GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİRDEN FAZLA YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOC. EĞİTİSEL DEĞER. VE ÖĞRETİM STJ./GE311A
Dersin Adı: BİRDEN FAZLA YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOC. EĞİTİSEL DEĞER. VE ÖĞRETİM STJ.
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Pınar ŞAFAK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/apinar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  apinar@↔gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türkiye’deki Birden fazla yetersizliği olan çocukların eğitimlerine ilişkin sorunları açıklayabilme, tartışabilme, var olan durumu değerlendirebilme v
Çoklu yetersizliği ve Ağır düzeyde yetersizliği tanımlayabilme, Ağır yetersizlik grubuna kimlerin girdiğini sıralayabilme ve verilen örnekleri gruplay
Ağır ve çoklu yetersizliği olan çocukların (AÇYE) özelliklerini sıralayabilme ve açıklayabilme, Ağır ve çoklu yetersizliğinin nedenlerini sıralayabil
Takım modellerini, takımda kimler yer alır sayabilme ve görevlerini açıklayabilme Neden eğitsel takıma gereksinim duyulduğunu tartışabilme,
Görme-işitme yetersizliği tanımlayabilme, sınıflandırılmasını sıralayabilme, nedenleri ve özelliklerini söyleyebilme, İletişim yollarını sıralayabilme
Ağır ve çoklu yetersizliği olan çocukların eğitsel değerlendirilmesi için gerekenleri sıralayabilme
AÇYE olan çocuklar için öğretim stratejilerini sıralayabilme, her birini açıklayabilme ve değerlendirebilme,
AÇYE çocuklarla çalışacak uzmanlara önerileri sıralayabilme, açıklayabilme ve savunabilme,
AÇYE çocuklar için iletişim yollarını açıklayabilme, AAC ne olduğunu açıklayabilme ve sınıflayabilme, uygun iletişim yoluna karar verebilme,
AÇYE çocuklarla kullanılan öğretim ve iletişim materyallerini amaçları ve kullanımları bakımından değerlendirebilme, eleştirebilme.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Birden fazla yetersizliği olan çocukların karakteristik özellikleri.
2. Hafta  Birden fazla yetersizliği olan çocukların öğrenme stilleri
3. Hafta  Birden fazla yetersizliği olan çocukların eğitsel değerlendirilmeleri ve değerlendirmede alternatif yaklaşımlar.
4. Hafta  Birden fazla yetersizliği olan çocukların öğretim süreçleri,: program ve öğretim metotları.
5. Hafta  Ağır derecede görme engellilerin eğitiminde öğretim stratejileri
6. Hafta  Kör-sağır çocukların eğitimi.
7. Hafta  Görme ve öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimi.
8. Hafta  vize
9. Hafta  Görme engelli, ortopedik engelli yada sağlık problemi olan çocukların eğitimi,
10. Hafta  Görme ve nörolojik yetersizliği olan çocukların eğitimi.
11. Hafta  Görme ve duygusal/davranış problemi olan çocukların eğitimi.
12. Hafta  Birden fazla yetersizliği ve görme yetersizliği olan çocukların işlevsel görme değerlendirmesi.
13. Hafta  Birden fazla yetersizliği olan çocukların dil ve iletişim becerilerini arttırma.
14. Hafta  Birden fazla yetersizliği ve görme yetersizliği olan çocukların bağımsız hareket becerilerini kazandırma.
15. Hafta  Birden fazla yetersizliği ve görme yetersizliği olan çocukların teknolojinin kullanımı.
16. Hafta  Çok engelli çocuklarla çalışmada takım modelleri
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Aitken, Stuart A. (2000). Teaching children who are deafblind: contact, communication and learning. D. Fulton Publishers. London. Huebner, K.M
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
16
1
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
2
8
 Materyal tasarlama, uygulama
5
4
20
 Rapor hazırlama
4
1
4
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
113
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireyin eğitsel değerlendirme süreçlerini planlar ve uygular.X
2
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin akademik ve diğer gelişim alanlarını destekleyici bireyselleştirilmiş öğretim materyali geliştirir ve uygular.X
3
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin eğitimleri ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.X
4
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylere yönelik etkili öğretim stratejilerini açıklar, planlar ve uygular.X
5
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin akademik ve günlük yaşamlarını kolaylaştırıcı teknolojileri açıklar ve kullanır.X
6
Etkili aile eğitim programları planlar ve uygular.X
7
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerde uygulamalı davranış analizi olumlu davranışsal destek süreçlerini planlar ve uygular.X
8
Yetersizlikten etkilenmiş bireylere yönelik olumlu tutum gelişimini sağlayabilecek çalışmalar planlar ve uygular.X
9
Diğer disiplin alanları uzmanları, BEP birimi, aile ve ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliğine dayalı ekip çalışmaları yapar.X
10
Özel eğitim alanıyla ilgili kanıt temelli bilimsel bilgiyi kavrar ve kanıt temelli uygulamalar yapar.X
11
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler.X
12
Mesleki ve bilimsel etik değerleri ve sorumluluk anlayışı geliştirir.X
13
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
14
Aileye, özel gereksinimli bireylere, özel eğitim öğretmenine ve öğretim uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler bilgisine sahip olur ve değişiklikleri izler.X