GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MATEMATİK ÖĞRETİMİ-I/GE309A
Dersin Adı: MATEMATİK ÖĞRETİMİ-I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Banu ALTUNAY
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/abanu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  abanu@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler Doğrudan Öğretim Modelinin temel kavramlarını tanımlar
Doğrudan Öğretime göre matematik becerilerini aşamalandırır
Dört işlem becerileri için ölçme araçları düzenler, uzun ve kısa dönemli eğitimsel amaçları ve öğretim süreci hazırlar.
Rakam okuma yazma öğretimi düzenler.
Matematik kavram ve becerilerinde öğrencilerin performans düzeyini belirleyebilir
Toplama-çıkarma-çarpma ve bölme işlemleri için ölçü aracı geliştirir.
Toplama çıkarma ve bölme işlemleri için uzun ve kısa dönemli amaçlar oluşturur.
Öğrenmenin kalıcılığını sağlamak amacıyla düzenli gözden geçirmeler yapabilir
öğrenci hatalarını analiz eder ve hata düzeltme programları düzenler. temel işlemler için akıcılık öğretim materyali oluşturur.
Öğretim amacıyla kullanacağı manipülatif materyalleri amacına uygun olarak hazırlayabilir
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Matematik öğretiminin önemi. Doğrudan öğretimin temel kavramlarını tanımlar ve matematik becerilerini doğrudan öğretime göre aşamalandırır (içerik ana
2. Hafta  Etkili matematik programlarının desenlenmesi/Doğrudan Öğretim Matematik Programları
3. Hafta  Motor beceriler Etiketleme becerileri Matematiksel kavramlarının öğretimi için strateji becerileri
4. Hafta  etiketleme becerileri matematiksel kavramların öğretimi için strateji becerileri
5. Hafta  Sayma (Sayma becerilerinin aşama sırası, değerlendirme)
6. Hafta  Öğretimsel stratejiler- uygulamalar ve gözden geçirmeler, Hata analizi ve düzeltme
7. Hafta  Vize Haftası
8. Hafta  Rakamların okunması ve yazılması (beceri analizi, öğretim süreci, hata düzeltme)
9. Hafta  Toplama İşlemlerin aşama sırası Değerlendirme
10. Hafta  Öğretimsel stratejiler- uygulamalar ve gözden geçirmeler Hata analizi ve düzeltme
11. Hafta  Çıkarma İşlemlerin aşama sırası Öğrenciyi değerlendirme
12. Hafta  Çıkarma- Öğretimsel stratejiler- uygulamalar ve gözden geçirmeler Hata analizi ve düzeltme
13. Hafta  Çarpma İşlemlerin aşama sırası Öğrenciyi değerlendirme
14. Hafta  Çarpma- Öğretimsel stratejiler- uygulamalar ve gözden geçirmeler Hata analizi ve düzeltme
15. Hafta  Bölme İşlemlerin aşama sırası Öğrenciyi değerlendirme Öğretimsel stratejiler- uygulamalar ve gözden geçirmeler Hata analizi ve düzeltme
16. Hafta  İşlem Akıcılığı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Stein, M., Silbert, J., & Carnine, D. (2006). Designing effective mathematics instruction: A Direct Instruction approach. 4th Ed. Upper Saddle River, NJ: Merrill. Tuncer, T. & Altunay, B. (2004). Doğrudan Öğretim Modeli’nde kavram öğretimi. Ankara: Kök Yayıncılık.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
4
5
20
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
4
2
8
 Sunum
4
3
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
3
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
4
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
101
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireyin eğitsel değerlendirme süreçlerini planlar ve uygular.X
2
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin akademik ve diğer gelişim alanlarını destekleyici bireyselleştirilmiş öğretim materyali geliştirir ve uygular.X
3
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin eğitimleri ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
4
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylere yönelik etkili öğretim stratejilerini açıklar, planlar ve uygular.X
5
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin akademik ve günlük yaşamlarını kolaylaştırıcı teknolojileri açıklar ve kullanır.
6
Etkili aile eğitim programları planlar ve uygular.
7
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerde uygulamalı davranış analizi olumlu davranışsal destek süreçlerini planlar ve uygular.
8
Yetersizlikten etkilenmiş bireylere yönelik olumlu tutum gelişimini sağlayabilecek çalışmalar planlar ve uygular.
9
Diğer disiplin alanları uzmanları, BEP birimi, aile ve ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliğine dayalı ekip çalışmaları yapar.
10
Özel eğitim alanıyla ilgili kanıt temelli bilimsel bilgiyi kavrar ve kanıt temelli uygulamalar yapar.X
11
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler.X
12
Mesleki ve bilimsel etik değerleri ve sorumluluk anlayışı geliştirir.X
13
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
14
Aileye, özel gereksinimli bireylere, özel eğitim öğretmenine ve öğretim uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler bilgisine sahip olur ve değişiklikleri izler.