GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
A.SEÇMELİ-4 (TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE SINAV HAZIRLAMA VE DEĞERLENDİRME)/TREÖ407
Dersin Adı: A.SEÇMELİ-4 (TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE SINAV HAZIRLAMA VE DEĞERLENDİRME)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları kavrar.
Ölçme ve değerlendirme süreçlerini kavrar.
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kavrar.
Ölçme araçlarını kavrar ve bu araçları Türkçe dersine uyarlar.
Açık uçlu sınavlar ile ilgili teorik bilgiye sahip olur ve uygulama yapma becerisini edinir.
Seçme gerektiren sınavlar ile ilgili teorik bilgiye sahip olur ve uygulama yapma becerisini edinir.
Sözlü sınavlar ile ilgili teorik bilgiye sahip olur ve uygulama yapma becerisini edinir.
Türkçe öğretiminde dil becerilerini ölçmeye ve değerlendirmeye yönelik ilkeler; okuma, yazma, dinleme, konuşma, kelime bilgisi ve dil bilgisi seviyelerinin ölçülmesinde kullanılan soru türlerini kavrar.
Türkçe öğretiminde çeşitli soru örneklerinin hazırlar.
Türkçe öğretiminde sınav değerlendirme çalışmaları yapar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Ölçme ve değerlendirmenin öğretimdeki yeri ve önemi
2. Hafta  Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
3. Hafta  Ölçme ve değerlendirme süreçleri
4. Hafta  Ölçme ve değerlendirme yöntemleri
5. Hafta  Ölçme araçları
6. Hafta  Türkçe öğretiminde dil becerilerini ölçme ve değerlendirmeye yönelik ilkeler
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Okuma, yazma, dinleme, konuşma, kelime bilgisi ve dil bilgisi seviyelerinin ölçülmesinde kullanılan soru türleri
9. Hafta  Okuma, yazma, dinleme, konuşma, kelime bilgisi ve dil bilgisi seviyelerinin ölçülmesinde kullanılan soru türleri
10. Hafta  Sınav hazırlama teknikleri ve değerlendirme ölçütleri
11. Hafta  Sınav hazırlama teknikleri ve değerlendirme ölçütleri
12. Hafta  Çeşitli soru örneklerinin hazırlanması
13. Hafta  Çeşitli soru örneklerinin hazırlanması
14. Hafta  Sınav değerlendirme uygulamaları
15. Hafta  Sınav değerlendirme uygulamaları
16. Hafta  Final
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
12
2
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
3
18
 Materyal tasarlama, uygulama
3
3
9
 Rapor hazırlama
3
1
3
 Sunu hazırlama
6
1
6
 Sunum
5
2
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
1
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
1
6
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
110
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Dilin tanımı, işlevleri, dil bilgisi ve dil biliminin temel kavramları, dünya dillerinin nitelikleri, Türk dilinin bu diller arasındaki yeri, Türk dilinin tarihi dönemleri, ses ve ses olayları, ekler, kelime türetme yolları, kelime grupları, cümle, cümlenin ögeleri, cümle türleri hakkında yeterli akademik bilgiye sahibi olur.X
2
Edebiyat bilgi ve kuramları, Göktürk ve Uygur edebiyatları, Divan edebiyatı, Tasavvuf ve Halk edebiyatları, Yeni Türk edebiyatı, Dünya edebiyatı hakkında yeterli akademik bilgiye sahip olur.X
3
Türk dili ve edebiyatına, okuma, dinleme, konuşma ve yazma eğitimine ait bilgi ve becerilerin ilköğretim II. kademe öğrencilerinin düzeyine uygun biçimde aktarılmasında ve uygulanmasında gerekli öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.X
4
Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemleri, eğitim kurumlarının faaliyetlerini düzenleyen kanun ve yönetmelikler hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur.X
5
Türkçeyi doğru, güzel ve etkin konuşma kurallarına uygun, iyi bir iletişime ve anlamaya imkan sağlayacak şekilde ve estetik bir biçimde kullanır. Türkiye Türkçesini ses bilim, şekil bilim, söz dizimi, anlam bilim ve sözlük bilim gibi dilbilgisi ve dilbilim yöntemleriyle anlama, yorumlama ve çözümleme becerisine sahip olarak bu alandaki bilgisini araştırma ve geliştirme yönünde kullanabilir.X
6
Yurt dışındaki Türk çocuklarına, Balkanlardaki Türk çocuklarına, yabancılara ve Türk soylulara Türkçe öğretim yöntem ve tekniklerini bilir, uygular.X
7
Öğrencilerin sözlü ve yazılı anlatım becerilerini geliştirecek yöntem ve teknikleri bilir.X
8
Türk dilinin kaynağı ve gelişimi ile Türkçenin ses özelliklerini bilir. Türkçedeki sözcük yapılarını ve eklerini kavrar.X
9
Dilbilimini ve temel kavramlarını bilir, dilbilim çalışmalarına yön veren kişieri tanır. Evrensel dilbilgisinin temel kurallarını kavrar.
10
Her bilgiyi olduğu gibi değil sorarak ve sorgulayarak benimser.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Yusuf UYAR)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/uyary)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (uyary@gazi.edu.tr)