GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Dil ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi/ÖEÖ202
Dersin Adı: Dil ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 4 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Dil kavramlarını açıklayabilme Dilin bileşenlerini ve alt bileşenlerini tanımlayabilme Çocuklarda fonolojik, morfolojik ve sentaks gelişimini açıkla
Bir bebeğin vokal gelişimini ölçümleyebilme Biçim gelişim aşamalarını sıralayabilme
Ortalama sözce uzunluğunu hesaplayabilme Anlam gelişim kategorilerini sıralayabilme
Çocuklarda dilin anlam gelişimini açıklayabilme Çocuklarda iletişim işlev kategorilerini belirleyebilme
İşlev kategorilerinin farklılıklarını belirleyebilme Söz öncesi iletişim becerilerini açıklayabilme
0-9 ay çocuklar için değerlendirmede kullanılacak araçları ve uygulanmasını açıklayabilme 0-9 ay çocuklar için ses gelişimini ve etkileşimi destelek
9-18 ay çocuklar için değerlendirmede kullanılacak araçları ve uygulanmasını açıklayabilme 9-18 ay çocuklar için iletişim becerilerini değerlendirme
9-18 ay çocukların iletişim becerilerini desteklemede kullanılan doğal ve eklektik teknikleri açıklayabilme 18-36 çocuklar için değerlendirmede kul
Doğal dil öğretim yöntemleri bilgisi Eklektik dil öğretim teknikleri bilgisi
Söz öncesi ve söz dönemi çocuklar için doğal ve eklektik dil öğretim yöntemlerine göre öğretim planları hazırlayabilme Alyernatik iletişim sis

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Dil, iletişim, konuşma kavramların tanıtımı Dilin bileşenleri
2. Hafta  0-9 ay çocukların ses gelişim aşamaları 0-9 ay çocuklar için değerlendirmede kullanılacak araçlar ve uygulanması
3. Hafta  0-9 ay çocuklar için ses gelişimi ve etkileşimi desteklemek için aileye verilecek öneriler. Aile eğitimi
4. Hafta  9-18 ay çocukların dil gelişim aşamaları 9-18 ay çocuklar için değerlendirmede kullanılacak araçlar ve uygulanması
5. Hafta  9-18 ay çocuklar için değerlendirmede kullanılacak araçlar ve uygulanması
6. Hafta  9-18 ay çocukların iletişim becerilerini desteklemede kullanılan doğal ve eklektik teknikler ve uygulanması
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  9-18 ay çocukların iletişim becerilerini desteklemede kullanılan doğal ve eklektik teknikler ve uygulanması
9. Hafta  9-18 ay çocukların dil becerilerini desteklemede kullanılan doğal ve eklektik teknikler ve uygulanması
10. Hafta  18-36 çocuklar için değerlendirmede kullanılacak araçlar ve uygulanması
11. Hafta  18-36 çocuklar için değerlendirmede kullanılacak araçlar ve uygulanması
12. Hafta  18-36 ay çocukların dil becerilerini desteklemede kullanılan doğal ve eklektik teknikler ve uygulanması
13. Hafta  18-36 ay çocukların dil becerilerini desteklemede kullanılan doğal ve eklektik teknikler ve uygulanması
14. Hafta  Dil ve iletişim öğretim tekniklerinin tartışılması ve vakalar üzerinden etkili öğretim teknikleri seçimi
15. Hafta  Alternatif iletişim yöntemleri
16. Hafta  Alternatif iletişim yöntemleri
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
70
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
12
1
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
2
2
 Materyal tasarlama, uygulama
2
3
6
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
2
1
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
6
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
8
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
102
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Özel eğitimin temel ilkelerini tanımlar ve savunur.X
2
Özel eğitim öğrencisinin bireysel özelliklerini tespit etmeyi bilir.X
3
Özel eğitim öğrencisinin özelliklerine de uygun ders desenleme ve uygulamasını gerçekleştirmesindeki kritik noktaları bilir.X
4
Sınıf içerisinde gelişimi ve öğrenmeyi destekleyebilme yollarını bilir.X
5
Farklı eğitim ortamlarına uygun uygulamalar geliştirir.X
6
Özel eğitim hizmeti alan öğrencilerin eğitimi ile ilgili tüm bireyleri nasıl eğitim içerisine dahil edebileceğini bilir.X
7
Özel eğitim öğrencisinin bireysel özellikleri ve ihtiyaçlarını belirleyecek değerlendirme gerçekleştirir.X
8
Değerlendirme bilgilerinden de faydalanarak uygulama planı geliştirir ve uygular.X
9
Aileleri, bireyleri ve toplumun görüş ve tutumlarını etkileyebilecek planlamaları uygular.X
10
Farklı öğretim ortamları için geliştirdiği planları uygular.X
11
Özel eğitim öğrencilerinin sosyal uyumunu arttıracak çalışmalar planlar ve uygular.X
12
Sınıf ortamında engelli öğrenciler için yapılabilecek düzenlemeleri planlar ve uygular.X
13
Derslerde verilen uygulama temelli ödevleri bağımsız biçimde ya da sınırlı rehberlikle tamamlar.X
14
Ödevlerini tamamlamak için sınıfından akranlarla ve problemle ilgili diğer profesyonellerle işbirliği içinde probleme çözüm geliştirir.X
15
Öğretmen adayı gelişmesi gerektiğini düşündüğü konularla ilgili bağımsız araştırma yapar.X
16
Öğretmen adayı öğretmenlik mesleğinin dinamik bir süreç olduğunu kabul eder, geçirdiği değişime uygun kendini geliştirmek için kaynaklara gitmete çalışır.
17
Sorunlarla ilgili çözümleri problem süreci içerisindeki diğer bireylerle paylaşır.X
18
Yabancı kaynaklar ve meslekdaşları ile sorunlar üzerine iletişim kurabilir.X
19
İçinde yaşadığı toplumun değerlerini her türlü çalışmasında dikkate alır.X
20
Evrensel değerleri her türlü çalışmasında dikkate alır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Emine Rüya ÖZMEN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/eruya)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (eruya@gazi.edu.tr)