GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DİNLEME EĞİTİMİ/TREÖ301
Dersin Adı: DİNLEME EĞİTİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Dil formasyonu açısından anlama ve anlatma ilişkisini açıklar.
Dil edinimi açısından dinleme becerisinin önemini açıklar.
Dil becerilerini aralarındaki ilişkiyi göz önünde bulundurarak karşılaştırır.
Anlama becerilerinden dinleme ile okuma arasındaki ilişkiyi ortaya koyar.
Anlama becerileri açısından söz varlığının önemi ve geliştirilmesine dair açıklama ve değerlendirmeler yapar.
Anlamada gözlem becerisinin yerini ve önemini açıklar.
Anlamada sözsüz iletişimin yerini ve önemini açıklar.
Dinleme/izleme becerisinin eğitimine yönelik materyal hazırlar ve bu materyali değerlendirir.
Dinleme kusurlarını bilir ve bunların ortadan kaldırılması için neler yapılacağını açıklar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Temel dil becerileri ve bu becerilerin birbiriyle ilişkisi
2. Hafta  Anlama teknikleri açısından söz varlığı kavramı, söz varlığının anlama ve anlatma becerileri açısından önemi
3. Hafta  Dinleme/izleme becerisinin dil gelişimi açısından yeri ve önemi
4. Hafta  İşitme, dinleme, anlama ilişkisi
5. Hafta  Duyum, algı, deneyim kavramları
6. Hafta  Dinleme becerisinin eğitiminin ihmal edilme nedenleri
7. Hafta  Dinleme becerisi eğitiminde tarihî perspektif
8. Hafta  Vize Sınavı
9. Hafta  Dinleme kusurları ve bunları ortadan kaldırmaya yönelik uygulamalar
10. Hafta  Dinleme kusurları ve bunları ortadan kaldırmaya yönelik uygulamalar
11. Hafta  Türkçe Dersi Öğretim Programında dinleme/izleme becerisi
12. Hafta  Türkçe Dersi Öğretim Programında dinleme/izleme becerisi
13. Hafta  Dinleme becerisinin eğitimine yönelik uygulamalar ve kullanılabilecek materyaller
14. Hafta  Dinleme becerisinin eğitimine yönelik uygulamalar ve kullanılabilecek materyaller
15. Hafta  Dinleme/izleme becerisinin ölçme ve değerlendirmesi
16. Hafta  Final sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
6
1
6
 Rapor hazırlama
8
1
8
 Sunu hazırlama
3
2
6
 Sunum
2
1
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
8
1
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
8
1
8
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
108
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Dilin tanımı, işlevleri, dil bilgisi ve dil biliminin temel kavramları, dünya dillerinin nitelikleri, Türk dilinin bu diller arasındaki yeri, Türk dilinin tarihi dönemleri, ses ve ses olayları, ekler, kelime türetme yolları, kelime grupları, cümle, cümlenin ögeleri, cümle türleri hakkında yeterli akademik bilgiye sahibi olur.X
2
Edebiyat bilgi ve kuramları, Göktürk ve Uygur edebiyatları, Divan edebiyatı, Tasavvuf ve Halk edebiyatları, Yeni Türk edebiyatı, Dünya edebiyatı hakkında yeterli akademik bilgiye sahip olur.X
3
Türk dili ve edebiyatına, okuma, dinleme, konuşma ve yazma eğitimine ait bilgi ve becerilerin ilköğretim II. kademe öğrencilerinin düzeyine uygun biçimde aktarılmasında ve uygulanmasında gerekli öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.X
4
Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemleri, eğitim kurumlarının faaliyetlerini düzenleyen kanun ve yönetmelikler hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur.X
5
Türkçeyi doğru, güzel ve etkin konuşma kurallarına uygun, iyi bir iletişime ve anlamaya imkan sağlayacak şekilde ve estetik bir biçimde kullanır. Türkiye Türkçesini ses bilim, şekil bilim, söz dizimi, anlam bilim ve sözlük bilim gibi dilbilgisi ve dilbilim yöntemleriyle anlama, yorumlama ve çözümleme becerisine sahip olarak bu alandaki bilgisini araştırma ve geliştirme yönünde kullanabilir.X
6
Yurt dışındaki Türk çocuklarına, Balkanlardaki Türk çocuklarına, yabancılara ve Türk soylulara Türkçe öğretim yöntem ve tekniklerini bilir, uygular.X
7
Öğrencilerin sözlü ve yazılı anlatım becerilerini geliştirecek yöntem ve teknikleri bilir.X
8
Türk dilinin kaynağı ve gelişimi ile Türkçenin ses özelliklerini bilir. Türkçedeki sözcük yapılarını ve eklerini kavrar.X
9
Dilbilimini ve temel kavramlarını bilir, dilbilim çalışmalarına yön veren kişieri tanır. Evrensel dilbilgisinin temel kurallarını kavrar.X
10
Her bilgiyi olduğu gibi değil sorarak ve sorgulayarak benimser.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Yusuf DOĞAN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/ydogan)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ydogan@gazi.edu.tr , yusdo1973@gmail.com )