GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Sözlü İletişim Becerileri-1/ARÖ101
Dersin Adı: Sözlü İletişim Becerileri-1
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Arapça
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Arapça sesletim farklılıklarını ayırt eder.
Arapça kullanarak bir konu hakkında konuşur.
Arapça dinlediği konu hakkında konuşur.
Kendi yaşamından Arapça kullanarak bahseder.
Arapça dinlediği konuların anlamlarını tahmin eder.
Arapça dinlediği konuları hakkında notlar alır.
Aldığı notları konuşmaya dönüştürür.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Derse giriş
2. Hafta  İletişim Aktiviteleri; Fonetik alfabe ve yazı çalışmaları
3. Hafta  İletişim Aktiviteleri; Dinleme: metni dinleyerek çıkarımlar yapma
4. Hafta  Drama: Öğrencilerin yaratıcılığını ortaya çıkaracak bir hikâye
5. Hafta  Canlandırma; sunu hazırlama teknikleri
6. Hafta  İletişim Aktiviteleri; Video İzleme: Sessiz seyredip çıkarımlarda bulunma;
7. Hafta  Sunu Hazırlama Teknikleri; Tonlama Çalışmaları; Dinleme ve not alma
8. Hafta  Vize Haftası
9. Hafta  Sınıf Tartışması; Dinleme: Detay bilgileri bulmak için dinleme
10. Hafta   İletişim Aktiviteleri; Dinleme: Ana fikri ve detay bilgileri bulmak için dinleme
11. Hafta  Fonetik Alfabe Okuma Çalışmaları; Video İzleme: film seyretme
12. Hafta  Bir önceki hafta izlenen filme dayalı olarak bir drama hazırlama: filmden bir sahne canlandırma; Sınıf Sunumları (kişisel fikirleri belirtme, sunulan
13. Hafta  Sınıf Tartışmaları; Sınıf Sunumları (kişisel fikirleri belirtme, sunulan konu üzerine yapılan grup tartışmaları, eleştiri yapma)
14. Hafta  Sınıf Sunumları (kişisel fikirleri belirtme, sunulan konu üzerine yapılan grup tartışmaları, eleştiri yapma, soru cevap)
15. Hafta  Sınıf Sunumları (kişisel fikirleri belirtme, sunulan konu üzerine yapılan grup tartışmaları, eleştiri yapma, soru cevap)
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
14
1
14
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
2
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
94
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1)Modern Arap Dilime hakim öğretmen adayları. 2)Arapçayı kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. 3)Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur. 4)Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. 5)Eğitsel amaçlar için bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahiptir. 6)Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. 7)Topluma, çevreye, insana, sanatsal faaliyetlere ve spora duyarlı olur, topluma faydalı, geleceğe güvenle bakan ve araştıran, sorgulayan ve yaşam boyu öğrenmeyi destekleyen öğrenciler yetiştirir. 8)İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur. X
2
2)Arapçayı kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.X
3
3)Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.X
4
4)Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.X
5
5)Eğitsel amaçlar için bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahiptir.X
6
6)Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.X
7
7)Topluma, çevreye, insana, sanatsal faaliyetlere ve spora duyarlı olur, topluma faydalı, geleceğe güvenle bakan ve araştıran, sorgulayan ve yaşam boyu öğrenmeyi destekleyen öğrenciler yetiştirir.X
8
8)İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.X
9
8)İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.X
10
8)İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Öğr. Gör. Dr. Mehmet ŞAYIR)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://mmmsayir.wixsite.com/sayir)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (msayir@gazi.edu.tr)