GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
A. Seçmeli-5 (GY- Yönelim ve Bağımsız Hareket)/ÖEÖ313
Dersin Adı: A. Seçmeli-5 (GY- Yönelim ve Bağımsız Hareket)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Yönelim becerilerini tanımlayabilme
Bilişsel süreçlerin öğretim planlarını hazırlayabilme
Yönelim becerilerinin öğretim planlarını hazırlayabilme
Yönelim becerileri için genelleme çalışmalarını önerebilme
Sistematik arama örüntüleri öğretim planlarını uygulayabilme
Bağımsız hareket becerilerinin ve rotanın analizlerini oluşturabilme
Uygun öğretim yöntemlerini dikkate alarak öğretimin edinim aşamasında öğretim süreçlerini hazırlayabilme
Bağımsız hareket becerilerinin ve rotaların akıcılık ve genelleme aşamalarında öğretim süreçlerini hazırlayabilme
Bağımsız hareket becerilerini ve rotayı az gören ve birden fazla yetersizliği olan öğrencilere yönelik uyarlayabilme.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Yönelim ve Yönelim Becerileri, Beden Kavramları, İç Çevresel ve Dış Çevresel Kavramlar
2. Hafta  Bilişsel Süreçler, İpucu (duyumsal ipuçları)- Tanımı, İlkeleri, Önkoşulları, Kullanımı ve Öğretim Planları
3. Hafta  İşaret (çevresel ipuçları)- Tanımı, İlkeleri, Önkoşulları, Kullanımı ve Öğretim Planları
4. Hafta  Arama Yöntemleri- Analizleri, Gerekçeleri, Gözlemleri, Öğretim Planları
5. Hafta  Ölçme Becerisinin Tanımı, İlkeleri, Önkoşulları, Öğretim Planları
6. Hafta  Pusula Yönlerinin Tanımı, İlkeleri, Önkoşulları, Öğretim Planları
7. Hafta  Vize Haftası
8. Hafta  Yüksek Kol ve Alçak Kol Korunma Tekniklerinin Analizi, Gerekçesi, Gözlemleri ve Öğretim Süreçleri, Elle Duvar Takibi Becerisinin Analizi ve Öğretim Sü
9. Hafta  Rehberle Yürürken Taraf Değiştirme, Dar Yerden Geçme Becerilerinin Analizleri, Gerekçeleri, Gözlemleri ve Öğretim Süreçleri, Yardımı Geri Çevirme ya d
10. Hafta   Rehberle Oturma Becerilerinin Analizleri, Gerekçeleri, Gözlemleri, Okul Öncesi Dönemdeki Görme Engelli Çocuklarda Baston Kullanımı
11. Hafta  Çapraz Baston Tekniğiyle Yürüme Analizi, Gerekçeleri, Gözlemleri, Öğretim Süreçleri ve Genel Gözlemler, Sarkaç Baston Tekniğiyle Yürüme Gerekçeleri, G
12. Hafta  Bastonla Nesnelerle Temas, Merdiven Çıkma-İnme Becerilerinin Analizi, Gerekçeleri, Gözlemleri, Öğretim Süreçleri ve Genel Gözlemler, Bastonla Kapıdan
13. Hafta  Bina Dışı Çevre ve Navigasyon Sistemleri, Rota Analizi
14. Hafta  Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerilerinin Okul Öncesi ve Okul Dönemindeki Az Gören ve Ek Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Uyarlanması
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
3
30
 Uygulama
2
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
1
1
1
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
0
0
 Materyal tasarlama, uygulama
2
2
4
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
4
5
20
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
3
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
6
36
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
102
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Özel eğitimin temel ilkelerini tanımlar ve savunur.X
2
Özel eğitim öğrencisinin bireysel özelliklerini tespit etmeyi bilir.X
3
Özel eğitim öğrencisinin özelliklerine de uygun ders desenleme ve uygulamasını gerçekleştirmesindeki kritik noktaları bilir.X
4
Sınıf içerisinde gelişimi ve öğrenmeyi destekleyebilme yollarını bilir.X
5
Farklı eğitim ortamlarına uygun uygulamalar geliştirir.X
6
Özel eğitim hizmeti alan öğrencilerin eğitimi ile ilgili tüm bireyleri nasıl eğitim içerisine dahil edebileceğini bilir.X
7
Özel eğitim öğrencisinin bireysel özellikleri ve ihtiyaçlarını belirleyecek değerlendirme gerçekleştirir.X
8
Değerlendirme bilgilerinden de faydalanarak uygulama planı geliştirir ve uygular.X
9
Aileleri, bireyleri ve toplumun görüş ve tutumlarını etkileyebilecek planlamaları uygular.X
10
Farklı öğretim ortamları için geliştirdiği planları uygular.X
11
Özel eğitim öğrencilerinin sosyal uyumunu arttıracak çalışmalar planlar ve uygular.X
12
Sınıf ortamında engelli öğrenciler için yapılabilecek düzenlemeleri planlar ve uygular.X
13
Derslerde verilen uygulama temelli ödevleri bağımsız biçimde ya da sınırlı rehberlikle tamamlar.X
14
Ödevlerini tamamlamak için sınıfından akranlarla ve problemle ilgili diğer profesyonellerle işbirliği içinde probleme çözüm geliştirir.X
15
Öğretmen adayı gelişmesi gerektiğini düşündüğü konularla ilgili bağımsız araştırma yapar.X
16
Öğretmen adayı öğretmenlik mesleğinin dinamik bir süreç olduğunu kabul eder, geçirdiği değişime uygun kendini geliştirmek için kaynaklara gitmete çalışır.X
17
Sorunlarla ilgili çözümleri problem süreci içerisindeki diğer bireylerle paylaşır.X
18
Yabancı kaynaklar ve meslekdaşları ile sorunlar üzerine iletişim kurabilir.X
19
İçinde yaşadığı toplumun değerlerini her türlü çalışmasında dikkate alır.X
20
Evrensel değerleri her türlü çalışmasında dikkate alır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Banu Altunay)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://www.websitem.gazi.edu.tr/site/abanu)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (abanu@gazi.edu.tr)