GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Türk İşaret Dili/ÖEÖ209
Dersin Adı: Türk İşaret Dili
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Türk işaret dili tarihçesi hakkında temel bilgilere sahip olma
Türk işaret dili parmak alfabesini etkili bir şekilde kullanma
İşaret dilinde kullanılan temel sözcük, fiil ve sıfatların işaretlerini doğru bir şekilde kullanarak işitme engellilerle temel iletişimi sağlama.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  İşaret dili ve özellikleri nedir? İşaret dili ile ilgili yanlış anlamalar. İşaret dili ve işaretleşme arasındaki farklar.
2. Hafta  Birinci grup kelimeler (selam, iyi, nasılsın, lütfen.......) “Ben, sen, o” zamirleriyle cümle kurma. TİD cümlelerinde özne kullanımı.
3. Hafta  TİD cümlelerin işaret zamirlerinin kullanımı. 2. grup kelimeler ( sağır, konuşma, Türkiye....)
4. Hafta  Birinci ve ikinci grup kelimelerle cümle örnekleri. Videoda TİD ile yapılan konuşmaları anlama ve tekrarlama. Karşılıklı konuşma pratikleri.
5. Hafta  El alfabesi (çift el) Kısa cevaplı soru cümleleri nasıl kurulur?
6. Hafta  TİD de “değil” ve kelimeleri olumsuz yapma; anlamak-anlamamak
7. Hafta  Olumsuz yapmada farklılaşan 4 kelime; var-yok; istemek-istememek; olur-olmaz; vermek-vermemek.
8. Hafta  Üçüncü grup kelimeler (aile ve aile bireyleri). Birinci ikinci ve üçüncü grup kelimelerle cümle örnekleri. Videoda TİD ile yapılan konuşmaları anlama ve tekrarlama. Karşılıklı konuşma pratikleri. El alfabesi pratikleri Vize Dördüncü grup kelimeler (bazı filler, şehir ve ülke isimleri, Mevsim
9. Hafta  Vize
10. Hafta  Dördüncü grup kelimeler (bazı filler, şehir ve ülke isimleri, Mevsimler, Aylar, günler) Videoda TİD ile yapılan konuşmaları anlama ve tekrarlama. Karşılıklı konuşma pratikleri.
11. Hafta  Sayılar, rakam yazma, tarih yazma, renkler. Beşinci grup kelimeler (aile çevresi- genişletilmiş) Videoda TİD ile yapılan konuşmaları anlama ve tekrarlama. Karşılıklı konuşma pratikleri.
12. Hafta  Saat, zaman ve zamanla iligili sorular. Altıncı grup kelimeler (vücudumuz, sağlık ve duyguların ifadesi) Videoda TİD ile yapılan konuşmaları anlama ve tekrarlama. Karşılıklı konuşma pratikleri.
13. Hafta  Yedinci grup kelimeler (ev ve ev eşyaları) Videoda TİD ile yapılan konuşmaları anlama ve tekrarlama. Karşılıklı konuşma pratikleri.
14. Hafta  Sekizinci grup kelimeler ( yiyecek ve içecekler) Videoda TİD ile yapılan konuşmaları anlama ve tekrarlama. Karşılıklı konuşma pratikleri.
15. Hafta  Dokuzuncu grup kelimeler (giyecek ve takılar, duygular) Videoda TİD ile yapılan konuşmaları anlama ve tekrarlama. Karşılıklı konuşma pratikleri.
16. Hafta  Genel tekrar ve alıştırmalar.
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
35
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
65
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
35
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
2
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
2
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
2
6
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
76
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Özel eğitimin temel ilkelerini tanımlar ve savunur.X
2
Özel eğitim öğrencisinin bireysel özelliklerini tespit etmeyi bilir.X
3
Özel eğitim öğrencisinin özelliklerine de uygun ders desenleme ve uygulamasını gerçekleştirmesindeki kritik noktaları bilir.X
4
Sınıf içerisinde gelişimi ve öğrenmeyi destekleyebilme yollarını bilir.X
5
Farklı eğitim ortamlarına uygun uygulamalar geliştirir.X
6
Özel eğitim hizmeti alan öğrencilerin eğitimi ile ilgili tüm bireyleri nasıl eğitim içerisine dahil edebileceğini bilir.X
7
Özel eğitim öğrencisinin bireysel özellikleri ve ihtiyaçlarını belirleyecek değerlendirme gerçekleştirir.X
8
Değerlendirme bilgilerinden de faydalanarak uygulama planı geliştirir ve uygular.X
9
Aileleri, bireyleri ve toplumun görüş ve tutumlarını etkileyebilecek planlamaları uygular.X
10
Farklı öğretim ortamları için geliştirdiği planları uygular.X
11
Özel eğitim öğrencilerinin sosyal uyumunu arttıracak çalışmalar planlar ve uygular.X
12
Sınıf ortamında engelli öğrenciler için yapılabilecek düzenlemeleri planlar ve uygular.X
13
Derslerde verilen uygulama temelli ödevleri bağımsız biçimde ya da sınırlı rehberlikle tamamlar.X
14
Ödevlerini tamamlamak için sınıfından akranlarla ve problemle ilgili diğer profesyonellerle işbirliği içinde probleme çözüm geliştirir.X
15
Öğretmen adayı gelişmesi gerektiğini düşündüğü konularla ilgili bağımsız araştırma yapar.X
16
Öğretmen adayı öğretmenlik mesleğinin dinamik bir süreç olduğunu kabul eder, geçirdiği değişime uygun kendini geliştirmek için kaynaklara gitmete çalışır.X
17
Sorunlarla ilgili çözümleri problem süreci içerisindeki diğer bireylerle paylaşır.X
18
Yabancı kaynaklar ve meslekdaşları ile sorunlar üzerine iletişim kurabilir.X
19
İçinde yaşadığı toplumun değerlerini her türlü çalışmasında dikkate alır.X
20
Evrensel değerleri her türlü çalışmasında dikkate alır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (İlgili öğretim elemanı)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (---)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (---)