GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİ/GE307A
Dersin Adı: FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. Tamer Karakoç
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~tamerk
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  tamerk@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Fen’in tanımı ve içeriği -Kavramlar. -Olgusal önermeler. -Bilimsel genellemeler. -Bilimsel yasalar. -Hipotezler. -Kuramlar.
Fen öğretmeni veya bilim adamında bulunması gereken özellikler ve Bilimsel bilgi edinme yolları -Değişkenleri kontrol etme -Hipotez kurma -Tahmin
Fen müfredatının kapsamı
Fen ünitelerinin Analizi, ölçüt bağımlı ölçü araçları , Doğrudan öğretim yöntemi ile konuların sunumu
Deney ve gözlem analizleri, ölçüt bağımlı ölçü araçları hazırlanıp ders planları
Demostrasyon tekniği öğretilecek bununla ilgili analiz, ölçüt bağımlı ölçü araçları ve ders planları
Fen kavramlarının analizi, ölçüt bağımlı ölçü araçları ve öğretimleri


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Fen’in tanımı ve içeriği -Kavramlar. -Olgusal önermeler. -Bilimsel genellemeler. -Bilimsel yasalar. -Hipotezler. -Kuramlar.
2. Hafta  Fen’in tanımı ve içeriği -Kavramlar. -Olgusal önermeler. -Bilimsel genellemeler. -Bilimsel yasalar. -Hipotezler. -Kuramlar.
3. Hafta  Fen öğretmeni veya bilim adamında bulunması gereken özellikler ve Bilimsel bilgi edinme yolları -Değişkenleri kontrol etme -Hipotez kurma -Tahmin
4. Hafta  Fen öğretmeni veya bilim adamında bulunması gereken özellikler ve Bilimsel bilgi edinme yolları -Değişkenleri kontrol etme -Hipotez kurma -Tahmin
5. Hafta  Fen öğretmeni veya bilim adamında bulunması gereken özellikler ve Bilimsel bilgi edinme yolları -Değişkenleri kontrol etme -Hipotez kurma -Tahmin
6. Hafta  Fen müfredatının kapsamı
7. Hafta  Fen ünitelerinin Analizi, ölçüt bağımlı ölçü araçları , Doğrudan öğretim yöntemi ile konuların sunumu
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Fen ünitelerinin Analizi, ölçüt bağımlı ölçü araçları , Doğrudan öğretim yöntemi ile konuların sunumu
10. Hafta  Fen ünitelerinin Analizi, ölçüt bağımlı ölçü araçları , Doğrudan öğretim yöntemi ile konuların sunumu
11. Hafta  Deney ve gözlem analizleri, ölçüt bağımlı ölçü araçları hazırlanıp ders planları
12. Hafta  Deney ve gözlem analizleri, ölçüt bağımlı ölçü araçları hazırlanıp ders planları
13. Hafta  Deney ve gözlem analizleri, ölçüt bağımlı ölçü araçları hazırlanıp ders planları
14. Hafta  Demostrasyon tekniği öğretilecek bununla ilgili analiz, ölçüt bağımlı ölçü araçları ve ders planları
15. Hafta  Demostrasyon tekniği öğretilecek bununla ilgili analiz, ölçüt bağımlı ölçü araçları ve ders planları
16. Hafta  Fen kavramlarının analizi, ölçüt bağımlı ölçü araçları ve öğretimleri
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Kame’enui, E. J.; Carnine, D. W.; Dixon R. C.; Simmons D. C.; Coyne M.D. (2002) Effective Teaching Strategies That Accommodate Diverse Learners. Second Edition; Chp. 6 “Effective Strategies for Teaching Science” Bölüm yazarları; Grossen, Bonnie J.; Carnine, D.W.; Romance, N.R.; Vitale, M.R.; New Jersey: Merrill Prentice Hall. Fen Bilgisi Öğretimi, Fitnat Kaptan
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  doğrudan öğretim, açık anlatım, deney, gözlem
 -- STAJ / UYGULAMA
  ---
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
2
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
5
25
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
1
2
2
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
95
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireyin eğitsel değerlendirme süreçlerini planlar ve uygular.X
2
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin akademik ve diğer gelişim alanlarını destekleyici bireyselleştirilmiş öğretim materyali geliştirir ve uygular.X
3
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin eğitimleri ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.X
4
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylere yönelik etkili öğretim stratejilerini açıklar, planlar ve uygular.X
5
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin akademik ve günlük yaşamlarını kolaylaştırıcı teknolojileri açıklar ve kullanır.X
6
Etkili aile eğitim programları planlar ve uygular.X
7
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerde uygulamalı davranış analizi olumlu davranışsal destek süreçlerini planlar ve uygular.X
8
Yetersizlikten etkilenmiş bireylere yönelik olumlu tutum gelişimini sağlayabilecek çalışmalar planlar ve uygular.X
9
Diğer disiplin alanları uzmanları, BEP birimi, aile ve ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliğine dayalı ekip çalışmaları yapar.X
10
Özel eğitim alanıyla ilgili kanıt temelli bilimsel bilgiyi kavrar ve kanıt temelli uygulamalar yapar.X
11
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler.X
12
Mesleki ve bilimsel etik değerleri ve sorumluluk anlayışı geliştirir.X
13
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
14
Aileye, özel gereksinimli bireylere, özel eğitim öğretmenine ve öğretim uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler bilgisine sahip olur ve değişiklikleri izler.X