GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ-III (İLERİ ÇEVİRİ TEKNİKLERİ)/YR410A
Dersin Adı: SEÇMELİ-III (İLERİ ÇEVİRİ TEKNİKLERİ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 9
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe, Arapça
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Mehmet Hakkı Suçin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/mhsucin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mhakkisucin@yahoo.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersi alan öğrenci üst düzeyde çeviri yapma becerilerini kazanacak, metin türleri hakkında bilgi sahibi olacak, metin ve söylem düzeylerine göre ka








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Terminoloji Problemleri: Klasik ve Nahda Çevirmenlerinin Stratejileri
2. Hafta  Hukuk Metinleri Çevirisinde Sorunlar, Stratejiler
3. Hafta  Hukuk Metinleri: Uygulamalı Atölye Çalışması
4. Hafta  Ticaret Metinleri Çevirisinde Sorunlar, Stratejiler
5. Hafta  Ticaret Metinleri: Uygulamalı Atölye Çalışması
6. Hafta  Uluslararası Sözleşmelerin Çevirisi: Teori ve Uygulama
7. Hafta  Uluslararası Sözleşmelerin Çevirisi: Teori ve Uygulama
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Anlatısal Metinlerin Çevirisinde Sorunlar, Stratejiler
10. Hafta  Anlatısal Metinler: Uygulamalı Atölye Çalışması
11. Hafta  Şiir Çevirisinde Sorunlar, Stratejiler
12. Hafta  Şiir Çevirisi Atölye Çalışması
13. Hafta  Dini Metinlerin Çevirisinde Sorunlar, Stratejiler
14. Hafta  Dini Metinlerin Çevirisinde Sorunlar, Stratejiler
15. Hafta  Dini Metinler: Uygulamalı Atölye Çalışması
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Suçin, M. H. (2006). Öteki Dilde Var Olmak. İstanbul: Multilingual Suçin, M. H. (2010). Dünden Bugüne Arapçaya Çevirinin Serüveni.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
14
3
42
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
14
2
28
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
224
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
9
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1)Modern Arap Dilime hakim öğretmen adayları. 2)Arapçayı kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. 3)Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur. 4)Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. 5)Eğitsel amaçlar için bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahiptir. 6)Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. 7)Topluma, çevreye, insana, sanatsal faaliyetlere ve spora duyarlı olur, topluma faydalı, geleceğe güvenle bakan ve araştıran, sorgulayan ve yaşam boyu öğrenmeyi destekleyen öğrenciler yetiştirir. 8)İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur. X
2
2)Arapçayı kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.X
3
3)Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.X
4
4)Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.X
5
5)Eğitsel amaçlar için bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahiptir.X
6
6)Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.X
7
7)Topluma, çevreye, insana, sanatsal faaliyetlere ve spora duyarlı olur, topluma faydalı, geleceğe güvenle bakan ve araştıran, sorgulayan ve yaşam boyu öğrenmeyi destekleyen öğrenciler yetiştirir.X
8
8)İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.X
9
8)İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.X
10
8)İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.X