GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME/YR312MB
Dersin Adı: ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. İsmail KARAKAYA
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/ikarakaya
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ikarakaya@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ölçme ve değerlendirmenin temel kavramlarını bilir.
Geleneksel ve tamamlayıcı ölçme araçlarını tanır.
Sınıf ortamında uygulanmak üzere geleneksel ve alternatif ölçme araçlarının geliştirir ve uygular.
Öğrencilere etkili geri bildirimler verir.
Temel düzeyde istatistiksel teknikleri uygular.
Ölçme araçlarını geliştirirken, uygularken ve puanlarken geçerlik ve güvenirlik özelliklerine dikkat eder.
Öğretim yöntemlerine uygun ölçme araçlarını kullanır.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ders programının tanıtılması. Planlamanın yapılması
2. Hafta  Ölçme ve değerlendirmenin temel kavramları (ölçme, ölçüt, ölçüm, karar verme, vb.) Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemi, Değerlendirme türler
3. Hafta  Değerlendirmenin temel ilkeleri, Değişken, Korelasyon , Ölçmede Hata
4. Hafta  Ölçme araçlarının sahip olması gereken nitelikleri ( güvenirlik, geçerlik ve kullanışlık)
5. Hafta  Ölçme araçlarının sahip olması gereken nitelikleri ( güvenirlik, geçerlik ve kullanışlık) Ölçme araçları üzerinde tartışılması
6. Hafta  Test Geliştirme Süreci Klasik ölçme araçlarının özellikleri, geliştirilmesi, puanlanması ve yorumlanması
7. Hafta  Hazırlanan Başarı Testlerinin Sınıf Ortamında Paylaşılması
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Ölçme araçlarından elde edilen veriler üzerinde istatistiksel işlemler, madde istatistikleri.
10. Hafta  Performansa dayalı durum belirleme yöntemleri Performans Görevleri Dereceli Puanlama Anahtarları
11. Hafta  Hazırlanan Performans Görevlerinin Paylaşılması Portfolyolar
12. Hafta  Portfolyolar ve elektronik portfolyolar Öğrencilerin değerlendirme sürecine katılması: Öz, akran ve grup değerlendirme
13. Hafta  Ölçme araçlarından elde edilen veriler üzerinde istatistiksel işlemler. Test istatistikleri, standart puanlar, değerlendirme teknikleri ve not verme
14. Hafta  Öğrenciler tarafından yürütülen çalışmalar (projeler) paylaşılması
15. Hafta  Öğrenciler tarafından yürütülen çalışmalar (projeler) paylaşılması
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Kutlu, Ö. Doğan, D. ve Karakaya, İ. (2008). Öğrenci Performansının Belirlenmesi. Ankara. PEGEM Akademi Yay.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Drama, İ birliğine Dayalı öğretim yöntemi (Düşün Eş Paylaş, Akvaryum, Yap Boz, Grup Çalışmaları vb.)
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
3
20
 Projeler
1
40
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
3
1
3
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
2
4
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
5
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
63
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1)Modern Arap Dilime hakim öğretmen adayları. 2)Arapçayı kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. 3)Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur. 4)Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. 5)Eğitsel amaçlar için bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahiptir. 6)Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. 7)Topluma, çevreye, insana, sanatsal faaliyetlere ve spora duyarlı olur, topluma faydalı, geleceğe güvenle bakan ve araştıran, sorgulayan ve yaşam boyu öğrenmeyi destekleyen öğrenciler yetiştirir. 8)İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur. X
2
2)Arapçayı kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.X
3
3)Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.X
4
4)Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.X
5
5)Eğitsel amaçlar için bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahiptir.X
6
6)Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.X
7
7)Topluma, çevreye, insana, sanatsal faaliyetlere ve spora duyarlı olur, topluma faydalı, geleceğe güvenle bakan ve araştıran, sorgulayan ve yaşam boyu öğrenmeyi destekleyen öğrenciler yetiştirir.X
8
8)İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.X
9
8)İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.X
10
8)İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.X