GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİSİ-II/YR108A
Dersin Adı: SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİSİ-II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Arapça
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Okt. Mehmet ŞAYIR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/msayir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   msayir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrencilerin dinleme ve konuşma becerileri gelişecek, özgün okuma, konuşma ve dinleme becerilerine ilişkin aktivitelerle öğrencinin etkileşime dayalı
karşılıklı soru cevap yoluyla sözlü iletişim becerisi gelişir
öğrenciler kendilerini ifade etme, duygu, düşünce ve dileklerini dile getirme becerilerini geliştirmeleri için teşvik edilir
olgu ve olayları öznelleştirmek suretiyle öğrencilerin kendilerinden söz etme güdü ve istekleri harekete geçirilerek hem arkadaşları hem de eğitimci i
öğrencilerin topluluk karşısında sunum yapmak suretiyle ya kendi seçecekleri ya da eğitimci tarafından seçilecek herhangi bir konuda konuşma beceriler




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Derse giriş
2. Hafta  İletişim Aktiviteleri; Fonetik alfabe ve yazı çalışmaları
3. Hafta  İletişim Aktiviteleri; Dinleme: metni dinleyerek çıkarımlar yapma
4. Hafta  Drama: Öğrencilerin yaratıcılığını ortaya çıkaracak bir hikâye canlandırma; Sunu Hazırlama Teknikleri
5. Hafta  İletişim Aktiviteleri; Video İzleme: Sessiz seyredip çıkarımlarda bulunma;
6. Hafta  Sunu Hazırlama Teknikleri; Tonlama Çalışmaları; Dinleme ve not alma
7. Hafta  Sınıf Tartışması; Dinleme: Detay bilgileri bulmak için dinleme
8. Hafta  Vize Haftası
9. Hafta  İletişim Aktiviteleri; Dinleme: Ana fikri ve detay bilgileri bulmak için dinleme
10. Hafta  Fonetik Alfabe Okuma Çalışmaları; Video İzleme: film seyretme
11. Hafta  Bir önceki hafta izlenen filme dayalı olarak bir drama hazırlama: filmden bir sahne canlandırma; Sınıf Sunumları (kişisel fikirleri belirtme, sunulan
12. Hafta  Sınıf Tartışmaları; Sınıf Sunumları (kişisel fikirleri belirtme, sunulan konu üzerine yapılan grup tartışmaları, eleştiri yapma)
13. Hafta  Sınıf Tartışmaları; Sınıf Sunumları (kişisel fikirleri belirtme, sunulan konu üzerine yapılan grup tartışmaları, eleştiri yapma)
14. Hafta  Sınıf Sunumları (kişisel fikirleri belirtme, sunulan konu üzerine yapılan grup tartışmaları, eleştiri yapma)
15. Hafta  Sınıf Sunumları (kişisel fikirleri belirtme, sunulan konu üzerine yapılan grup tartışmaları, eleştiri yapma)
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Arapça Pratik Konuşma Rehberi, Yrd. Doç. Dr. Cüneyt EREN Çeşitli dergilerden konular.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma - Sunum - Röportaj,
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
14
3
42
 Sunum
14
3
42
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
14
2
28
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
154
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1)Modern Arap Dilime hakim öğretmen adayları. 2)Arapçayı kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. 3)Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur. 4)Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. 5)Eğitsel amaçlar için bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahiptir. 6)Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. 7)Topluma, çevreye, insana, sanatsal faaliyetlere ve spora duyarlı olur, topluma faydalı, geleceğe güvenle bakan ve araştıran, sorgulayan ve yaşam boyu öğrenmeyi destekleyen öğrenciler yetiştirir. 8)İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur. X
2
2)Arapçayı kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.X
3
3)Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.X
4
4)Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.X
5
5)Eğitsel amaçlar için bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahiptir.X
6
6)Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.X
7
7)Topluma, çevreye, insana, sanatsal faaliyetlere ve spora duyarlı olur, topluma faydalı, geleceğe güvenle bakan ve araştıran, sorgulayan ve yaşam boyu öğrenmeyi destekleyen öğrenciler yetiştirir.X
8
8)İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.X
9
8)İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.X
10
8)İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.X