GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİ/TREÖ403
Dersin Adı: DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 7 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Türkçe dil becerilerinde dil bilgisi öğretiminin yeri ve önemini kavrar.
Dil bilgisi öğretiminin temel ve çağdaş yaklaşım, ilke ve yöntemlerini kavrar.
MEB İlköğretim Türkçe 6-8 Programındaki dil bilgisi amaç ve kazanımlarını kavrar.
MEB İlköğretim Türkçe 6-8 Programındaki dil bilgisi amaç ve kazanımlarının öğretimine yönelik sunular hazırlamayı kavrar.
MEB İlköğretim Türkçe 6-8 Programındaki dil bilgisi amaç ve kazanımlarının öğretiminde uygun materyaller hazırlamayı kavrar.
Dil bilgisi konularının öğretiminde uygun materyal tasarlayabilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz-yüze, soru-cevap
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Öğretim materyali tasarım ilkelerini öğrenir.
2. Hafta  Türkçe dil becerilerinde dil bilgisi öğretiminin ve öğreniminin yeri ve önemini öğrenir.
3. Hafta  Dil bilgisi öğretiminin temel yaklaşım, ilke ve yöntemlerini öğrenir.
4. Hafta  Dil bilgisi öğretiminin çağdaş yaklaşım, ilke ve yöntemlerini öğrenir.
5. Hafta  MEB İlköğretim Türkçe 6-8 Programındaki dil bilgisi amaç ve kazanımlarını öğrenir.
6. Hafta  MEB İlköğretim Türkçe 6-8 Programındaki dil bilgisi amaç ve kazanımlarının öğretimine yönelik sunumlar yapar. Yapılan sunumlar üzerinde kritik yapılır.
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  MEB İlköğretim Türkçe 6-8 Programındaki dil bilgisi amaç ve kazanımlarının öğretimine yönelik sunumlar yapar. Yapılan sunumlar üzerinde kritik yapılır.
9. Hafta  MEB İlköğretim Türkçe 6-8 Programındaki dil bilgisi amaç ve kazanımlarının öğretimine yönelik sunumlar yapar. Yapılan sunumlar üzerinde kritik yapılır.
10. Hafta  MEB İlköğretim Türkçe 6-8 Programındaki dil bilgisi amaç ve kazanımlarının öğretimine yönelik uygun materyal hazırlar ve sunar.
11. Hafta  MEB İlköğretim Türkçe 6-8 Programındaki dil bilgisi amaç ve kazanımlarının öğretimine yönelik uygun materyal hazırlar ve sunar.
12. Hafta  MEB İlköğretim Türkçe 6-8 Programındaki dil bilgisi amaç ve kazanımlarının öğretimine yönelik uygun materyal hazırlar ve sunar.
13. Hafta  MEB İlköğretim Türkçe 6-8 Programındaki dil bilgisi amaç ve kazanımlarının öğretimine yönelik uygun materyal hazırlar ve sunar.
14. Hafta  MEB İlköğretim Türkçe 6-8 Programındaki dil bilgisi amaç ve kazanımlarının öğretimine yönelik uygun materyal hazırlar ve sunar.
15. Hafta  Genel tekrar
16. Hafta  Final
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
2
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
2
6
 Materyal tasarlama, uygulama
4
2
8
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
1
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
1
6
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
62
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Dilin tanımı, işlevleri, dil bilgisi ve dil biliminin temel kavramları, dünya dillerinin nitelikleri, Türk dilinin bu diller arasındaki yeri, Türk dilinin tarihi dönemleri, ses ve ses olayları, ekler, kelime türetme yolları, kelime grupları, cümle, cümlenin ögeleri, cümle türleri hakkında yeterli akademik bilgiye sahibi olur.X
2
Edebiyat bilgi ve kuramları, Göktürk ve Uygur edebiyatları, Divan edebiyatı, Tasavvuf ve Halk edebiyatları, Yeni Türk edebiyatı, Dünya edebiyatı hakkında yeterli akademik bilgiye sahip olur.
3
Türk dili ve edebiyatına, okuma, dinleme, konuşma ve yazma eğitimine ait bilgi ve becerilerin ilköğretim II. kademe öğrencilerinin düzeyine uygun biçimde aktarılmasında ve uygulanmasında gerekli öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.X
4
Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemleri, eğitim kurumlarının faaliyetlerini düzenleyen kanun ve yönetmelikler hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur.X
5
Türkçeyi doğru, güzel ve etkin konuşma kurallarına uygun, iyi bir iletişime ve anlamaya imkan sağlayacak şekilde ve estetik bir biçimde kullanır. Türkiye Türkçesini ses bilim, şekil bilim, söz dizimi, anlam bilim ve sözlük bilim gibi dilbilgisi ve dilbilim yöntemleriyle anlama, yorumlama ve çözümleme becerisine sahip olarak bu alandaki bilgisini araştırma ve geliştirme yönünde kullanabilir.X
6
Yurt dışındaki Türk çocuklarına, Balkanlardaki Türk çocuklarına, yabancılara ve Türk soylulara Türkçe öğretim yöntem ve tekniklerini bilir, uygular.
7
Öğrencilerin sözlü ve yazılı anlatım becerilerini geliştirecek yöntem ve teknikleri bilir.
8
Türk dilinin kaynağı ve gelişimi ile Türkçenin ses özelliklerini bilir. Türkçedeki sözcük yapılarını ve eklerini kavrar.X
9
Dilbilimini ve temel kavramlarını bilir, dilbilim çalışmalarına yön veren kişieri tanır. Evrensel dilbilgisinin temel kurallarını kavrar.X
10
Her bilgiyi olduğu gibi değil sorarak ve sorgulayarak benimser.
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Mehmet KARA)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/mehkara)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (mehkara@gazi.edu.tr)