GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Eğitimde Ahlak ve Etik/EB111
Dersin Adı: Eğitimde Ahlak ve Etik
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
1.Ahlak ve etik ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2.Ahlak ve etik ile ilgili teorileri açıklar.
3.Eğitim, öğretim ve değerlendirme sürecinde etik ilkeleri uygular.
4.Eğitimde etik dışı davranışları örnekleriyle açıklar.
5.Etik dışı davranışları çözümlemede en uygun çözüm yollarını belirler.
6.Etik kurallara uygun davranış örüntüleri oluşturur.
7.Eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeleri açıklar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  1. Temel kavramlar
2. Hafta  2. Ahlak ve etik ile ilgili teoriler
3. Hafta  3.İş ve meslek ahlakı/etiği
4. Hafta  4.Ahlaki ve etik yönleriyle öğretmenlik mesleği
5. Hafta  5.Eğitim-öğretim ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler
6. Hafta  6.Eğitim paydaşları arasındaki etik ilkeler
7. Hafta  7.Yönetici,veli ve öğrencilerin etik sorumlulukları
8. Hafta  8.İş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar
9. Hafta  9.Kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler
10. Hafta  10.Okullarda ahlak eğitimi ve etik kurallar
11. Hafta  11.Etik dışı davranışlar, etik ikilemler ve çözüm yolları
12. Hafta  12.Okullarda ahlak eğitimi ve etik kurallar
13. Hafta  13.Etik bir lider olarak okul müdürü ve öğretmen
14. Hafta  14.Eğitim denetiminde etik
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
40
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
2
2
4
 Rapor hazırlama
2
3
6
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
83
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Özel eğitimin temel ilkelerini tanımlar ve savunur.X
2
Özel eğitim öğrencisinin bireysel özelliklerini tespit etmeyi bilir.X
3
Özel eğitim öğrencisinin özelliklerine de uygun ders desenleme ve uygulamasını gerçekleştirmesindeki kritik noktaları bilir.X
4
Sınıf içerisinde gelişimi ve öğrenmeyi destekleyebilme yollarını bilir.X
5
Farklı eğitim ortamlarına uygun uygulamalar geliştirir.X
6
Özel eğitim hizmeti alan öğrencilerin eğitimi ile ilgili tüm bireyleri nasıl eğitim içerisine dahil edebileceğini bilir.X
7
Özel eğitim öğrencisinin bireysel özellikleri ve ihtiyaçlarını belirleyecek değerlendirme gerçekleştirir.X
8
Değerlendirme bilgilerinden de faydalanarak uygulama planı geliştirir ve uygular.X
9
Aileleri, bireyleri ve toplumun görüş ve tutumlarını etkileyebilecek planlamaları uygular.X
10
Farklı öğretim ortamları için geliştirdiği planları uygular.X
11
Özel eğitim öğrencilerinin sosyal uyumunu arttıracak çalışmalar planlar ve uygular.X
12
Sınıf ortamında engelli öğrenciler için yapılabilecek düzenlemeleri planlar ve uygular.X
13
Derslerde verilen uygulama temelli ödevleri bağımsız biçimde ya da sınırlı rehberlikle tamamlar.X
14
Ödevlerini tamamlamak için sınıfından akranlarla ve problemle ilgili diğer profesyonellerle işbirliği içinde probleme çözüm geliştirir.X
15
Öğretmen adayı gelişmesi gerektiğini düşündüğü konularla ilgili bağımsız araştırma yapar.X
16
Öğretmen adayı öğretmenlik mesleğinin dinamik bir süreç olduğunu kabul eder, geçirdiği değişime uygun kendini geliştirmek için kaynaklara gitmete çalışır.X
17
Sorunlarla ilgili çözümleri problem süreci içerisindeki diğer bireylerle paylaşır.X
18
Yabancı kaynaklar ve meslekdaşları ile sorunlar üzerine iletişim kurabilir.X
19
İçinde yaşadığı toplumun değerlerini her türlü çalışmasında dikkate alır.X
20
Evrensel değerleri her türlü çalışmasında dikkate alır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (1. Öğretim Elemanlarının Adı-Soyadı :Doç.Şaban ÇETİN. E-posta adresi:scetin@gazi.edu.tr )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ( )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ()