GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GÖRME ENG. BAĞIMSIZ HAREKET BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ-II/GE306A
Dersin Adı: GÖRME ENG. BAĞIMSIZ HAREKET BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ-II
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yard.Doç.Dr. Banu ALTUNAY ARSLANTEKİN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/abanu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  abanu@hotmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bağımsız hareket becerilerinin analizlerini oluşturabilir
Bağımsız hareket becerilerini değerlendirmek için ölçü araçları hazırlayabilir
Öğrencileri değerlendirme sürecini betimleyebilir
Uzun dönemli, kısa dönemli ve öğretimsel amaçları yazabilir
Uygun öğretim yöntemlerini dikkate alarak öğretimin edinim aşamasında öğretim süreçlerini hazırlayabilir
Bağımsız hareket becerilerinin akıcılık ve genelleme aşamalarında öğretim süreçlerini hazırlayabilir
Az gören ve birden fazla yetersizliği olan öğrencilere yönelik uyarlama yapabilir


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yüksek Kol ve Alçak Kol Korunma Tekniklerinin Analizi, Gerekçesi, Gözlemleri ve Öğretim Süreçleri,
2. Hafta  Elle Duvar Takibi Becerisinin Analizi ve Öğretim Süreci,
3. Hafta  Görme Engelli Öğrenciler İçin Rehberle Yürüme, Rehberle Yürürken 180 Derece Dönme Becerilerinin Analizleri, Gerekçeleri, Gözlemleri ve Öğretim Süreçle
4. Hafta  Rehberle Yürürken Taraf Değiştirme, Dar Yerden Geçme Becerilerinin Analizleri, Gerekçeleri, Gözlemleri ve Öğretim Süreçleri
5. Hafta  Yardımı Geri Çevirme ya da Kabul Etmenin, Merdivenlerden Çıkma Becerilerinin Analizleri, Gerekçeleri, Gözlemleri,
6. Hafta  Rehberle Kapıdan Geçme, Oturma Becerilerinin Analizleri, Gerekçeleri, Gözlemleri,
7. Hafta  VİZE HAFTASI
8. Hafta  Okul Öncesi Dönemdeki Görme Engelli Çocuklarda Baston Kullanımı
9. Hafta  “Çapraz Baston Tekniğiyle Yürüme” Analizi, Gerekçeleri, Gözlemleri, Öğretim Süreçleri ve Genel Gözlemler
10. Hafta  “Sarkaç Baston Tekniğiyle Yürüme” Gerekçeleri, Gözlemleri, Öğretim Süreçleri ve Genel Gözlemler
11. Hafta  Bastonla Nesnelerle Temas, Merdiven Çıkma-İnme Becerilerinin Analizi, Gerekçeleri, Gözlemleri, Öğretim Süreçleri ve Genel Gözlemler
12. Hafta  Bastonla Kapıdan Geçme Analizi, Gerekçeleri, Gözlemleri, Öğretim Süreçleri ve Genel Gözlemler
13. Hafta  Bina Dışı Çevre Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerilerinin Okul Öncesi ve Okul Dönemindeki Az Gören ve Ek Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Uyarlanması
14. Hafta  Bina Dışı Çevre Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerilerinin Okul Öncesi ve Okul Dönemindeki Az Gören ve Ek Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Uyarlanması
15. Hafta  Görme engelli öğrenciler için yönelim ve bağımsız hareket becerilerinde rota Analizi
16. Hafta  Görme engelli öğrenciler için yönelim ve bağımsız hareket becerilerinde rota Analizi
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Altunay, B. (2000). Görme engelli öğrencilere belirlenen rotalar boyunca bağımsız hareketin kazandırılmasında fiziksel yardım ve sözel ipucuyla sunulan bireyselleştirilmiş rota öğretim materyalinin etkililiği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara. Altunay, B. (2003). Görme yetersizliği olan çocuklarda yönelim ve bağımsız hareket becerileri. Ü. Tüfekçioğlu (Ed.), İşitme, konuşma ve görme sorunu olan çocukların eğitimi (1. Baskı, ss. 275-300). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Altunay, B. (2011). Görme engellilere bağımsız hareketin kazandırılması için matematik ve kavram öğretiminin önemi. Y. İçingür & B. Altunay (Ed.), Uluslar Arası Kör ve Az Gören Kadınların Mesleki Eğitimi, Mesleki Rehabilitasyonu, İstihdamı ve Sosyal Hayata Uyum Sempozyumu kitabı içinde. Ankara: Körler Federasyonu. Altunay Arslantekin, B. (2012). Görme Yetersizliğinin Psikomotor Gelişim İle Bağımsız Hareket Üzerindeki Etkileri ve Destekleyici Programlar. Y. İçingür & B. Altunay Ar
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
16
2
32
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
3
15
 Sunu hazırlama
3
3
9
 Sunum
4
3
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
3
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
5
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
129
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireyin eğitsel değerlendirme süreçlerini planlar ve uygular.X
2
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin akademik ve diğer gelişim alanlarını destekleyici bireyselleştirilmiş öğretim materyali geliştirir ve uygular.X
3
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin eğitimleri ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.X
4
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylere yönelik etkili öğretim stratejilerini açıklar, planlar ve uygular.X
5
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin akademik ve günlük yaşamlarını kolaylaştırıcı teknolojileri açıklar ve kullanır.X
6
Etkili aile eğitim programları planlar ve uygular.X
7
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerde uygulamalı davranış analizi olumlu davranışsal destek süreçlerini planlar ve uygular.X
8
Yetersizlikten etkilenmiş bireylere yönelik olumlu tutum gelişimini sağlayabilecek çalışmalar planlar ve uygular.
9
Diğer disiplin alanları uzmanları, BEP birimi, aile ve ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliğine dayalı ekip çalışmaları yapar.
10
Özel eğitim alanıyla ilgili kanıt temelli bilimsel bilgiyi kavrar ve kanıt temelli uygulamalar yapar.X
11
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler.X
12
Mesleki ve bilimsel etik değerleri ve sorumluluk anlayışı geliştirir.X
13
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
14
Aileye, özel gereksinimli bireylere, özel eğitim öğretmenine ve öğretim uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler bilgisine sahip olur ve değişiklikleri izler.