GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Arapça Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları/ARÖ201
Dersin Adı: Arapça Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe -Arapça
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Arapçada kullanılan öğretim yöntem ve tekniklerinden haberdar olma.
Arapçada kelime türetme yöntemlerinin öğrenilmesi.
Arapça ve Türkçe seslerin farklılıklarının anlaşılması.
Arapça ses problemlerinin giderilmesinin öğrenilmesi.
Arapça kelime yapısının öğrenilmesi ve öğretilmesinin Sağlanması.
Arapçadaki yaygın bazı kalıpların öğrenilmesi.
Arapçadaki kalıpların öğretilme yönteminin kazandırılması.
Arapçadaki en küçük çiftlerin öğrenilmesi.
Arapçadaki en küçük çiftlerin öğretilme yönteminin kazandırılması.
Arapça dil becerilerinin kazanılmasında tekrar türlerinin öğrenilmesi.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Dilin Tanımı, Dilin Özellikleri, Dilbilim, Arap Dilinin Önemi.
2. Hafta  Yabancı Dil Öğretim Metotları, 1-Gramer ve Çeviri Metodu, 2-Direkt Metot.
3. Hafta  3-Duyup -Konuşma Metodu, 4-Seçmeli Metot. Öğretim Metotlarını Etkileyen Faktörler, Program Türleri, Etkin Öğretim.
4. Hafta  Öğretim Metotlarını Etkileyen Faktörler, Program Türleri, Etkin Öğretim.
5. Hafta  Seslerin Öğretimi, Arapça’daki Sessizler (Ünsüzler), Arapça’daki Sesliler (Ünlüler), Bazı Telâffuz Sorunları.
6. Hafta  Vize Sınavları.
7. Hafta  Dil Kalıplarının Öğretimi, Gramer Teorileri, Geleneksel Teori, Direkt OluşumDil Kalıplarının Öğretimi, Gramer Teorileri, Geleneksel Teori, Direkt Oluşum Teorisi, Kalıplar Teorisi, Dönüşüm Teorisi. Dört Teori ve Öğretim, Gramatik-Dilbilgisel Anlam, Gramatik-Dilbilgisel Anlamın Öğretimi, Cümle v
8. Hafta  Dört Teori ve Öğretim, Gramatik-Dilbilgisel Anlam, Gramatik-Dilbilgisel Anlamın Öğretimi, Cümle ve Kalıp.
9. Hafta  Kalıplar Üzerine Alıştırma (Uygulama) Yapma, Sabit Haneye Bedel Getirme,
10. Hafta  Değişik Hanelere Bedel Getirme, Basit Bedel Getirme.
11. Hafta  Birden Fazla Haneye Bedel Getirme, Sözlü Anahtar Sözcükle Anahtar Sözcüğün Resim Olarak Verildiği Bedel Getirme, Somut Şeyler Göstererek Yapılan Bedel Getirme.
12. Hafta  Etkisiz -Pasif Anahtar Sözcükle Bedel Getirme, Aktif Anahtar Sözcükle Bedel Getirme, Birikmeli (Yığılmalı) Bedel Getirme, Birikmesiz Bedel Getirme, Halkalı Alıştırma, Zincirleme Alıştırma, Dörtlü Alıştırma, Birleştirme Alıştırması, Ekleme Alıştırması,
13. Hafta  Etkisiz -Pasif Anahtar Sözcükle Bedel Getirme, Aktif Anahtar Sözcükle Bedel Getirme, Birikmeli (Yığılmalı) Bedel Getirme, Birikmesiz Bedel Getirme, Halkalı Alıştırma, Zincirleme Alıştırma, Dörtlü Alıştırma, Birleştirme Alıştırması, Ekleme Alıştırması, Tamamlamalı Alıştırma.
14. Hafta  Dönüştürme Alıştırması, Açılma (Genişleme) Alıştırması, Yerine Koyma (Bedel Koyma) Alıştırması, Boşluğu Doldurma Alıştırması, Düzenleme Alıştırması,
15. Hafta   Çoktan Seçmeli Alıştırma, Harekelendirme Alıştırması, Formu Doğrultma Alıştırması.
16. Hafta  Kalıplar ve Konumlar (Pozisyonlar), Genel İlkeler, Dil Kalıbının Sunuluşu.
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
12
1
12
 Sunum
12
1
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
13
1
13
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
65
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1)Modern Arap Dilime hakim öğretmen adayları. 2)Arapçayı kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. 3)Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur. 4)Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. 5)Eğitsel amaçlar için bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahiptir. 6)Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. 7)Topluma, çevreye, insana, sanatsal faaliyetlere ve spora duyarlı olur, topluma faydalı, geleceğe güvenle bakan ve araştıran, sorgulayan ve yaşam boyu öğrenmeyi destekleyen öğrenciler yetiştirir. 8)İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur. X
2
2)Arapçayı kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.X
3
3)Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
4
4)Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.X
5
5)Eğitsel amaçlar için bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahiptir.X
6
6)Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.X
7
7)Topluma, çevreye, insana, sanatsal faaliyetlere ve spora duyarlı olur, topluma faydalı, geleceğe güvenle bakan ve araştıran, sorgulayan ve yaşam boyu öğrenmeyi destekleyen öğrenciler yetiştirir.
8
8)İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.X
9
8)İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.X
10
8)İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dr. Öğretim Üyesi Cihaner AKÇAY)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://www.websitem.gazi.edu.tr/cihaner/)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (cihaner@gazi.edu.tr)