GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
EĞİTİM SOSYOLOJİSİ/EB103
Dersin Adı: EĞİTİM SOSYOLOJİSİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Eğitim sosyolojisinin temel kavramlarını ve gelişimini açıklayabilecektir. Toplum, eğitim ve toplumsal kurumları tanımlar. Eğitim sosyolojisinde çeşitli kuramları karşılaştırır. Eğitim sosyolojisi kuramlarını değerlendirir.
Eğitimin ve okulların toplumsal işlevlerini değerlendirebilecektir. Toplumsal bir sistem olarak eğitimin özelliklerini tanımlar. Okulun sosyal yapısını ve okullaşmayı açıklar. Eğitimin kültürel, ekonomik ve politik temellerini değerlendirir.
Eğitim sistemlerini ve okulları anlamada sosyolojik bakış açısını kullanabilecektir. Sosyolojik bakış açısını tanımlar. Sosyolojik bakış açısını eğitim alanına uyarlar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Tanışma ve derse hakkında genel bilgiler
2. Hafta  Eğitim sosyolojisinin tanımı, konusu, özellikleri ve gelişimi
3. Hafta  Eğitim sosyolojisinin önemi ve diğer bilimlerle ilişkisi; toplumsallaşma süreci
4. Hafta  Eğitimin toplumsal işlevleri, kültür ve eğitim ilişkileri
5. Hafta  Ekonomi ve eğitim; demokrasi ve eğitim
6. Hafta  Eğitimde fırsat eşitliği
7. Hafta  Toplumsal tabakalaşma ve eğitim; toplumsal sınıflar ve eğitim
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Aile ve eğitim; toplumsal hareketlilik ve eğitim
10. Hafta  Akran grupları ve eğitim; toplumsal değişme ve eğitim
11. Hafta  Toplumsal bir sistem olarak okul; okul çevre ilişkileri
12. Hafta  Okulda başarısızlık; meslek olarak öğretmenlik; okulda ve sınıfta öğretmen
13. Hafta  Öğretmenin konumu ve öğretmenin rolü
14. Hafta  Öğretmen kişiliği ve eğitim; eğitimde yabancılaşma
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
1
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
1
8
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
1
4
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
5
1
5
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
3
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
3
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
87
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Özel eğitimin temel ilkelerini tanımlar ve savunur.
2
Özel eğitim öğrencisinin bireysel özelliklerini tespit etmeyi bilir.
3
Özel eğitim öğrencisinin özelliklerine de uygun ders desenleme ve uygulamasını gerçekleştirmesindeki kritik noktaları bilir.
4
Sınıf içerisinde gelişimi ve öğrenmeyi destekleyebilme yollarını bilir.
5
Farklı eğitim ortamlarına uygun uygulamalar geliştirir.
6
Özel eğitim hizmeti alan öğrencilerin eğitimi ile ilgili tüm bireyleri nasıl eğitim içerisine dahil edebileceğini bilir.
7
Özel eğitim öğrencisinin bireysel özellikleri ve ihtiyaçlarını belirleyecek değerlendirme gerçekleştirir.
8
Değerlendirme bilgilerinden de faydalanarak uygulama planı geliştirir ve uygular.
9
Aileleri, bireyleri ve toplumun görüş ve tutumlarını etkileyebilecek planlamaları uygular.
10
Farklı öğretim ortamları için geliştirdiği planları uygular.
11
Özel eğitim öğrencilerinin sosyal uyumunu arttıracak çalışmalar planlar ve uygular.
12
Sınıf ortamında engelli öğrenciler için yapılabilecek düzenlemeleri planlar ve uygular.
13
Derslerde verilen uygulama temelli ödevleri bağımsız biçimde ya da sınırlı rehberlikle tamamlar.X
14
Ödevlerini tamamlamak için sınıfından akranlarla ve problemle ilgili diğer profesyonellerle işbirliği içinde probleme çözüm geliştirir.X
15
Öğretmen adayı gelişmesi gerektiğini düşündüğü konularla ilgili bağımsız araştırma yapar.X
16
Öğretmen adayı öğretmenlik mesleğinin dinamik bir süreç olduğunu kabul eder, geçirdiği değişime uygun kendini geliştirmek için kaynaklara gitmete çalışır.X
17
Sorunlarla ilgili çözümleri problem süreci içerisindeki diğer bireylerle paylaşır.X
18
Yabancı kaynaklar ve meslekdaşları ile sorunlar üzerine iletişim kurabilir.X
19
İçinde yaşadığı toplumun değerlerini her türlü çalışmasında dikkate alır.X
20
Evrensel değerleri her türlü çalışmasında dikkate alır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Öğr. Gör. Dr. Gülçin Kezban Saraçoğlu)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (Öğr. Gör. Dr. Gülçin Kezban Saraçoğlu)