GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
A.SEÇMELİ-6 (İKİ DİLLİ TÜRK ÇOCUKLARINA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ)/TREÖ412
Dersin Adı: A.SEÇMELİ-6 (İKİ DİLLİ TÜRK ÇOCUKLARINA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Turkish
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
İki dillilik ve çok kültürlülük kavramlarını tanımlar. İki dillilerin kültür problemleri hakkında bilgi sahibi olur ve onlara çözümler üretir
İki dillilerin dil problemleri hakkında bilgi sahibi olur ve onlara çözümler üretir.
Yurt dışında yaşayan Türk çocuklarına Türkiye Türkçesi öğretiminde kullanılan metotları bilir.
Yurt dışında yaşayan Türk çocuklarına Türkiye Türkçesinin öğretim yöntem ve tekniklerinin nasıl uygulanacağını kavrar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz-yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Yurt dışına Türk göçü, göçün etkileri, sonuçları
2. Hafta  Yurt dışındaki Türk çocuklarının eğitim durumları Yurt dışında Türkçenin ana dil olarak öğretimi
3. Hafta  Yurt dışında ana dil eğitiminin yasal dayanaklarıYurt dışında Türkçe ve Türk kültürü dersleri
4. Hafta  Yurt dışında Türkçe ve Türk kültürü dersleri
5. Hafta  Türkçe ve Türk kültürü dersi öğretmenleri
6. Hafta  Türkçe ve Türk kültürü dersi öğretim programları
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Türkçe ve Türk kültürü ders ve çalışma kitabı, öğretmen kılavuz kitabı
9. Hafta  Yurt dışındaki Türk çocuklarının eğitim ve kültür sorunları
10. Hafta  İki dillilik, çok dillilik tanımı ve türleri
11. Hafta  Avrupa Ülkelerinde Türkçe öğretimi
12. Hafta  İki dillilere Türkçe öğretiminde kuram, yöntem, teknikler
13. Hafta  Yurt dışında yaşayan Türk çocuklarına Türkçe öğretiminde materyal tasarımı
14. Hafta  Yurt dışında yaşayan Türk çocuklarına Türkçe öğretiminde dikkat edilmesi gerekenler
15. Hafta  Ders işleniş uygulamaları
16. Hafta  Final
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
10
4
40
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
3
9
 Materyal tasarlama, uygulama
3
2
6
 Rapor hazırlama
5
2
10
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
1
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
1
7
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
107
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Dilin tanımı, işlevleri, dil bilgisi ve dil biliminin temel kavramları, dünya dillerinin nitelikleri, Türk dilinin bu diller arasındaki yeri, Türk dilinin tarihi dönemleri, ses ve ses olayları, ekler, kelime türetme yolları, kelime grupları, cümle, cümlenin ögeleri, cümle türleri hakkında yeterli akademik bilgiye sahibi olur.X
2
Edebiyat bilgi ve kuramları, Göktürk ve Uygur edebiyatları, Divan edebiyatı, Tasavvuf ve Halk edebiyatları, Yeni Türk edebiyatı, Dünya edebiyatı hakkında yeterli akademik bilgiye sahip olur.X
3
Türk dili ve edebiyatına, okuma, dinleme, konuşma ve yazma eğitimine ait bilgi ve becerilerin ilköğretim II. kademe öğrencilerinin düzeyine uygun biçimde aktarılmasında ve uygulanmasında gerekli öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.X
4
Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemleri, eğitim kurumlarının faaliyetlerini düzenleyen kanun ve yönetmelikler hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur.X
5
Türkçeyi doğru, güzel ve etkin konuşma kurallarına uygun, iyi bir iletişime ve anlamaya imkan sağlayacak şekilde ve estetik bir biçimde kullanır. Türkiye Türkçesini ses bilim, şekil bilim, söz dizimi, anlam bilim ve sözlük bilim gibi dilbilgisi ve dilbilim yöntemleriyle anlama, yorumlama ve çözümleme becerisine sahip olarak bu alandaki bilgisini araştırma ve geliştirme yönünde kullanabilir.X
6
Yurt dışındaki Türk çocuklarına, Balkanlardaki Türk çocuklarına, yabancılara ve Türk soylulara Türkçe öğretim yöntem ve tekniklerini bilir, uygular.X
7
Öğrencilerin sözlü ve yazılı anlatım becerilerini geliştirecek yöntem ve teknikleri bilir.X
8
Türk dilinin kaynağı ve gelişimi ile Türkçenin ses özelliklerini bilir. Türkçedeki sözcük yapılarını ve eklerini kavrar.X
9
Dilbilimini ve temel kavramlarını bilir, dilbilim çalışmalarına yön veren kişieri tanır. Evrensel dilbilgisinin temel kurallarını kavrar.X
10
Her bilgiyi olduğu gibi değil sorarak ve sorgulayarak benimser.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Ülker ŞEN , Prof. Dr. Fatma AÇIK)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/ulkersen , https://websitem.gazi.edu.tr/site/fatmaacik1)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ulkersen@gazi.edu.tr , fatmaacik1@gazi.edu.tr)