GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ/YR211MB
Dersin Adı: ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.Yusuf Budak
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/budak
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  budaky@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili kavram ve ilkeleri tanımlar ve açıklar 3 4 5 6
Öğretim ilke ve yöntemleriyle öğrenme-öğretme yaklaşımlarını örneklerle ilişkilendirir.
Öğrenme-öğretme sürecinin planlanmasıyla ilgili ilkeleri açıklar
Yıllık ve günlük ders planlarının tasarımıyla ilgili ilkeleri uygular
Öğretim ilke ve yöntemlerinin öğrenme-öğretme sürecinde uygulanışını örneklerle açıklar.
Öğretilecek davranışlar ve ortamla tutarlı öğretim ilke ve yöntemlerini belirler



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kavramlar
2. Hafta  İlkeler
3. Hafta  Öğrenme-Öğretme yaklaşımları ve öğretme ilkeleri
4. Hafta  Öğrenme-Öğretme yaklaşımları ve öğrenme ilkeleri
5. Hafta   Eğitim-öğretim planlarının tasarımıyla ilgili kavram ve ilkeler Eğitim-öğretim planlarıyla ilgili kavram ve ilkeler
6. Hafta   Eğitim-öğretim planlarının tasarımıyla ilgili kavram ve ilkeler
7. Hafta   Eğitim ve öğretim planlarının tasarımı
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Eğitim ve öğretim planlarının tasarımı
10. Hafta  Öğretim hedefleri ve öğrenme-öğretme yöntemlerinin belirlenmesi
11. Hafta  Davranışlar ve öğrenme öğretme süreçleriyle tutarlı öğretim ilke ve yöntemlerinin belirlenmesi
12. Hafta  Davranışlar ve öğrenme öğretme süreçleriyle tutarlı öğretim ilke ve yöntemlerinin belirlenmesi
13. Hafta  Davranışlar ve öğrenme öğretme süreçleriyle tutarlı öğretim ilke ve yöntemlerinin uygulanması
14. Hafta  Davranışlar ve öğrenme öğretme süreçleriyle tutarlı öğretim ilke ve yöntemlerinin uygulanması
15. Hafta   Davranışlar ve öğrenme öğretme süreçleriyle tutarlı öğretim ilke ve yöntemlerinin uygulanması Davranışlar ve öğrenme öğretme süreçleriyle tut
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Veysel Sönmez,Öğretim İlke ve Yöntemleri Leyla Küçükahmet,Program Geliştirme ve Öğretim Veysel Sönmez,Öğretmen Elkitabı Özcan Demirel,Öğretme Sanatı
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
14
2
28
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
84
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1)Modern Arap Dilime hakim öğretmen adayları. 2)Arapçayı kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. 3)Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur. 4)Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. 5)Eğitsel amaçlar için bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahiptir. 6)Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. 7)Topluma, çevreye, insana, sanatsal faaliyetlere ve spora duyarlı olur, topluma faydalı, geleceğe güvenle bakan ve araştıran, sorgulayan ve yaşam boyu öğrenmeyi destekleyen öğrenciler yetiştirir. 8)İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur. X
2
2)Arapçayı kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.X
3
3)Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.X
4
4)Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.X
5
5)Eğitsel amaçlar için bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahiptir.X
6
6)Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.X
7
7)Topluma, çevreye, insana, sanatsal faaliyetlere ve spora duyarlı olur, topluma faydalı, geleceğe güvenle bakan ve araştıran, sorgulayan ve yaşam boyu öğrenmeyi destekleyen öğrenciler yetiştirir.X
8
8)İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.X
9
8)İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.X
10
8)İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.X