GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI-I/GE403MB
Dersin Adı: ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI-I
Dersin Kredisi: 6 Ders AKTS : 12
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Dr. Salih ÇAKMAK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  salih_cakmak@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sınıfta anekdot gözlem kaydı yaparak, davranışlarını kaydedebilir,
Anekdot gözlem kayıtlarından sınıfta sorunlu davranış gösteren çocuğun (çocukların) davranışlarını belirleyebilir,
Düzeltme programı hazırlayabilir,
Hazırladığı değerlendirme araçlarını sınıfta uygulayabilir,
Değerlendirme sonuçlarına dayalı olarak bir öğrenci için bireyselleştirilmiş öğretim planı hazırlayabilir,
Sorunlu davranışların uyuşmayan davranışlarını belirleme
Öğrenme aracı değerlendirmesi yapabilir.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  yüz yüze
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sınıfı tanıma
2. Hafta  Anekdot kaydı,
3. Hafta  Davranışları ayırma, gözlem planlama,
4. Hafta  Hedef davranışın tanımı ve yönü,
5. Hafta  Kullanılan duyu kanalları formunu doldurma, genel öğrenme aracı kontrol listesi dolduma,
6. Hafta  Okuma yazma başlangıç/süreklilik değerlendirmesi planlama
7. Hafta  Üç günlük davranış gözlemi, verilerin grafikte gösterilmesi,
8. Hafta  okuma yazma başlangıç/süreklilik değerlendirmesi yapma,
9. Hafta  Okuma yazma araçları kontrol listesini doldurma,
10. Hafta  Davranış düzeltme programı hazırlama,
11. Hafta  Davranış düzeltme programını uygulama, matematikte özrün işlevsel betimini yapma, gereksinimi olan öğrenciyi belirleme,
12. Hafta  Davranış düzeltme programı sonucuna göre üç günlük gözlem,
13. Hafta  Davranış gözlemi verilerinin grafikte gösterimi
14. Hafta  Sınıfta ders anlatma
15. Hafta  Davranış düzeltme programı sonucuna göre üç günlük gözlem,
16. Hafta  Sınıfta ders anlatma
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  öğretmenlik Uygulaması
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
5
50
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
12
192
 Haftalık uygulamalı ders saati
4
4
16
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
2
4
 Materyal tasarlama, uygulama
5
5
25
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
4
4
16
 Sunum
4
4
16
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
4
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
4
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
301
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
12.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
12
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireyin eğitsel değerlendirme süreçlerini planlar ve uygular.X
2
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin akademik ve diğer gelişim alanlarını destekleyici bireyselleştirilmiş öğretim materyali geliştirir ve uygular.X
3
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin eğitimleri ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.X
4
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylere yönelik etkili öğretim stratejilerini açıklar, planlar ve uygular.X
5
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin akademik ve günlük yaşamlarını kolaylaştırıcı teknolojileri açıklar ve kullanır.X
6
Etkili aile eğitim programları planlar ve uygular.X
7
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerde uygulamalı davranış analizi olumlu davranışsal destek süreçlerini planlar ve uygular.X
8
Yetersizlikten etkilenmiş bireylere yönelik olumlu tutum gelişimini sağlayabilecek çalışmalar planlar ve uygular.X
9
Diğer disiplin alanları uzmanları, BEP birimi, aile ve ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliğine dayalı ekip çalışmaları yapar.X
10
Özel eğitim alanıyla ilgili kanıt temelli bilimsel bilgiyi kavrar ve kanıt temelli uygulamalar yapar.X
11
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler.X
12
Mesleki ve bilimsel etik değerleri ve sorumluluk anlayışı geliştirir.X
13
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
14
Aileye, özel gereksinimli bireylere, özel eğitim öğretmenine ve öğretim uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler bilgisine sahip olur ve değişiklikleri izler.X