyal beceri öğretiminde teknolojinin kullanımı- Videolarla model olma
11. Hafta  Okul çağı çocuklarında sosyal beceri öğretimi-Bilişsel yaklaşım
12. Hafta  Okul çağı çocuklarında sosyal yeterliliği destekleme ve problem davranış sağaltımında kendini izleme tekniği uygulamaları
13. Hafta  Sosyal öyküler sağaltımı
14. Hafta  Öğrenci sunumları
15. Hafta  Öğrenci sunumları
16. Hafta  Öğrenci sunumları
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1-Social skills instruction: A collorborative approach, 1996, Warger, Rutherford. 1-Do-watch-listen-say, 2000, Quill. 2-Social skills activities, 2
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt,
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
1
8
 Materyal tasarlama, uygulama
10
2
20
 Rapor hazırlama
3
2
6
 Sunu hazırlama
2
3
6
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
7
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
7
7
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
123
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.92
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireyin eğitsel değerlendirme süreçlerini planlar ve uygular.X
2
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin akademik ve diğer gelişim alanlarını destekleyici bireyselleştirilmiş öğretim materyali geliştirir ve uygular.X
3
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin eğitimleri ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.X
4
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylere yönelik etkili öğretim stratejilerini açıklar, planlar ve uygular.X
5
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin akademik ve günlük yaşamlarını kolaylaştırıcı teknolojileri açıklar ve kullanır.X
6
Etkili aile eğitim programları planlar ve uygular.X
7
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerde uygulamalı davranış analizi olumlu davranışsal destek süreçlerini planlar ve uygular.X
8
Yetersizlikten etkilenmiş bireylere yönelik olumlu tutum gelişimini sağlayabilecek çalışmalar planlar ve uygular.X
9
Diğer disiplin alanları uzmanları, BEP birimi, aile ve ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliğine dayalı ekip çalışmaları yapar.X
10
Özel eğitim alanıyla ilgili kanıt temelli bilimsel bilgiyi kavrar ve kanıt temelli uygulamalar yapar.X
11
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler.X
12
Mesleki ve bilimsel etik değerleri ve sorumluluk anlayışı geliştirir.X
13
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
14
Aileye, özel gereksinimli bireylere, özel eğitim öğretmenine ve öğretim uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler bilgisine sahip olur ve değişiklikleri izler.