GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YASA VE YÖNETMELİKLERLE SORUN ÇÖZME/GE407MB
Dersin Adı: YASA VE YÖNETMELİKLERLE SORUN ÇÖZME
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Salih Çakmak
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/salih_cakmak
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  salih_cakmak@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Temel hukuk bilgisi
Engelli hakları
Uluslararası ve Ulusal hukukta engelliler
Engellilerin sorunları ve gereksinimleri temelinde yeni yasal düzenleme gereksinimleri
Okul ve RAM’larda karşılaşabilecekleri yasal güçlükler ve çözüm biçimleri




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Engelliler ve Çocuk Hukuku
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Genel Giriş, Toplum ve Hukuk
2. Hafta  Hukukun Kaynakları, Anayasa, Yasalar, Yasa Gücünde Kararname, Tüzük ve Yönetmelikler, Gelenek Hukuku, İçtihat Hukuku, Öğreti
3. Hafta  Genel Olarak Sosyal Hukuk Yaklaşımı, Sosyal Hukuk Yaklaşımı İçinde Engelliler
4. Hafta  Özürlü haklarının tarihsel gelişimi
5. Hafta  Engelliler Yönelik Uluslar arası Düzenlemeler, Engellilere Yönelik Ulusal Düzenlemeler (Anayasa, Yasalar, Yasa Gücünde Kararname, Tüzük ve Yönetmelikl
6. Hafta  Türkiye’de Engellilerin Başlıca Sorunları ve Gereksinimleri Temelinde Yasal Düzenlemelerin Değerlendirilmesi
7. Hafta  Türkiye’de Engellilerin Başlıca Sorunları ve Gereksinimleri Temelinde Yasal Düzenlemelerin Değerlendirilmesi
8. Hafta  Engellilerin Sorunları ve Gereksinimleri Temelinde Yeni Yasal Düzenleme Gereksinimleri ve Bu Yöndeki Girişimler
9. Hafta  Engellilerin Sorunları ve Gereksinimleri Temelinde Yeni Yasal Düzenleme Gereksinimleri ve Bu Yöndeki Girişimler
10. Hafta  Milli Eğitim Mevzuatı (Genel mevzuat, özel eğitimle ilgili mevzuat)
11. Hafta  Problem Çözme Becerileri, Okul ve RAM’larda çalışan öğretmenlerin, bu kurumlarda karşılaştıkları problem örnekleri,
12. Hafta  Problemlere yasa ve yönetmelikleri inceleyerek çözüm önerileri geliştirme ve problem çözme uygulamaları
13. Hafta  Problemlere yasa ve yönetmelikleri inceleyerek çözüm önerileri geliştirme ve problem çözme uygulamaları
14. Hafta  Problemlere yasa ve yönetmelikleri inceleyerek çözüm önerileri geliştirme ve problem çözme uygulamaları
15. Hafta  Problemlere yasa ve yönetmelikleri inceleyerek çözüm önerileri geliştirme ve problem çözme uygulamaları
16. Hafta  Problemlere yasa ve yönetmelikleri inceleyerek çözüm önerileri geliştirme ve problem çözme uygulamaları
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  •Ataman, Ayşegül. (Editör). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. (7.Baskı) Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. 2009 •Doğan,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  problem çözme uygulamaları (sınıfta)
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
60
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
16
1
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
1
2
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
1
1
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
7
7
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
63
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireyin eğitsel değerlendirme süreçlerini planlar ve uygular.X
2
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin akademik ve diğer gelişim alanlarını destekleyici bireyselleştirilmiş öğretim materyali geliştirir ve uygular.
3
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin eğitimleri ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.X
4
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylere yönelik etkili öğretim stratejilerini açıklar, planlar ve uygular.
5
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin akademik ve günlük yaşamlarını kolaylaştırıcı teknolojileri açıklar ve kullanır.
6
Etkili aile eğitim programları planlar ve uygular.
7
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerde uygulamalı davranış analizi olumlu davranışsal destek süreçlerini planlar ve uygular.
8
Yetersizlikten etkilenmiş bireylere yönelik olumlu tutum gelişimini sağlayabilecek çalışmalar planlar ve uygular.X
9
Diğer disiplin alanları uzmanları, BEP birimi, aile ve ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliğine dayalı ekip çalışmaları yapar.
10
Özel eğitim alanıyla ilgili kanıt temelli bilimsel bilgiyi kavrar ve kanıt temelli uygulamalar yapar.
11
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler.X
12
Mesleki ve bilimsel etik değerleri ve sorumluluk anlayışı geliştirir.X
13
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
14
Aileye, özel gereksinimli bireylere, özel eğitim öğretmenine ve öğretim uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler bilgisine sahip olur ve değişiklikleri izler.X