GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MATEMATİK ÖĞRETİMİ-II/GE312A
Dersin Adı: MATEMATİK ÖĞRETİMİ-II
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yard.Doç.Dr. Banu ALTUNAY ARSLANTEKİN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/abanu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  abanu@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bilgi biçimlerine göre, matematik kavram ve becerilerini (Sözlü problem çözme becerisi, kesirler, ondalık sayılar, yüzde ve oran, saat okuma, para tan
Matematik kavram ve becerilerinde öğrencilerin performans düzeyini belirlemek için ölçü aracı hazırlayabilir
Matematik kavram ve becerilerinde öğrencilerin performans düzeyini belirleyebilir
Öğrencilerinin performans düzeyine göre amaçları oluşturabilir
Öğretimini yapacağı matematik becerisinin türüne göre öğretim süreci hazırlayabilir
Öğretim amacıyla kullanacağı manipülatif materyalleri amacına uygun olarak hazırlayabilir.
Öğrencilerinin hatalarını analiz ederek analizler doğrultusunda düzeltme programı hazırlayabilir
Öğrenmenin kalıcılığını sağlamak amacıyla düzenli gözden geçirmeler yapabilir

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sözlü problem çözme becerisi; Problem çeşitleri (toplama ve çıkarma, çarpma ve bölme, çok aşamalı problemler)(sözlü problem şeması, bilişsel ve metab
2. Hafta  Problem çözme öğretim stratejisinin aşamaları. Strateji basamaklarında öğretim süreçleri.
3. Hafta  Hatayı belirleme ve düzeltme
4. Hafta  Kesirler; Kesirlerin öğretim aşamaları Öğretim süreçleri Kesirlerin öğretim aşamaları. Öğretim süreçleri
5. Hafta  Kesirlerde işlemler (beceri analizi, öğretim süreci, hata düzeltme)
6. Hafta  Ondalık sayılar (beceri analizi, öğretim süreci, hata düzeltme)
7. Hafta  VİZE HAFTASI
8. Hafta  Yüzde ve oran (beceri analizi, öğretim süreci, hata düzeltme)
9. Hafta  Saat Okuma (beceri analizi, öğretim süreci, hata düzeltme)
10. Hafta  Para tanıma/ alışveriş becerileri (beceri analizi, öğretim süreci, hata düzeltme)
11. Hafta  Ölçme becerileri; Ölçme becerilerinin aşama sırası Ölçme becerilerinde öğretim
12. Hafta  Grafikler Bar grafiği, çizgi grafiği, nesne/resim grafiği, daire grafiği. Öğretim süreçleri
13. Hafta  Grafikler; Öğretim süreçleri devam…
14. Hafta  Geometri; Geometri becerilerinin öğretim aşamaları
15. Hafta  Geometri- Öğretim süreçleri
16. Hafta  Alan ve çevre hesaplamaları
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Stein, M., Silbert, J., & Carnine, D. (2006). Designing effective mathematics instruction: A direct instruction approach. 4th Ed. Upper Saddle River, NJ: Merrill. Tuncer, T. & Altunay, B. (2004). Doğrudan Öğretim Modeli’nde kavram öğretimi. Ankara: Kök Yayıncılık.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
2
3
6
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
4
3
12
 Sunum
4
2
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
3
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
3
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
101
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireyin eğitsel değerlendirme süreçlerini planlar ve uygular.X
2
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin akademik ve diğer gelişim alanlarını destekleyici bireyselleştirilmiş öğretim materyali geliştirir ve uygular.X
3
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin eğitimleri ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
4
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylere yönelik etkili öğretim stratejilerini açıklar, planlar ve uygular.X
5
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin akademik ve günlük yaşamlarını kolaylaştırıcı teknolojileri açıklar ve kullanır.X
6
Etkili aile eğitim programları planlar ve uygular.
7
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerde uygulamalı davranış analizi olumlu davranışsal destek süreçlerini planlar ve uygular.X
8
Yetersizlikten etkilenmiş bireylere yönelik olumlu tutum gelişimini sağlayabilecek çalışmalar planlar ve uygular.X
9
Diğer disiplin alanları uzmanları, BEP birimi, aile ve ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliğine dayalı ekip çalışmaları yapar.
10
Özel eğitim alanıyla ilgili kanıt temelli bilimsel bilgiyi kavrar ve kanıt temelli uygulamalar yapar.X
11
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler.X
12
Mesleki ve bilimsel etik değerleri ve sorumluluk anlayışı geliştirir.X
13
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
14
Aileye, özel gereksinimli bireylere, özel eğitim öğretmenine ve öğretim uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler bilgisine sahip olur ve değişiklikleri izler.