GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
EĞİTİM FELSEFESİ/EB104
Dersin Adı: EĞİTİM FELSEFESİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Felsefenin tanımı ve kapsamını kavrayabilme
Felsefe ve eğitim ilişkisini kavrayabilme
Felsefi akımların eğitim anlayışlarını açıklayabilme
Eğitim felsefesi akımlarını açıklayabilme
Çağdaş eğitim sistemlerini kavrayabilme
Türk eğitim felsefi temellerini kavrayabilme
Eğitim ve öğretim programlarını felsefi açıdan değerlendirebilme
Çağdaş eğitim felsefelerini benimseyebilme

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Tanışma, Dersin Kapsamı ve Tanıtımı
2. Hafta  Felsefenin Tanımı, Kapsamı
3. Hafta  Felsefe-Eğitim İlişkisi, Eğitim Felsefesi
4. Hafta  Felsefi Akımlar ve Eğitim: İdealizm. İdealist Felsefe Açısından Eğitim. Realizm. Realist Felsefe Açısından Eğitim
5. Hafta  Felsefi Akımlar ve Eğitim: Pragmatizm. Pragmatist Felsefe Açısından Eğitim. Varoluşçuluk. Varoluşçu Felsefe Açısından Eğitim.
6. Hafta  Felsefi Akımlar ve Eğitim: Liberalizm. Liberal Felsefe Açısından Eğitim. Materyalizm. Materyalist Felsefe Açısından Eğitim
7. Hafta  Felsefi Akımlar ve Eğitim: Natüralizm. Natüralist Felsefe Açısından Eğitim. Pozitivizm. Pozitivist Felsefe Açısından Eğitim.Postmodernizm. Postmodern Felsefe Açısından Eğitim.
8. Hafta  Eğitim Felsefesi Akımları: Daimicilik-Perennializm ve Esasicilik-Essentializm.
9. Hafta  Eğitim Felsefesi Akımları: İlerlemecilik –Progressivizm, Yeniden Oluşturmacılık-Reconstructionizm ve Politeknik Eğitim
10. Hafta  Eğitim Felsefesi ve Çağdaş Eğitim Sistemleri: Eğitimin ve Okulun İşlevleri, Çağdaş Eğitim Sistemleri ve Okul, Eğitim ve Okulun Anlamına Yönelik Radikal Eleştiriler
11. Hafta  Eğitim Felsefesi ve Çağdaş Eğitim Sistemleri: Modernizm, Postmodernizm ve Eğitim, Başarılı Bir Eğitim ve Okul Sisteminin Özellikleri
12. Hafta  Türk Eğitim Felsefi Temelleri: İslamiyet Öncesi, İslamiyet Sonrası, Selçuklular, Osmanlılar ve Cumhuriyet Dönemi Eğitiminin Dayandığı Felsefeler
13. Hafta  Felsefi Akım ve Filozofların Bilgi Algıları. Farklı Düşünürler
14. Hafta  Felsefi Akım ve Filozofların Bilgi Algıları. Farklı Düşünürler
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
8
2
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
2
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
2
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
2
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
80
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Özel eğitimin temel ilkelerini tanımlar ve savunur.X
2
Özel eğitim öğrencisinin bireysel özelliklerini tespit etmeyi bilir.X
3
Özel eğitim öğrencisinin özelliklerine de uygun ders desenleme ve uygulamasını gerçekleştirmesindeki kritik noktaları bilir.X
4
Sınıf içerisinde gelişimi ve öğrenmeyi destekleyebilme yollarını bilir.X
5
Farklı eğitim ortamlarına uygun uygulamalar geliştirir.X
6
Özel eğitim hizmeti alan öğrencilerin eğitimi ile ilgili tüm bireyleri nasıl eğitim içerisine dahil edebileceğini bilir.X
7
Özel eğitim öğrencisinin bireysel özellikleri ve ihtiyaçlarını belirleyecek değerlendirme gerçekleştirir.X
8
Değerlendirme bilgilerinden de faydalanarak uygulama planı geliştirir ve uygular.X
9
Aileleri, bireyleri ve toplumun görüş ve tutumlarını etkileyebilecek planlamaları uygular.X
10
Farklı öğretim ortamları için geliştirdiği planları uygular.X
11
Özel eğitim öğrencilerinin sosyal uyumunu arttıracak çalışmalar planlar ve uygular.X
12
Sınıf ortamında engelli öğrenciler için yapılabilecek düzenlemeleri planlar ve uygular.X
13
Derslerde verilen uygulama temelli ödevleri bağımsız biçimde ya da sınırlı rehberlikle tamamlar.X
14
Ödevlerini tamamlamak için sınıfından akranlarla ve problemle ilgili diğer profesyonellerle işbirliği içinde probleme çözüm geliştirir.X
15
Öğretmen adayı gelişmesi gerektiğini düşündüğü konularla ilgili bağımsız araştırma yapar.X
16
Öğretmen adayı öğretmenlik mesleğinin dinamik bir süreç olduğunu kabul eder, geçirdiği değişime uygun kendini geliştirmek için kaynaklara gitmete çalışır.X
17
Sorunlarla ilgili çözümleri problem süreci içerisindeki diğer bireylerle paylaşır.X
18
Yabancı kaynaklar ve meslekdaşları ile sorunlar üzerine iletişim kurabilir.X
19
İçinde yaşadığı toplumun değerlerini her türlü çalışmasında dikkate alır.X
20
Evrensel değerleri her türlü çalışmasında dikkate alır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dr. Öğretim Üyesi Nevriye Yazçayır)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ( http://websitem.gazi.edu.tr/site/yazcayir)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (yazcayir@gazi.edu.tr , yazcayir@gmail.com)