GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ/GE305A
Dersin Adı: OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.Gör. Dr. SALİH ÇAKMAK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  salih_cakmak@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler; Görme engelli öğrencileri okumaya hazırlık becerilerinde değerlendirebilir, Harf ses eşleme öğretimi için öğretim süreci tasarlayabilir,








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Okuma öğretimi yaklaşımlarını, bunların avantaj ve dejavantajlarını. Kabartma alfabe okuma ile basılı materyali okuma arasındaki farklar, mekanik bece
2. Hafta  Mekanik becerilere devam,kitap becerileri,dokunsal kitaplar amaçları ve özellikleri
3. Hafta  okumaya hazırlık aşamasında gerekli dil becerileri, görme yetersizliği olan bir öğrenci için okumaya hazırlık aşamasında dil etkinliği planlama
4. Hafta  Okumaya hazırlık aşamasında ses farkındalığına yönelik etkinlikler,ses farkındalığını geliştirme amacıyla öğretim planlama
5. Hafta  Okumaya hazırlık amacıyla dokunsal ayırtetme etkinlikleri dokunsal ayırtetme etkinlikleri için öğretim planlama
6. Hafta  harf ses eşleme aşaması için sesleri kolaydan zora doğru sıralama,harf ses eşleme için öğretim planlama
7. Hafta  Genel tekrar
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  kabartma yazı yazma aşamaları, kabartma daktilo ile yazma aşamaları, kabartma daktilo ile harf yazma öğretimi planlama
10. Hafta  bir türkçe dersini öğrencilerin gereksinimleri doğrultusunda organize etme,okuma öğretiminde kullanılacak destekleyici etkinlikleri hazırlama
11. Hafta  görme yetersizliği olan çocuklar için okuma yazma aracı seçmek için gerekli ölçütler, az gören öğrenciler için yazmaya hazırlık çalışmalarının aşamala
12. Hafta  Basılı materyalle okuma öğretiminin her aşamasında öğretim planlama,az gören öğrenciler için okuma yazma çalışmalarında yapılacak uyarlamalar
13. Hafta  Okuma akıcılığının önemi,okuma akıcılığını geliştirmek için kullanılan yöntemler
14. Hafta  Fiziksel yetersizliği olan görme engelli öğrenciler için okuma yazma öğretiminde yer verilen uyarlamalar
15. Hafta  Genel takrar
16. Hafta  Genel tekrar
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Barraga, N.C., Erın, J.N. Visual Handicaps and Learning 1976, Texas:Pro-ed Heinze, T. “Communication Skills” Editör:G.T. Schol Foundation
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
3
3
9
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
3
9
 Materyal tasarlama, uygulama
2
2
4
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
1
1
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
3
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
3
9
 Diğer
1
1
1
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
91
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireyin eğitsel değerlendirme süreçlerini planlar ve uygular.X
2
Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin akademik ve diğer gelişim alanlarını destekleyici bireyselleştirilmiş öğretim materyali geliştirir ve uygular.X
3
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin eğitimleri ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.X
4
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylere yönelik etkili öğretim stratejilerini açıklar, planlar ve uygular.X
5
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerin akademik ve günlük yaşamlarını kolaylaştırıcı teknolojileri açıklar ve kullanır.X
6
Etkili aile eğitim programları planlar ve uygular.X
7
Görme engelli ve/veya özel gereksinimleri olan bireylerde uygulamalı davranış analizi olumlu davranışsal destek süreçlerini planlar ve uygular.X
8
Yetersizlikten etkilenmiş bireylere yönelik olumlu tutum gelişimini sağlayabilecek çalışmalar planlar ve uygular.X
9
Diğer disiplin alanları uzmanları, BEP birimi, aile ve ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliğine dayalı ekip çalışmaları yapar.X
10
Özel eğitim alanıyla ilgili kanıt temelli bilimsel bilgiyi kavrar ve kanıt temelli uygulamalar yapar.X
11
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler.X
12
Mesleki ve bilimsel etik değerleri ve sorumluluk anlayışı geliştirir.X
13
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
14
Aileye, özel gereksinimli bireylere, özel eğitim öğretmenine ve öğretim uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler bilgisine sahip olur ve değişiklikleri izler.X