GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ/GE318MB
Dersin Adı: UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. Tamer Karakoç
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~tamerk
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  tamerk@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dersin tanıtımı, işlenişi ve kapsamı, Problem davranışları belirleme,
Problem davranışlarıölçümleme ve uygun davranışları arttırmanın önemi
İpucu ve şekil verilmeyle yeni davranış kazandırma. Sınıfa uygun davranışların arttırılmasında sosyal pekiştireçler. Sınıfa uygun davranışların artt
Sınıfa uygun olmayan davranışların azaltılmasında birinci tür ceza işlem süreçleri ve yan etkileri
Sınıfa uygun olmayan davranışların azaltılmasında ikinci tür ceza işlem süreçleri ve yan etkileri
Sınıfa uygun olmayan davranışların azaltılmasında ayrımlı pekiştirme işlem süreçleri. Pekiştirme tarifeleri.
Yeni kazanılmış davranışları sürdürme ve genelleme Dönem sonu değerlendirme


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin tanıtımı, işlenişi ve kapsamı, Problem davranışları belirleme,
2. Hafta  Problem davranışları belirleme,
3. Hafta  Problem davranışlarıölçümleme ve uygun davranışları arttırmanın önemi
4. Hafta  Problem davranışlarıölçümleme ve uygun davranışları arttırmanın önemi
5. Hafta  İpucu ve şekil verilmeyle yeni davranış kazandırma. Sınıfa uygun davranışların arttırılmasında sosyal pekiştireçler. Sınıfa uygun davranışların artt
6. Hafta  İpucu ve şekil verilmeyle yeni davranış kazandırma. Sınıfa uygun davranışların arttırılmasında sosyal pekiştireçler. Sınıfa uygun davranışların artt
7. Hafta  Sınıfa uygun olmayan davranışların azaltılmasında birinci tür ceza işlem süreçleri ve yan etkileri
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Sınıfa uygun olmayan davranışların azaltılmasında ikinci tür ceza işlem süreçleri ve yan etkileri
10. Hafta  Sınıfa uygun olmayan davranışların azaltılmasında ikinci tür ceza işlem süreçleri ve yan etkileri
11. Hafta  Sınıfa uygun olmayan davranışların azaltılmasında ayrımlı pekiştirme işlem süreçleri. Pekiştirme tarifeleri.
12. Hafta  Sınıfa uygun olmayan davranışların azaltılmasında ayrımlı pekiştirme işlem süreçleri. Pekiştirme tarifeleri.
13. Hafta  Sınıfa uygun olmayan davranışların azaltılmasında ayrımlı pekiştirme işlem süreçleri. Pekiştirme tarifeleri.
14. Hafta  Yeni kazanılmış davranışları sürdürme ve genelleme Dönem sonu değerlendirme
15. Hafta  Yeni kazanılmış davranışları sürdürme ve genelleme Dönem sonu değerlendirme
16. Hafta  Yeni kazanılmış davranışları sürdürme ve genelleme Dönem sonu değerlendirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1)Problem Davranışları Değiştirme. Prof. Dr. Mehmet ÖZYÜREK, Kök Yayıncılık 2)Uygulamalı Davranış Analizi Prof. Dr. Mehmet ÖZYÜREK, Karatepe Yayınları 3)İşlevsel Değerlendirme Davranış Sorunlarıyla Başa Çıkma ve Uygun Davranışlar Kazandırma Yrd. Doç. Dr. D. ERBAŞ, Doç. Dr. E. TEKİN, Prof. Dr. G. İFTAR. Kök Yayıncılık 4)Problem Davranışları Azaltmada Olumlu Davranışsal Destek Uygulamaları Doç. Dr. D. ERBAŞ, Yrd. Doç. Dr. Şerife Yücesoy Özkan. Maya Akademi
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  ---
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
8
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
5
50
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
6
18
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
131
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.24
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireyin eğitsel değerlendirme süreçlerini planlar ve uygular.X
2
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin akademik ve diğer gelişim alanlarını destekleyici bireyselleştirilmiş öğretim materyali geliştirir ve uygular.X
3
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin eğitimleri ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.X
4
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylere yönelik etkili öğretim stratejilerini açıklar, planlar ve uygular.X
5
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin akademik ve günlük yaşamlarını kolaylaştırıcı teknolojileri açıklar ve kullanır.X
6
Etkili aile eğitim programları planlar ve uygular.X
7
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerde uygulamalı davranış analizi olumlu davranışsal destek süreçlerini planlar ve uygular.X
8
Yetersizlikten etkilenmiş bireylere yönelik olumlu tutum gelişimini sağlayabilecek çalışmalar planlar ve uygular.X
9
Diğer disiplin alanları uzmanları, BEP birimi, aile ve ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliğine dayalı ekip çalışmaları yapar.X
10
Özel eğitim alanıyla ilgili kanıt temelli bilimsel bilgiyi kavrar ve kanıt temelli uygulamalar yapar.X
11
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler.X
12
Mesleki ve bilimsel etik değerleri ve sorumluluk anlayışı geliştirir.X
13
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
14
Aileye, özel gereksinimli bireylere, özel eğitim öğretmenine ve öğretim uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler bilgisine sahip olur ve değişiklikleri izler.X