GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Topluma Hizmet Uygulamaları/THU202
Dersin Adı: Topluma Hizmet Uygulamaları
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 8 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Ögrencilerin iki defa çalısma esnasında bir defa da yıl sonunda olmak üzere çalısmaları ile ilgili kısa raporlar sunmaları beklenmektedir.
Çalısma sonucunda ortaya bir ürün çıkmıssa bu ürün de final degerlendirmesinde incelenecektir
Proje içeriklerini ögrenciler ve dersin ögretim elemanı beraber kararlastıracaktır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları;
2. Hafta  Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları;
3. Hafta  Toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri
4. Hafta  Toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri
5. Hafta  Güncel toplumsal sorunları belirleme
6. Hafta   Belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama
7. Hafta   Bireysel ve grup olarak sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü olarak yer alma
8. Hafta  Bireysel ve grup olarak sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü olarak yer alma
9. Hafta  Çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal sorumluluk projelerine katılma
10. Hafta  Panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma/hazırlama
11. Hafta  Panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma/hazırlama
12. Hafta   Sosyal sorumluluk projelerinin sonuçlarını değerlendirme.
13. Hafta   Sosyal sorumluluk projelerinin sonuçlarını değerlendirme.
14. Hafta   Sosyal sorumluluk projelerinin sonuçlarını değerlendirme.
15. Hafta  Öğrenci Sunumları
16. Hafta  Öğrenci Sunumları
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
40
 Projeler
1
30
 Pratik
1
30
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
1
14
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
1
6
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
6
6
 Materyal tasarlama, uygulama
1
4
4
 Rapor hazırlama
1
6
6
 Sunu hazırlama
1
6
6
 Sunum
1
6
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
76
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Özel eğitimin temel ilkelerini tanımlar ve savunur.X
2
Özel eğitim öğrencisinin bireysel özelliklerini tespit etmeyi bilir.X
3
Özel eğitim öğrencisinin özelliklerine de uygun ders desenleme ve uygulamasını gerçekleştirmesindeki kritik noktaları bilir.X
4
Sınıf içerisinde gelişimi ve öğrenmeyi destekleyebilme yollarını bilir.X
5
Farklı eğitim ortamlarına uygun uygulamalar geliştirir.X
6
Özel eğitim hizmeti alan öğrencilerin eğitimi ile ilgili tüm bireyleri nasıl eğitim içerisine dahil edebileceğini bilir.X
7
Özel eğitim öğrencisinin bireysel özellikleri ve ihtiyaçlarını belirleyecek değerlendirme gerçekleştirir.X
8
Değerlendirme bilgilerinden de faydalanarak uygulama planı geliştirir ve uygular.X
9
Aileleri, bireyleri ve toplumun görüş ve tutumlarını etkileyebilecek planlamaları uygular.X
10
Farklı öğretim ortamları için geliştirdiği planları uygular.X
11
Özel eğitim öğrencilerinin sosyal uyumunu arttıracak çalışmalar planlar ve uygular.X
12
Sınıf ortamında engelli öğrenciler için yapılabilecek düzenlemeleri planlar ve uygular.X
13
Derslerde verilen uygulama temelli ödevleri bağımsız biçimde ya da sınırlı rehberlikle tamamlar.X
14
Ödevlerini tamamlamak için sınıfından akranlarla ve problemle ilgili diğer profesyonellerle işbirliği içinde probleme çözüm geliştirir.X
15
Öğretmen adayı gelişmesi gerektiğini düşündüğü konularla ilgili bağımsız araştırma yapar.X
16
Öğretmen adayı öğretmenlik mesleğinin dinamik bir süreç olduğunu kabul eder, geçirdiği değişime uygun kendini geliştirmek için kaynaklara gitmete çalışır.X
17
Sorunlarla ilgili çözümleri problem süreci içerisindeki diğer bireylerle paylaşır.X
18
Yabancı kaynaklar ve meslekdaşları ile sorunlar üzerine iletişim kurabilir.X
19
İçinde yaşadığı toplumun değerlerini her türlü çalışmasında dikkate alır.X
20
Evrensel değerleri her türlü çalışmasında dikkate alır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   ( Doç. Dr. Çığıl Aykut / Dr. Mahmut Çitil)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://www.websitem.gazi.edu.tr/site/cigil https://websitem.gazi.edu.tr/site/mcitil)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (cigil@gazi.edu.tr mcitil@gazi.edu.tr)