GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ-III (KLASİK METİNLER)/YR420A
Dersin Adı: SEÇMELİ-III (KLASİK METİNLER)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 9
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkça Arapça
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Erdinç Doğru
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  derdinc
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  derdinc@gazi.edu.tr, dogruerdinc@hotmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Klasik metinlere nüfuz edebilme yetisi kazanma.
Klasik metinlere nüfuz edebilme yetisi kazanma.
Klasik metinlere nüfuz edebilme yetisi kazanma.
Klasik metinlere nüfuz edebilme yetisi kazanma.
Klasik metinlere nüfuz edebilme yetisi kazanma.
Klasik metinlere nüfuz edebilme yetisi kazanma.
Klasik metinlere nüfuz edebilme yetisi kazanma.
Klasik metinlere nüfuz edebilme yetisi kazanma.
Klasik metinlere nüfuz edebilme yetisi kazanma.
Klasik metinlere nüfuz edebilme yetisi kazanma.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Anlatı: Kelile ve Dimne
2. Hafta  Anlatı: Binbir Gece Masalları
3. Hafta  Anlatı: Makame edebiyatı
4. Hafta  Ansiklopedik edebiyat: el-Beyân ve’t-Tebyîn
5. Hafta  Risale tarzı: el-Cahız, Fadâilu’l-Etrâk
6. Hafta  Ansiklopedik edebiyat: el-İkdu’l-Ferîd
7. Hafta  Tarih: İbn-i Haldun, Mukaddime
8. Hafta  Vize Haftası
9. Hafta  Felsefe: Farabi, el-Medînetu’l-Fâdila
10. Hafta  Kelam: Ali el-Kârî’den seçme
11. Hafta  Fıkıh: eş-Şîrâzî’den seçme
12. Hafta  Hadis: İbn Salâh’tan hadis usulüyle ilgili seçme.
13. Hafta  Tefsir: Razi veya Kurtubî tefsirinden seçme.
14. Hafta  Dilbilgisi: Manzum gramer kitaplarından seçmeler
15. Hafta  Genel değerlendirme
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Çetin, Nihat M. Arapça Metinler, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayınları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
14
1
14
 Rapor hazırlama
14
3
42
 Sunu hazırlama
14
3
42
 Sunum
3
3
9
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
3
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
3
9
 Diğer
3
3
9
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
218
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8.72
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
9
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1)Modern Arap Dilime hakim öğretmen adayları. 2)Arapçayı kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. 3)Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur. 4)Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. 5)Eğitsel amaçlar için bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahiptir. 6)Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. 7)Topluma, çevreye, insana, sanatsal faaliyetlere ve spora duyarlı olur, topluma faydalı, geleceğe güvenle bakan ve araştıran, sorgulayan ve yaşam boyu öğrenmeyi destekleyen öğrenciler yetiştirir. 8)İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur. X
2
2)Arapçayı kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.X
3
3)Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.X
4
4)Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.X
5
5)Eğitsel amaçlar için bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahiptir.X
6
6)Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.X
7
7)Topluma, çevreye, insana, sanatsal faaliyetlere ve spora duyarlı olur, topluma faydalı, geleceğe güvenle bakan ve araştıran, sorgulayan ve yaşam boyu öğrenmeyi destekleyen öğrenciler yetiştirir.X
8
8)İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.X
9
8)İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.X
10
8)İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.X