GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Seçmeli-4 (Sözcük Bilimi Leksikografi)/ARÖ312
Dersin Adı: Seçmeli-4 (Sözcük Bilimi Leksikografi)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Sözcüklerde dizisel ve dizimsel ilişkileri ayırt eder.
Sözcükler arası semantik ilişkileri değerlendirir.
Sözlükler, metin bütünceleri gibi çözümleme araçlarını inceler.
Sözcükler arası eşdizimsel ilişkileri değerlendirir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  İf'âl vezni ve kelimeye anlam yönünden etkisi tanıtılır. Arapça bir roman üzerinden uygulama yapılır.
2. Hafta  Mufâale, tef'îl vezinleri ve kelimeye anlam yönünden etkileri tanıtılır. Arapça bir roman üzerinden uygulama yapılır.
3. Hafta  Tefa'ul, tefâul, infiâl vezinleri ve kelimeye anlam yönünden etkileri tanıtılır. Arapça bir roman üzerinden uygulama yapılır.
4. Hafta  İftiâl, if'ilâl, istif''al vezinleri ve kelimeye anlam yönünden etkileri tanıtılır. Arapça bir roman üzerinden uygulama yapılır.
5. Hafta  İf'îlâl, if'îâl, if'ivvâl vezinleri ve kelimeye anlam yönünden etkileri tanıtılır. Arapça bir roman üzerinden uygulama yapılır.
6. Hafta  Fa'lele, tefa'lul, if'inlâl vezinleri ve kelimeye anlam yönünden etkileri tanıtılır. Arapça bir roman üzerinden uygulama yapılır.
7. Hafta  İf'illâl vezni ve kelimeye anlam yönünden etkisi tanıtılır. Arapça bir roman üzerinden uygulama yapılır.
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  İsmu'l-merre, ismu'l-hey'e, masdaru'l-mîmi ve kelimeye anlam yönünden etkileri tanıtılır. Arapça bir roman üzerinden uygulama yapılır.
10. Hafta  İsmu'l-zaman, ismu'l-mekan ve kelimeye anlam yönünden etkileri tanıtılır. Arapça bir roman üzerinden uygulama yapılır.
11. Hafta  İsmu'l-fâil, sîgat'l-mubalaga ve kelimeye anlam yönünden etkileri tanıtılır. Arapça bir roman üzerinden uygulama yapılır.
12. Hafta  İsmu'l-mef'ûl ve kelimeye anlam yönünden etkisi tanıtılır. Arapça bir roman üzerinden uygulama yapılır.
13. Hafta  İsmu'l-âle, ismu't-tafdîl ve kelimeye anlam yönünden etkileri tanıtılır. Arapça bir roman üzerinden uygulama yapılır.
14. Hafta  Et-tasgîr, en-neseb ve kelimeye anlam yönünden etkileri tanıtılır. Arapça bir roman üzerinden uygulama yapılır.
15. Hafta  Öğrenilen bilgileri tamamını metin üzerinde uygulama
16. Hafta  Final
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
12
20
 Uygulama
12
40
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
2
6
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
12
2
24
 Sunum
12
1
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
2
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
3
12
 Diğer
3
2
6
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
94
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1)Modern Arap Dilime hakim öğretmen adayları. 2)Arapçayı kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. 3)Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur. 4)Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. 5)Eğitsel amaçlar için bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahiptir. 6)Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. 7)Topluma, çevreye, insana, sanatsal faaliyetlere ve spora duyarlı olur, topluma faydalı, geleceğe güvenle bakan ve araştıran, sorgulayan ve yaşam boyu öğrenmeyi destekleyen öğrenciler yetiştirir. 8)İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur. X
2
2)Arapçayı kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.X
3
3)Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
4
4)Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.X
5
5)Eğitsel amaçlar için bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahiptir.X
6
6)Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.X
7
7)Topluma, çevreye, insana, sanatsal faaliyetlere ve spora duyarlı olur, topluma faydalı, geleceğe güvenle bakan ve araştıran, sorgulayan ve yaşam boyu öğrenmeyi destekleyen öğrenciler yetiştirir.X
8
8)İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.
9
8)İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.
10
8)İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Celal Turgut KOÇ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/ctkoc)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ctkoc@gazi.edu.tr , ctkoc42@hotmail.com)