GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GÖR. ENG. ÇOCUKLARA BİREYSEL EĞİTİM PROGRAMI UYGULANMASI/GE404A
Dersin Adı: GÖR. ENG. ÇOCUKLARA BİREYSEL EĞİTİM PROGRAMI UYGULANMASI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Pınar ŞAFAK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/apinar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  apinar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
BEP sürecinde kimlerin yer aldığını, Türkiye’de BEP sürecinin nasıl işlemesi gerektiğini, yasalarda BEP’in nasıl yer aldığını söyler,
Vak’a inceleme özetinin ne amaçla ve nasıl hazırlanacağını söyler ve hazırlar,
Gönderme formunun amacını söyler, gönderme formu hazırlar,önerme formunu eleştirir.
Aile, öğretmen ve davranışsal görüşme formlarının amacını ve nasıl hasıl hazırlandığını söyler ve hazırlar ,
Beceri ve gelişim alanlarında kontrol listelerinin nasıl hazırlandığını söyler ve hazırlar,




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Özel gereksinimli çocuklar kimdir? Özel gereksinimli çocuklar için öğretimin desenlenmesinin temelleri nelerdir?
2. Hafta  BEP nedir? Neden hazırlanmalıdır? BEP’in yararları nelerdir? BEP neden önemlidir? BEP'in bileşenleri
3. Hafta  Özel Eğitim Hizmetler Yönetmenliğinde BEP nasıl yer almaktadır?
4. Hafta  BEP süreci yasaya göre nasıl işlemeli, BEP kimler tarafından hazırlanır, görev ve sorumluluklar nasıl dağılmaktadır?
5. Hafta  Türkiye’de BEP nasıl hazırlanıyor? Uygulamadan bir konuk
6. Hafta  Yetersizlikten etkilenmiş öğrenciyi belirleme - önerme formunun amacı
7. Hafta  önerme formu örneği hazırlanması, önermenin değerlendirilmesi ve önerme formunu eleştirme.
8. Hafta  vize
9. Hafta  Vak’a inceleme özeti formunun amacı, Aile görüşme formunun uygulanması
10. Hafta  Öğretmen görüşme formunun amacı ve hazırlanması ve uygulanması
11. Hafta  Disiplin ve gelişim alanlarında kontrol listesi hazırlanması ve uygulanması
12. Hafta  Özrün gelişimsel ve işlevsel betiminin yazılması nasıl yapılır anlatımı ve özrün işlevsel betiminin yazılması
13. Hafta  Eğitsel ve yerleştirmeye yönelik öneriler nasıl yazılır anlatımı ve yazılması
14. Hafta  Tüm hizmet planı ve Bireysel uygulama planı ne amaçla ve nasıl hazırlanır? THP hazırlanması
15. Hafta  Tüm yapılan ödev ve uygulamaların gözden geçirilmesi
16. Hafta  Tüm yapılan ödev ve uygulamaların gözden geçirilmesi
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  FICUSS, Edward D., ve C.J. MANDELL (1983). Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi. Doç. Dr. Gönül AKÇAMETE (Ed.), Çev. Hatice Günaye
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt,Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
5
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
10
8
80
 Okuma Faaliyetleri
0
0
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
0
0
 Materyal tasarlama, uygulama
3
1
3
 Rapor hazırlama
3
2
6
 Sunu hazırlama
4
2
8
 Sunum
4
1
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
138
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireyin eğitsel değerlendirme süreçlerini planlar ve uygular.X
2
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin akademik ve diğer gelişim alanlarını destekleyici bireyselleştirilmiş öğretim materyali geliştirir ve uygular.X
3
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin eğitimleri ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
4
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylere yönelik etkili öğretim stratejilerini açıklar, planlar ve uygular.X
5
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin akademik ve günlük yaşamlarını kolaylaştırıcı teknolojileri açıklar ve kullanır.X
6
Etkili aile eğitim programları planlar ve uygular.
7
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerde uygulamalı davranış analizi olumlu davranışsal destek süreçlerini planlar ve uygular.X
8
Yetersizlikten etkilenmiş bireylere yönelik olumlu tutum gelişimini sağlayabilecek çalışmalar planlar ve uygular.
9
Diğer disiplin alanları uzmanları, BEP birimi, aile ve ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliğine dayalı ekip çalışmaları yapar.X
10
Özel eğitim alanıyla ilgili kanıt temelli bilimsel bilgiyi kavrar ve kanıt temelli uygulamalar yapar.X
11
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler.
12
Mesleki ve bilimsel etik değerleri ve sorumluluk anlayışı geliştirir.X
13
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
14
Aileye, özel gereksinimli bireylere, özel eğitim öğretmenine ve öğretim uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler bilgisine sahip olur ve değişiklikleri izler.X