GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİ/TREÖ404
Dersin Adı: TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 8 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Yabancılara Türkçe öğretiminin temel ilkelerini bilir.
Yabancılara Türkçe öğretim yöntem ve tekniklerini bilip uygulayabilecek durumdadır.
Yabancı dil öğretiminde görsel ve işitsel araçları kullanabilecek duruma gelir.
Yabancılara Türkçe öğretiminde dinleme, yazma, okuma ve konuşma becerilerini geliştirecek dersleri işleyebilir.
Türkiye’de ve dünyada Türkçe dil kursları veren merkezlerde ve üniversitelerin Türklük Araştırmaları/Türk Dili ve Edebiyatı bölümlerinde çalışabilecek düzeydedir.
Yabancı dil öğretiminde ölçme ve değerlendirme yapabilir.
Türkçe öğretimi ve özel alanıyla ilgili bilimsel araştırma becerilerini kazanır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta   Türkçenin Yabancı dil olarak öğretimi tarihçesi
2. Hafta  Dil edinimi ve dil öğretimi
3. Hafta   Yabancı Dil Öğretimi İlkeleri
4. Hafta   Yabancı Dil Öğretimi Yöntemleri ve teknikleri
5. Hafta   Dil Öğretiminde Eğitim Ortamının Kültür Aktarımında Kullanılması
6. Hafta   Türkçenin yabancılara öğretilmesinde Avrupa ortak başvuru metnini uyarlama
7. Hafta   Türkçenin yabancılara öğretilmesinde Avrupa ortak başvuru metnini uyarlama
8. Hafta   Ara sınav
9. Hafta  Yabancı Dil Öğretiminde Görsel İşitsel Araçlar
10. Hafta  Yabancı Dil Dersinin İşlenişi, Dinleme öğretimi, Konuşma öğretimi
11. Hafta  Yabancı Dil Dersinin İşlenişi, Okuma öğretimi, yazma öğretimi
12. Hafta  Yabancılar için Ders ve Yardımcı Ders Kitabı Hazırlama
13. Hafta  Yabancılara Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme
14. Hafta  Yabancı Dil Öğretim Etkinliklerini Planlama
15. Hafta  Yabancı Dil Öğretim Etkinliklerini Planlama
16. Hafta  Dönem sonu sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
0
 Okuma Faaliyetleri
5
4
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
4
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
5
3
15
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
4
8
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
116
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Dilin tanımı, işlevleri, dil bilgisi ve dil biliminin temel kavramları, dünya dillerinin nitelikleri, Türk dilinin bu diller arasındaki yeri, Türk dilinin tarihi dönemleri, ses ve ses olayları, ekler, kelime türetme yolları, kelime grupları, cümle, cümlenin ögeleri, cümle türleri hakkında yeterli akademik bilgiye sahibi olur.X
2
Edebiyat bilgi ve kuramları, Göktürk ve Uygur edebiyatları, Divan edebiyatı, Tasavvuf ve Halk edebiyatları, Yeni Türk edebiyatı, Dünya edebiyatı hakkında yeterli akademik bilgiye sahip olur.X
3
Türk dili ve edebiyatına, okuma, dinleme, konuşma ve yazma eğitimine ait bilgi ve becerilerin ilköğretim II. kademe öğrencilerinin düzeyine uygun biçimde aktarılmasında ve uygulanmasında gerekli öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.X
4
Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemleri, eğitim kurumlarının faaliyetlerini düzenleyen kanun ve yönetmelikler hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur.X
5
Türkçeyi doğru, güzel ve etkin konuşma kurallarına uygun, iyi bir iletişime ve anlamaya imkan sağlayacak şekilde ve estetik bir biçimde kullanır. Türkiye Türkçesini ses bilim, şekil bilim, söz dizimi, anlam bilim ve sözlük bilim gibi dilbilgisi ve dilbilim yöntemleriyle anlama, yorumlama ve çözümleme becerisine sahip olarak bu alandaki bilgisini araştırma ve geliştirme yönünde kullanabilir.X
6
Yurt dışındaki Türk çocuklarına, Balkanlardaki Türk çocuklarına, yabancılara ve Türk soylulara Türkçe öğretim yöntem ve tekniklerini bilir, uygular.X
7
Öğrencilerin sözlü ve yazılı anlatım becerilerini geliştirecek yöntem ve teknikleri bilir.X
8
Türk dilinin kaynağı ve gelişimi ile Türkçenin ses özelliklerini bilir. Türkçedeki sözcük yapılarını ve eklerini kavrar.X
9
Dilbilimini ve temel kavramlarını bilir, dilbilim çalışmalarına yön veren kişieri tanır. Evrensel dilbilgisinin temel kurallarını kavrar.X
10
Her bilgiyi olduğu gibi değil sorarak ve sorgulayarak benimser.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Muammer NURLU)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/mnurlu)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (mnurlu@gazi.edu.tr)