GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
A. Seçmeli-11 (İY de İletişim Becerilerinin Desteklenmesi)/ÖEÖ410
Dersin Adı: A. Seçmeli-11 (İY de İletişim Becerilerinin Desteklenmesi)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
İletişim, dil ve konuşma kavramlarının arasındaki ilişkiyi açıklar.
Dil gelişimindeki temel aşamaları tanımlar.
Dil edinimi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur.
Dil gelişimi özelliklerini tanır.
Dil edinim sürecindeki dilsel yaşantıları fark eder.
Dil gelişiminde, işitme yetersizliğinden kaynaklanan gecikmeleri ve aksaklıkları fark eder.
Dil gelişiminde, işitme yetersizliğinden kaynaklanan gecikmeleri ve aksamaları önleyici müdahaleleri düzenler.
Eğitim ortamlarını, işitme yetersizliği olan çocukların dil gelişimini destekleyecek şekilde düzenler.
Öğretim stratejilerini ve ders materyallerini, işitme yetersizliği olan çocukların dil gelişimini destekleyecek şekilde düzenler.
İşitme yetersizliği olan çocukların eğitiminde kullanılan yaklaşımların, dil edinimleri için geçerliliğini irdeler.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  İletişim, dil ve konuşma ilişkisi, dilin özellikleri.
2. Hafta  Konuşma üretimi ve dilin bileşenleri.
3. Hafta  Dil gelişiminde temel aşamalar.
4. Hafta  Dil edinimine ilişkin yaklaşımları-1.
5. Hafta  Dil edinimine ilişkin yaklaşımları-2.
6. Hafta  Dil bileşenlerinin gelişimi (anlambilim, biçim birim, sözdizimi, edimbilim)
7. Hafta  Dil edinim sürecinde yetişkinlerle girilen dilsel yaşantılar (anne çocuk etkileşimi)
8. Hafta  Ara sınav.
9. Hafta  Dil edinim sürecinde sıra alma – ortak ilgi kurma- göz teması ve rutinlerin doğal olarak edinilmesi ve dil edinimindeki önemi.
10. Hafta  Dil ediniminde işitme yetersizliğine bağlı gecikmeler ve aksamalar.
11. Hafta  Dil ediniminde işitme yetersizliğine bağlı gecikmeler ve aksamalar.
12. Hafta  İşitme yetersizliği olan çocuklarda dil ve iletişimin desteklenmesi.
13. Hafta  İşitme yetersizliği olan çocuklarda dil ve iletişimin desteklenmesi.
14. Hafta  İşitme yetersizliği olan çocukların dil gelişimini desteklemek için yapılan eğitsel düzenlemeler.
15. Hafta  İşitme yetersizliği olan çocukların dil gelişimini desteklemek için yapılan ortam ve materyal düzenlemeleri.
16. Hafta  Gözden geçirme ve soru-cevap.
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
16
2
32
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
2
8
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
2
3
6
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
6
18
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
102
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Özel eğitimin temel ilkelerini tanımlar ve savunur.X
2
Özel eğitim öğrencisinin bireysel özelliklerini tespit etmeyi bilir.X
3
Özel eğitim öğrencisinin özelliklerine de uygun ders desenleme ve uygulamasını gerçekleştirmesindeki kritik noktaları bilir.X
4
Sınıf içerisinde gelişimi ve öğrenmeyi destekleyebilme yollarını bilir.X
5
Farklı eğitim ortamlarına uygun uygulamalar geliştirir.X
6
Özel eğitim hizmeti alan öğrencilerin eğitimi ile ilgili tüm bireyleri nasıl eğitim içerisine dahil edebileceğini bilir.X
7
Özel eğitim öğrencisinin bireysel özellikleri ve ihtiyaçlarını belirleyecek değerlendirme gerçekleştirir.X
8
Değerlendirme bilgilerinden de faydalanarak uygulama planı geliştirir ve uygular.X
9
Aileleri, bireyleri ve toplumun görüş ve tutumlarını etkileyebilecek planlamaları uygular.X
10
Farklı öğretim ortamları için geliştirdiği planları uygular.X
11
Özel eğitim öğrencilerinin sosyal uyumunu arttıracak çalışmalar planlar ve uygular.X
12
Sınıf ortamında engelli öğrenciler için yapılabilecek düzenlemeleri planlar ve uygular.X
13
Derslerde verilen uygulama temelli ödevleri bağımsız biçimde ya da sınırlı rehberlikle tamamlar.X
14
Ödevlerini tamamlamak için sınıfından akranlarla ve problemle ilgili diğer profesyonellerle işbirliği içinde probleme çözüm geliştirir.X
15
Öğretmen adayı gelişmesi gerektiğini düşündüğü konularla ilgili bağımsız araştırma yapar.X
16
Öğretmen adayı öğretmenlik mesleğinin dinamik bir süreç olduğunu kabul eder, geçirdiği değişime uygun kendini geliştirmek için kaynaklara gitmete çalışır.X
17
Sorunlarla ilgili çözümleri problem süreci içerisindeki diğer bireylerle paylaşır.X
18
Yabancı kaynaklar ve meslekdaşları ile sorunlar üzerine iletişim kurabilir.X
19
İçinde yaşadığı toplumun değerlerini her türlü çalışmasında dikkate alır.X
20
Evrensel değerleri her türlü çalışmasında dikkate alır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. E. Rüya ÖZMEN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/eruya)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (eruya@gazi.edu.tr)