GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
AİLE EĞİTİMİ VE REHBERLİK/GE408MB
Dersin Adı: AİLE EĞİTİMİ VE REHBERLİK
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Dr. Salih ÇAKMAK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  salih_cakmak@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler, görme engelli öğrencilerin ailelerinin geçirdikleri uyum evrelerinin özelliklerini yazarlar.
Öğrenciler, ailelerin söylediklerinden hangi uyum evresinde olduklarını analiz ederler.
Öğrenciler, Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğinde ailelere sağlanan hak ve sorumluluklarını yazarlar.
Öğrenciler, Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğinde aile eğitimiyle ilgili maddeleri yazar ve yorumlarlar.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  yüz yüze eğitim
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Öğrenciler, görme engelli öğrencilerin ailelerinin geçirdikleri uyum evrelerinin özelliklerini yazarlar.
2. Hafta  Öğrenciler, ailelerin söylediklerinden hangi uyum evresinde olduklarını analiz ederler.
3. Hafta  Öğrenciler, Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğinde ailelere sağlanan hak ve sorumluluklarını yazarlar.
4. Hafta  Öğrenciler, Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğinde aile eğitimiyle ilgili maddeleri yazar ve yorumlarlar.
5. Hafta  Öğrenciler, ailelerin ebeveynlik rolleriyle ilgili olarak nasıl yardımcı olabileceklerini yazarlar.
6. Hafta  Öğrenciler, görme engelli bir öğrencinin ailesine uygulanmak üzere bir aile görüşme formu hazırlar ve uygularlar.
7. Hafta  Öğrenciler, aile eğitim programlarının hazırlanmasında davranışsal yaklaşımın kullanılmasının gerekçelerini açıklarlar.
8. Hafta  Öğrenciler, aile eğitiminde ev öğretimi ve grup öğretiminin gerekçelerini yazarlar.
9. Hafta  Öğrenciler, ev öğretimi yoluyla aile eğitiminin çeşitlerini ve her birinin özelliklerini açıklarlar.
10. Hafta  Öğrenciler, grup öğretimi yoluyla yapılan aile eğitiminin öncesinde ve sonrasında yapılması gerekenleri açıklarlar.
11. Hafta  Öğrenciler, ailelere çocuklarına beceri öğretmeyi kazandırmak üzere aile eğitim programı hazırlarlar.
12. Hafta  Öğrenciler, ailelere çocuklarına kavram öğretmeyi kazandırmak üzere aile eğitim programı hazırlarlar.
13. Hafta  Öğrenciler, ailelere çocuklarının davranışlarını kontrol etme becerilerini kazandırmak üzere aile eğitim programı hazırlarlar.
14. Hafta  Öğrenciler, hazırladıkları aile eğitim programlarını nasıl sunacaklarını sınıf ortamında uygularlar.
15. Hafta  Hazırlanan aile eğitim programlarının sunumu
16. Hafta  Genel tekrar.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Aile Eğitimi
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
3
3
9
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
3
9
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
4
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
4
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
106
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.24
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireyin eğitsel değerlendirme süreçlerini planlar ve uygular.X
2
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin akademik ve diğer gelişim alanlarını destekleyici bireyselleştirilmiş öğretim materyali geliştirir ve uygular.X
3
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin eğitimleri ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.X
4
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylere yönelik etkili öğretim stratejilerini açıklar, planlar ve uygular.X
5
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin akademik ve günlük yaşamlarını kolaylaştırıcı teknolojileri açıklar ve kullanır.X
6
Etkili aile eğitim programları planlar ve uygular.X
7
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerde uygulamalı davranış analizi olumlu davranışsal destek süreçlerini planlar ve uygular.X
8
Yetersizlikten etkilenmiş bireylere yönelik olumlu tutum gelişimini sağlayabilecek çalışmalar planlar ve uygular.X
9
Diğer disiplin alanları uzmanları, BEP birimi, aile ve ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliğine dayalı ekip çalışmaları yapar.X
10
Özel eğitim alanıyla ilgili kanıt temelli bilimsel bilgiyi kavrar ve kanıt temelli uygulamalar yapar.X
11
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler.X
12
Mesleki ve bilimsel etik değerleri ve sorumluluk anlayışı geliştirir.X
13
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
14
Aileye, özel gereksinimli bireylere, özel eğitim öğretmenine ve öğretim uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler bilgisine sahip olur ve değişiklikleri izler.X