GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
A. Seçmeli-10 (ÖG için Öğrenme Stratejileri)/ÖEÖ413
Dersin Adı: A. Seçmeli-10 (ÖG için Öğrenme Stratejileri)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bilgi işlemleme modelini açıklayabilme Dikkati toplamayı ve sürdürmeyi sağlayan stratejileri açıklayabilme
Bellek stratejilerini açıklayabilme Güdülenmeyi kolaylaştıran stratejileri açıklayabilme
Aktif katılımı destekleyen stratejileri açıklayabilme Hatırlamayı kolaylaştıran stratejileri açıklayabilme
Stratejileri kullanarak öğretimsel planlar yapabilme Sınıf ortamını gözleyerek öğretmenlerin kullandıkları stratejileri belirleyebilme
Öğretmenleri gözlemek için stratejileri içeren bir kontrol listesi hazırlayabilme Bilişsel strateji öğretiminin özelliklerini açıklayabilme
Bilişsel ve üst bilişsel strateji öğretimine göre matematikte problem çözme öğretiminin aşamalarını açıklayabilme Üst biliş ve ögelerini açıklayabilm
Bilişsel ve üstbilişsel stratejileri ayrıt edebilme Kendini düzenleme stratejilerinin öğretim aşamalarını açıklayabilme
Kendini düzenleme teknikleri bilgisi Kendini düzenleme tekniklerine göre öğretimsel süreçler yazabilme
Kendini düzenleme stratejilerinin kullanıldığı yazılı ifade stratejilerinin öğretim aşamalarını sıralayabilme Kendini düzenleme stratejilerinin kull
Çok ögeli strateji öğretim planı hazırlayabilme

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Öğrenme güçlüğü olan çocukların akademik becerilerini etkileyen güçlükler; Dikkat Bellek , Koordinasyon Stratejilerinde Yetersizlik, Denetim Odağı, Ö
2. Hafta  Öğrenme güçlüğü olan çocukların akademik becerilerini etkileyen güçlükler; Dikkat Bellek , Koordinasyon Stratejilerinde Yetersizlik, Denetim Odağı, Ö
3. Hafta  Dikkati toplamayı ve sürdürmeyi sağlayan stratejiler Aktif katlımı geliştiren stratejiler Motivasyonu Sağlama
4. Hafta  Bellek Stratejileri
5. Hafta  Hatırlatıcı teknikler
6. Hafta  Bilişsel strateji öğretimi ve özellikleri
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Bilişsel strateji öğretime göre matematik becerilerinin öğretimi
9. Hafta  Şema temelli matematik becerilerinin öğretimi
10. Hafta  Üstbiliş ve ögeleri
11. Hafta  Kendini düzenleme stratejileri; kendini talimatlandırma
12. Hafta  Kendini düzenleme stratejileri; hedef koyma ve kendini izleme, kendini pekiştirme
13. Hafta  Kendini düzenleme stratejileri öğretim aşamaları Yazılı ifadede kendini düzenleme stratejileri öğretimi
14. Hafta  Yazılı ifadede kendini düzenleme stratejileri öğretimi
15. Hafta  Okuduğunu anlamada kendini düzenleme stratejileri öğretimi
16. Hafta  Gözden geçirme
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
70
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
4
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
0
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
1
6
6
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
6
18
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
7
28
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Özel eğitimin temel ilkelerini tanımlar ve savunur.X
2
Özel eğitim öğrencisinin bireysel özelliklerini tespit etmeyi bilir.X
3
Özel eğitim öğrencisinin özelliklerine de uygun ders desenleme ve uygulamasını gerçekleştirmesindeki kritik noktaları bilir.X
4
Sınıf içerisinde gelişimi ve öğrenmeyi destekleyebilme yollarını bilir.X
5
Farklı eğitim ortamlarına uygun uygulamalar geliştirir.X
6
Özel eğitim hizmeti alan öğrencilerin eğitimi ile ilgili tüm bireyleri nasıl eğitim içerisine dahil edebileceğini bilir.X
7
Özel eğitim öğrencisinin bireysel özellikleri ve ihtiyaçlarını belirleyecek değerlendirme gerçekleştirir.X
8
Değerlendirme bilgilerinden de faydalanarak uygulama planı geliştirir ve uygular.X
9
Aileleri, bireyleri ve toplumun görüş ve tutumlarını etkileyebilecek planlamaları uygular.X
10
Farklı öğretim ortamları için geliştirdiği planları uygular.X
11
Özel eğitim öğrencilerinin sosyal uyumunu arttıracak çalışmalar planlar ve uygular.X
12
Sınıf ortamında engelli öğrenciler için yapılabilecek düzenlemeleri planlar ve uygular.X
13
Derslerde verilen uygulama temelli ödevleri bağımsız biçimde ya da sınırlı rehberlikle tamamlar.X
14
Ödevlerini tamamlamak için sınıfından akranlarla ve problemle ilgili diğer profesyonellerle işbirliği içinde probleme çözüm geliştirir.X
15
Öğretmen adayı gelişmesi gerektiğini düşündüğü konularla ilgili bağımsız araştırma yapar.X
16
Öğretmen adayı öğretmenlik mesleğinin dinamik bir süreç olduğunu kabul eder, geçirdiği değişime uygun kendini geliştirmek için kaynaklara gitmete çalışır.X
17
Sorunlarla ilgili çözümleri problem süreci içerisindeki diğer bireylerle paylaşır.X
18
Yabancı kaynaklar ve meslekdaşları ile sorunlar üzerine iletişim kurabilir.X
19
İçinde yaşadığı toplumun değerlerini her türlü çalışmasında dikkate alır.X
20
Evrensel değerleri her türlü çalışmasında dikkate alır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr.Emine Rüya Özmen)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/eruya)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (eruya@gazi.edu.tr)