GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Özel Eğitimde Okuma Yazma Öğretimi/ÖEÖ301
Dersin Adı: Özel Eğitimde Okuma Yazma Öğretimi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
İlk okuma yazma performans düzeyini belirlemek için kontrol listeleri ve ölçüt bağımlı test hazırlayabilme Ses temelli cümle yöntemine göre ilkokuma
Edmark işlevsel okuma öğretimi aşamalarını açıklayabilme İşlevsel okumada performans düzeyini belirlemek için test hazırlayabilme
İşlevsel okuma öğretim planlarını hazırlayabilme Harf yazım hatalarını belirleyebilme ve öğretim planı hazırlayabilme
Okuma hatalarını değerlendirebilme ve öğretim planı hazırlayabilme Okuma hızı performansını değerlendirebilme
Akıcı okumayı geliştirmek için en etkili sağaltım tekniğini seçebilme Cümle anlama aşamalarını açıklayabilme
Cümle yazma aşamalarını açıklayabilme Cümle anlama ve yazmada performans düzeyini belirlemek için ölçü aracı hazırlayabilme
Planlı söyleşi, dil deneyimi yaklaşımı ve metin yapısı farkındalığında öğretim planı hazırlayabilme Bilgi veren ve kurgusal metinleri analiz edebilm
Türkçe kitaplarındaki metinleri yapı bakımında eleştirebilme Metin anlamayı değerlendirmek amacıyla test hazırlayabilme
Metin anlamada strateji öğretimini planlayabilme Yazılı ifadede strateji öğretimini planlayabilme
Türkiye yapılan okuduğunu anlama ve yazma öğretimi çalışmalarını araştırabilme Okuduğunu anlama ve yazma öğretimi problemlerini tartışabilme ve çözü

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Okuma, çözümleme, yazma, anlama, mekanik yazma ve yazılı ifade kavramlarının tanımlanması Okuma gelişim aşamaları
2. Hafta  Ses temelli ilk okuma yazma öğretimi
3. Hafta  Ses temelli ilk okuma yazma öğretiminde kullanılacak stratejiler
4. Hafta  Edmark işlevsel okuma yazma öğretimi
5. Hafta  Edmark işlevsel okuma yazma öğretimi
6. Hafta  Mekanik yazım hataları ve düzetilmesi
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Okuma hatalarının düzeltilmesi
9. Hafta  Okuma hızının artırılmasına kullanılan teknikler
10. Hafta  Cümle yazma ve cümle anlama
11. Hafta  Planlı söyleşi, dil deneyimi yaklaşımı ve metin yapısı farkındalığında örnek öğretimler
12. Hafta  Metin yapıları (kurgusal ve bilgi veren)
13. Hafta  Okuduğunu anlama stratejileri
14. Hafta  Okuduğunu anlamanın değerlendirilmesi
15. Hafta  Yazılı ifade öğretim stratejileri
16. Hafta  Yazılı ifadenin değerlendirilmesi
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
80
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
4
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
0
0
 Materyal tasarlama, uygulama
3
4
12
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
4
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
4
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Özel eğitimin temel ilkelerini tanımlar ve savunur.X
2
Özel eğitim öğrencisinin bireysel özelliklerini tespit etmeyi bilir.X
3
Özel eğitim öğrencisinin özelliklerine de uygun ders desenleme ve uygulamasını gerçekleştirmesindeki kritik noktaları bilir.X
4
Sınıf içerisinde gelişimi ve öğrenmeyi destekleyebilme yollarını bilir.X
5
Farklı eğitim ortamlarına uygun uygulamalar geliştirir.X
6
Özel eğitim hizmeti alan öğrencilerin eğitimi ile ilgili tüm bireyleri nasıl eğitim içerisine dahil edebileceğini bilir.X
7
Özel eğitim öğrencisinin bireysel özellikleri ve ihtiyaçlarını belirleyecek değerlendirme gerçekleştirir.X
8
Değerlendirme bilgilerinden de faydalanarak uygulama planı geliştirir ve uygular.X
9
Aileleri, bireyleri ve toplumun görüş ve tutumlarını etkileyebilecek planlamaları uygular.X
10
Farklı öğretim ortamları için geliştirdiği planları uygular.X
11
Özel eğitim öğrencilerinin sosyal uyumunu arttıracak çalışmalar planlar ve uygular.X
12
Sınıf ortamında engelli öğrenciler için yapılabilecek düzenlemeleri planlar ve uygular.X
13
Derslerde verilen uygulama temelli ödevleri bağımsız biçimde ya da sınırlı rehberlikle tamamlar.X
14
Ödevlerini tamamlamak için sınıfından akranlarla ve problemle ilgili diğer profesyonellerle işbirliği içinde probleme çözüm geliştirir.X
15
Öğretmen adayı gelişmesi gerektiğini düşündüğü konularla ilgili bağımsız araştırma yapar.X
16
Öğretmen adayı öğretmenlik mesleğinin dinamik bir süreç olduğunu kabul eder, geçirdiği değişime uygun kendini geliştirmek için kaynaklara gitmete çalışır.X
17
Sorunlarla ilgili çözümleri problem süreci içerisindeki diğer bireylerle paylaşır.X
18
Yabancı kaynaklar ve meslekdaşları ile sorunlar üzerine iletişim kurabilir.X
19
İçinde yaşadığı toplumun değerlerini her türlü çalışmasında dikkate alır.X
20
Evrensel değerleri her türlü çalışmasında dikkate alır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Emine Rüya Özmen)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/eruya/contact)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ( eruya@gazi.edu.tr)