GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÖZEL EĞİTİM/ÖEÖ101
Dersin Adı: ÖZEL EĞİTİM
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Özel eğitim ile ilgili kavramları bilir
Bireyselleştirilmiş eğitim tekniklerini bilir
Kaynaştırma ve destek eğitim hizmetleri
Zihinsel yetersizlik yaşayan öğrenciler ve destek hizmetleri
İşitme yetersizliği yaşayan öğrenciler ve destek hizmetleri hakkında bilgi sahibi olur
Görme yetersizliği yaşayan öğrenciler ve destek hizmetleri hakkında bilgi sahibi olur
Fiziksel yetersizlik yaşayan öğrenciler ve destek hizmetleri hakkında bilgi sahibi olur
Dil ve konuşma bozukluğu olan öğrenciler ve destek hizmetleri hakkında bilgi sahibi olur
Otizm spektrum bozukluğu olan öğrenciler ve destek hizmetleri hakında bilgi sahibi olur
Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler ve destek hizmetleri hakında bilgi sahibi olur

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  uzaktan eğitim
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Özel eğitim nedir
2. Hafta  Özel eğitimde kullanılan temel terimler
3. Hafta  Bireyselleştirilmiş eğitim tekniklerini
4. Hafta  Kaynaştırma ve destek eğitim hizmetleri
5. Hafta  Zihinsel yetersizlik
6. Hafta  İşitme yetersizliği
7. Hafta  Görme yetersizliği
8. Hafta  Fiziksel yetersizlik
9. Hafta  değerlendirme
10. Hafta  Dil ve konuşma bozukluğu
11. Hafta  Otizm spektrum bozukluğu
12. Hafta  Öğrenme güçlüğü
13. Hafta   Dil ve konuşma bozukluğu
14. Hafta  Çoklu yetersizlik
15. Hafta  aile eğitimi
16. Hafta  değerlendirme
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
16
2
32
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
2
32
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Özel eğitimin temel ilkelerini tanımlar ve savunur.X
2
Özel eğitim öğrencisinin bireysel özelliklerini tespit etmeyi bilir.X
3
Özel eğitim öğrencisinin özelliklerine de uygun ders desenleme ve uygulamasını gerçekleştirmesindeki kritik noktaları bilir.X
4
Sınıf içerisinde gelişimi ve öğrenmeyi destekleyebilme yollarını bilir.X
5
Farklı eğitim ortamlarına uygun uygulamalar geliştirir.X
6
Özel eğitim hizmeti alan öğrencilerin eğitimi ile ilgili tüm bireyleri nasıl eğitim içerisine dahil edebileceğini bilir.X
7
Özel eğitim öğrencisinin bireysel özellikleri ve ihtiyaçlarını belirleyecek değerlendirme gerçekleştirir.X
8
Değerlendirme bilgilerinden de faydalanarak uygulama planı geliştirir ve uygular.X
9
Aileleri, bireyleri ve toplumun görüş ve tutumlarını etkileyebilecek planlamaları uygular.X
10
Farklı öğretim ortamları için geliştirdiği planları uygular.X
11
Özel eğitim öğrencilerinin sosyal uyumunu arttıracak çalışmalar planlar ve uygular.X
12
Sınıf ortamında engelli öğrenciler için yapılabilecek düzenlemeleri planlar ve uygular.X
13
Derslerde verilen uygulama temelli ödevleri bağımsız biçimde ya da sınırlı rehberlikle tamamlar.X
14
Ödevlerini tamamlamak için sınıfından akranlarla ve problemle ilgili diğer profesyonellerle işbirliği içinde probleme çözüm geliştirir.X
15
Öğretmen adayı gelişmesi gerektiğini düşündüğü konularla ilgili bağımsız araştırma yapar.X
16
Öğretmen adayı öğretmenlik mesleğinin dinamik bir süreç olduğunu kabul eder, geçirdiği değişime uygun kendini geliştirmek için kaynaklara gitmete çalışır.X
17
Sorunlarla ilgili çözümleri problem süreci içerisindeki diğer bireylerle paylaşır.X
18
Yabancı kaynaklar ve meslekdaşları ile sorunlar üzerine iletişim kurabilir.X
19
İçinde yaşadığı toplumun değerlerini her türlü çalışmasında dikkate alır.X
20
Evrensel değerleri her türlü çalışmasında dikkate alır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dr Eda Yeşilkaya)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (edayesilkaya@gazi.edu.tr)