GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SÖZCÜK BİLGİSİ/YR302A
Dersin Adı: SÖZCÜK BİLGİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Musa YILDIZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ymusa
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ymusa@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Arapçadaki kelimelerin çeşitli vezinlere girerek yeni anlamlar kazandığının farkına varabilir.
Dinlediğinde veya okuduğunda kelimeleri anlam grupları açısından teşhis edebilir.
Arapça bir romanda geçen kelimelerin hangi vezne ait olduğunu takdir edebilir.
Arapça kelime haznesine yeni kelimeler ekleyebilir.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İf'âl vezni ve kelimeye anlam yönünden etkisi tanıtılır. Arapça bir roman üzerinden uygulama yapılır.
2. Hafta  Mufâale, tef'îl vezinleri ve kelimeye anlam yönünden etkileri tanıtılır. Arapça bir roman üzerinden uygulama yapılır.
3. Hafta  Tefa'ul, tefâul, infiâl vezinleri ve kelimeye anlam yönünden etkileri tanıtılır. Arapça bir roman üzerinden uygulama yapılır.
4. Hafta  İftiâl, if'ilâl, istif''al vezinleri ve kelimeye anlam yönünden etkileri tanıtılır. Arapça bir roman üzerinden uygulama yapılır.
5. Hafta  İf'îlâl, if'îâl, if'ivvâl vezinleri ve kelimeye anlam yönünden etkileri tanıtılır. Arapça bir roman üzerinden uygulama yapılır.
6. Hafta  Fa'lele, tefa'lul, if'inlâl vezinleri ve kelimeye anlam yönünden etkileri tanıtılır. Arapça bir roman üzerinden uygulama yapılır.
7. Hafta  İf'illâl vezni ve kelimeye anlam yönünden etkisi tanıtılır. Arapça bir roman üzerinden uygulama yapılır.
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  İsmu'l-merre, ismu'l-hey'e, masdaru'l-mîmi ve kelimeye anlam yönünden etkileri tanıtılır. Arapça bir roman üzerinden uygulama yapılır.
10. Hafta  İsmu'l-zaman, ismu'l-mekan ve kelimeye anlam yönünden etkileri tanıtılır. Arapça bir roman üzerinden uygulama yapılır.
11. Hafta  İsmu'l-fâil, sîgat'l-mubalaga ve kelimeye anlam yönünden etkileri tanıtılır. Arapça bir roman üzerinden uygulama yapılır.
12. Hafta  İsmu'l-mef'ûl ve kelimeye anlam yönünden etkisi tanıtılır. Arapça bir roman üzerinden uygulama yapılır.
13. Hafta  İsmu'l-âle, ismu't-tafdîl ve kelimeye anlam yönünden etkileri tanıtılır. Arapça bir roman üzerinden uygulama yapılır.
14. Hafta  Et-tasgîr, en-neseb ve kelimeye anlam yönünden etkileri tanıtılır. Arapça bir roman üzerinden uygulama yapılır.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Musa ALP, Medhal fi’l-Luğati’l-‘Arabiyye
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
14
2
28
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
112
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1)Modern Arap Dilime hakim öğretmen adayları. 2)Arapçayı kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. 3)Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur. 4)Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. 5)Eğitsel amaçlar için bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahiptir. 6)Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. 7)Topluma, çevreye, insana, sanatsal faaliyetlere ve spora duyarlı olur, topluma faydalı, geleceğe güvenle bakan ve araştıran, sorgulayan ve yaşam boyu öğrenmeyi destekleyen öğrenciler yetiştirir. 8)İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur. X
2
2)Arapçayı kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.X
3
3)Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.X
4
4)Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.X
5
5)Eğitsel amaçlar için bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahiptir.X
6
6)Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.X
7
7)Topluma, çevreye, insana, sanatsal faaliyetlere ve spora duyarlı olur, topluma faydalı, geleceğe güvenle bakan ve araştıran, sorgulayan ve yaşam boyu öğrenmeyi destekleyen öğrenciler yetiştirir.X
8
8)İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.X
9
8)İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.X
10
8)İlköğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.X