GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ: (ÖĞRENME YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ)/GE411MB
Dersin Adı: SEÇMELİ: (ÖĞRENME YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Ayşegül ATAMAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  w3.gazi.edu.tr/~ataman
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ataman@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenme güçlüğünü tanımlayabilme
Öğrenme güçlüğü gösteren çocukların özelliklerini ayırt edebilme
Öğrenme güçlüğü gösteren çocuklara yönelik destek hizmetleri açıklayabilme
Öğrenme güçlüğü olan öğrencilere yönelik yapılacak öğretimsel düzenlemeleri tartışabilme
Öğrenme güçlüğü olan öğrencilere yönelik etkili öğretim yöntemlerini saptayabilme




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Öğrenme güçlüğünün tanımlanması
2. Hafta   Öğrenme güçlüğünün nedenleri
3. Hafta  Öğrenme güçlüğünün tanılanması
4. Hafta  Öğrenme güçlüğünün tanılanması
5. Hafta   Öğrenme güçlüğünün tanılanması
6. Hafta  Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin özellikleri
7. Hafta  Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin özellikleri
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Öğrenme güçlüğü gösteren öğrencilere sunulacak destek hizmetler
10. Hafta  Öğrenme güçlüğü gösteren öğrencilere sunulacak destek hizmetler
11. Hafta  Öğrenme güçlüğü gösteren öğrenciler için yapılacak öğretimsel düzenlemeler
12. Hafta  Öğrenme güçlüğü gösteren öğrenciler için yapılacak öğretimsel düzenlemeler
13. Hafta  Öğrenme güçlüğü gösteren öğrenciler için etkili öğretim yöntemleri
14. Hafta  Öğrenme güçlüğü gösteren öğrenciler için etkili öğretim yöntemleri
15. Hafta  Öğrenme güçlüğü gösteren öğrenciler için etkili öğretim yöntemleri
16. Hafta  Öğrenme güçlüğü gösteren öğrenciler için etkili öğretim yöntemleri
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  öğrenme geüçlüğü olan bireyler ve eğitimleri. W.N. BENDNER. NOBEL AKADEMİ YAYINCILIK ANKARA
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt,
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
2
0
 Uygulama
2
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
2
5
10
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
90
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireyin eğitsel değerlendirme süreçlerini planlar ve uygular.X
2
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin akademik ve diğer gelişim alanlarını destekleyici bireyselleştirilmiş öğretim materyali geliştirir ve uygular.X
3
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin eğitimleri ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.X
4
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylere yönelik etkili öğretim stratejilerini açıklar, planlar ve uygular.X
5
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin akademik ve günlük yaşamlarını kolaylaştırıcı teknolojileri açıklar ve kullanır.X
6
Etkili aile eğitim programları planlar ve uygular.X
7
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerde uygulamalı davranış analizi olumlu davranışsal destek süreçlerini planlar ve uygular.X
8
Yetersizlikten etkilenmiş bireylere yönelik olumlu tutum gelişimini sağlayabilecek çalışmalar planlar ve uygular.X
9
Diğer disiplin alanları uzmanları, BEP birimi, aile ve ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliğine dayalı ekip çalışmaları yapar.X
10
Özel eğitim alanıyla ilgili kanıt temelli bilimsel bilgiyi kavrar ve kanıt temelli uygulamalar yapar.X
11
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler.X
12
Mesleki ve bilimsel etik değerleri ve sorumluluk anlayışı geliştirir.X
13
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
14
Aileye, özel gereksinimli bireylere, özel eğitim öğretmenine ve öğretim uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler bilgisine sahip olur ve değişiklikleri izler.X