GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İLERİ OKUMA BECERİSİ-II/YR206A
Dersin Adı: İLERİ OKUMA BECERİSİ-II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Arapça
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Erdinç DOĞRU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/derdinc/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  derdinc@hotmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersin sonunda öğrenciler, farklı amaçlarla yazılmış metinleri okuyup anlama becerisini kazanacaklar, metinlerdeki sözcükleri ve fikirleri idrak ed








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  el-izâa, et-Telfeze, es-Sulta er-Rabia, Sâ’a Elektroniyye, Cihâz İnzâr Cedîd
2. Hafta  Ahdeseu Derrâce li’l-Muavvagiyn, el-Keşfu an televvusu Miyahi Hizânât
3. Hafta  Fevâidu er-Ridâa et-Tabîiyye, et-Televvusu el-İşâî, en-NeĢâtu er-Riyâdiyye
4. Hafta  Et-Tenkîbu an ez-Zeyd, el-Alatu ez-Ziraiyye, el-Muallim
5. Hafta  El-Mecâa fil Alem, el-Hirafiyyun, el-Mikvatu, el-İmtihanu
6. Hafta  En-Neşatu’l- Medresî, en-Neşatu’s-Sekâfî, el-İtimad alâ en-Nefs
7. Hafta  Ezmetu’l-Petrol, es-Sihha ve’l-İntâc, ez-Zirâa ve’l-Ale
8. Hafta  Vize Sınavı
9. Hafta  El-Ciddu fi’l-Amel, Hicretul Hibrât, Cem’ut- Tavâbi’
10. Hafta  Sebâtu el-Akli, İhtiyaru’l-Asdikâ’, el-Unsa Hiye el-Asl
11. Hafta  Et-Tilifizyun ve’s-Sihha, el-İnsan ve’l-Gâbe, Munazzametu Yunesko
12. Hafta  İbn Haldûn, Bâbil, en-Nâr Salahuddin el-Eyyubi, el-İslam vel-Musavat
13. Hafta  Et-Tâka, el-İlmu ve Fadluhu, el-Musteşrikûn
14. Hafta  El-Gidâ es-Sıhhi, el-Masrahiyye Fennun Teâvunî, Varagu’l-Berdî
15. Hafta  Ez-Zeytu’l-Ham, el-Esmidetu el-Kimyaiyye- Mudarreat Bilastikiyye
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Arapça Modern Metinler ve Çözümlemesi, Emrullah İşler-Musa Yıldız, İstanbul 2005. 2. Al-Arabiyya li’l-Hayat, Cilt IV, King Saud University,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
14
3
42
 Sunum
14
2
28
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
113
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1)Modern Arap Dilime hakim öğretmen adayları. 2)Arapçayı kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. 3)Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur. 4)Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. 5)Eğitsel amaçlar için bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahiptir. 6)Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. 7)Topluma, çevreye, insana, sanatsal faaliyetlere ve spora duyarlı olur, topluma faydalı, geleceğe güvenle bakan ve araştıran, sorgulayan ve yaşam boyu öğrenmeyi destekleyen öğrenciler yetiştirir. 8)İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur. X
2
2)Arapçayı kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.X
3
3)Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.X
4
4)Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.X
5
5)Eğitsel amaçlar için bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahiptir.X
6
6)Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.X
7
7)Topluma, çevreye, insana, sanatsal faaliyetlere ve spora duyarlı olur, topluma faydalı, geleceğe güvenle bakan ve araştıran, sorgulayan ve yaşam boyu öğrenmeyi destekleyen öğrenciler yetiştirir.X
8
8)İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.X
9
8)İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.X
10
8)İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.X