GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Seçmeli-3 (Eğitim Tarihi)/EBS106
Dersin Adı: Seçmeli-3 (Eğitim Tarihi)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Eğitim tarihiyle ilgili temel kavramları açıklar.
Antik çağda eğitimi açıklar.
Antik medeniyetlerdeki eğitim yaklaşımlarını tanımlar.
İlk Türk devletlerindeki eğitim anlayışını açıklar.
Batı ortaçağındaki eğitimin özellikleri söyler.
Müslüman Türk devletlerinde eğitimin temellerini açıklar.
Selçuklularda eğitimi açıklar.
Ortaçağdaki batı ve doğu medeniyetlerinin eğitimi karşılaştırır.
Yeniçağda Osmanlı eğitiminin temellerini açıklar.
Batıda aydınlanma çağında eğitim düşüncesini analiz eder.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  İnsanlık tarihinin başlangıcında eğitim
2. Hafta   Antik (ilk) çağda eğitim
3. Hafta   Antik medeniyetlerde eğitim
4. Hafta   İlk Türklerde eğitim
5. Hafta   Ortaçağda eğitim (Batı, Müslüman Türk Devletleri, Selçuklu)
6. Hafta   Yeni çağda eğitim Yakın çağda eğitim (Asyada)
7. Hafta  Vize
8. Hafta   Yakın çağda eğitim (Avrupa)
9. Hafta   Yakın çağda eğitim (Amerika)
10. Hafta   Yakın çağda eğitim (Osmanlılarda)
11. Hafta  21. Yüzyılda eğitim
12. Hafta   21. Yüzyılda eğitim
13. Hafta   Dünyada öğretmen yetiştirme
14. Hafta   Dünyada eğitim alanındaki gelişmeler ve sorunlar
15. Hafta  Final
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
1
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
4
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
4
8
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
16
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Özel eğitimin temel ilkelerini tanımlar ve savunur.
2
Özel eğitim öğrencisinin bireysel özelliklerini tespit etmeyi bilir.
3
Özel eğitim öğrencisinin özelliklerine de uygun ders desenleme ve uygulamasını gerçekleştirmesindeki kritik noktaları bilir.
4
Sınıf içerisinde gelişimi ve öğrenmeyi destekleyebilme yollarını bilir.
5
Farklı eğitim ortamlarına uygun uygulamalar geliştirir.
6
Özel eğitim hizmeti alan öğrencilerin eğitimi ile ilgili tüm bireyleri nasıl eğitim içerisine dahil edebileceğini bilir.
7
Özel eğitim öğrencisinin bireysel özellikleri ve ihtiyaçlarını belirleyecek değerlendirme gerçekleştirir.
8
Değerlendirme bilgilerinden de faydalanarak uygulama planı geliştirir ve uygular.
9
Aileleri, bireyleri ve toplumun görüş ve tutumlarını etkileyebilecek planlamaları uygular.
10
Farklı öğretim ortamları için geliştirdiği planları uygular.
11
Özel eğitim öğrencilerinin sosyal uyumunu arttıracak çalışmalar planlar ve uygular.
12
Sınıf ortamında engelli öğrenciler için yapılabilecek düzenlemeleri planlar ve uygular.
13
Derslerde verilen uygulama temelli ödevleri bağımsız biçimde ya da sınırlı rehberlikle tamamlar.X
14
Ödevlerini tamamlamak için sınıfından akranlarla ve problemle ilgili diğer profesyonellerle işbirliği içinde probleme çözüm geliştirir.X
15
Öğretmen adayı gelişmesi gerektiğini düşündüğü konularla ilgili bağımsız araştırma yapar.X
16
Öğretmen adayı öğretmenlik mesleğinin dinamik bir süreç olduğunu kabul eder, geçirdiği değişime uygun kendini geliştirmek için kaynaklara gitmete çalışır.X
17
Sorunlarla ilgili çözümleri problem süreci içerisindeki diğer bireylerle paylaşır.X
18
Yabancı kaynaklar ve meslekdaşları ile sorunlar üzerine iletişim kurabilir.X
19
İçinde yaşadığı toplumun değerlerini her türlü çalışmasında dikkate alır.X
20
Evrensel değerleri her türlü çalışmasında dikkate alır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (İlgili Öğretim Elemanı)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ((...))
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ((...))