GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
A. Seçmeli-7 (ZY-Çoklu Yetersizlik ve Eğitimleri)/ÖEÖ312
Dersin Adı: A. Seçmeli-7 (ZY-Çoklu Yetersizlik ve Eğitimleri)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
AÇYE olan çocukların karakteristik özellikleri, öğrenme stillerini söyleme,
AÇYE çocukların eğitsel değerlendirilmeleri ve değerlendirmede alternatif yaklaşımlar,
AÇYE çocuklarla kullanılacak öğretim metotları nelerdir; nasıl kullanılır, program neleri içermeli,
Ağır derecede görme engellilerin eğitiminde öğretim stratejileri, Kör-sağır çocukların eğitimi,
AÇYE olan çocukların dil ve iletişim becerilerini arttırma,
AÇYE çocukların işlevsel akademik becerilerin kazandırmasının önemi
AÇYE çocuklarla kullanılan materyaller ve teknolojiler

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Ağır ve Çoklu yetersizliğin tanımı, AÇYE çocukların karakteristik özellikleri, ağır ve çoklu yetersizliğin nedenleri.
2. Hafta  Türkiye'de AÇYE çocukların eğitimindeki sorunlar ve yasal düzenlemelerin incelenmesi,
3. Hafta  AÇYE olan çocukların öğrenme stilleri. AÇYE çocukların eğitiminde Takım modelleri.
4. Hafta  AÇYE olan çocukların eğitsel değerlendirilmeleri ve değerlendirmede alternatif yaklaşımlar.
5. Hafta  AÇYE olan çocukların öğretim süreçleri,: program ve öğretim yöntemleri.
6. Hafta  AÇYE olan çocukların eğitiminde kullanılan öğretim stratejileri
7. Hafta  Kör-sağır çocukların eğitimi.
8. Hafta  VİZE
9. Hafta  AÇYE olan çocuklara işlevsel akademik becerilerin öğretimi
10. Hafta  AÇYE ve görme yetersizliği olan çocukların davranış problemleri (agresif davranışlar, zarar verici davranışlar, takıntılı davranışlar gibi) ve olumlu davranışı destekleme.
11. Hafta   AÇYE öğrencilerde dil ve iletişim gelişimi,
12. Hafta  AÇYE öğrencilere dil ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi, Alternatif Destekleyici İletişim Sistemlerinin kullanılması
13. Hafta  AÇYE çocuklar için eğitimcilerin dikkat etmesi gerekenler
14. Hafta  AÇYE ve görme yetersizliği olan çocukların teknolojinin kullanımı.
15. Hafta  AÇYE çocuklar için Takvim Kutularının kullanımı
16. Hafta  AÇYE çocukların sınıflarında günlük rutin oluşturma
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
16
1
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
3
18
 Materyal tasarlama, uygulama
1
6
6
 Rapor hazırlama
1
6
6
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
90
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Özel eğitimin temel ilkelerini tanımlar ve savunur.X
2
Özel eğitim öğrencisinin bireysel özelliklerini tespit etmeyi bilir.X
3
Özel eğitim öğrencisinin özelliklerine de uygun ders desenleme ve uygulamasını gerçekleştirmesindeki kritik noktaları bilir.X
4
Sınıf içerisinde gelişimi ve öğrenmeyi destekleyebilme yollarını bilir.X
5
Farklı eğitim ortamlarına uygun uygulamalar geliştirir.X
6
Özel eğitim hizmeti alan öğrencilerin eğitimi ile ilgili tüm bireyleri nasıl eğitim içerisine dahil edebileceğini bilir.X
7
Özel eğitim öğrencisinin bireysel özellikleri ve ihtiyaçlarını belirleyecek değerlendirme gerçekleştirir.X
8
Değerlendirme bilgilerinden de faydalanarak uygulama planı geliştirir ve uygular.X
9
Aileleri, bireyleri ve toplumun görüş ve tutumlarını etkileyebilecek planlamaları uygular.X
10
Farklı öğretim ortamları için geliştirdiği planları uygular.X
11
Özel eğitim öğrencilerinin sosyal uyumunu arttıracak çalışmalar planlar ve uygular.X
12
Sınıf ortamında engelli öğrenciler için yapılabilecek düzenlemeleri planlar ve uygular.X
13
Derslerde verilen uygulama temelli ödevleri bağımsız biçimde ya da sınırlı rehberlikle tamamlar.X
14
Ödevlerini tamamlamak için sınıfından akranlarla ve problemle ilgili diğer profesyonellerle işbirliği içinde probleme çözüm geliştirir.X
15
Öğretmen adayı gelişmesi gerektiğini düşündüğü konularla ilgili bağımsız araştırma yapar.X
16
Öğretmen adayı öğretmenlik mesleğinin dinamik bir süreç olduğunu kabul eder, geçirdiği değişime uygun kendini geliştirmek için kaynaklara gitmete çalışır.X
17
Sorunlarla ilgili çözümleri problem süreci içerisindeki diğer bireylerle paylaşır.X
18
Yabancı kaynaklar ve meslekdaşları ile sorunlar üzerine iletişim kurabilir.X
19
İçinde yaşadığı toplumun değerlerini her türlü çalışmasında dikkate alır.X
20
Evrensel değerleri her türlü çalışmasında dikkate alır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Pınar Şafak)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://www.websitem.gazi.edu.tr/site/apinar)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (apinar@gazi.edu.tr)