GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
FRANSIZCA YAZMA-II/YF106A
Dersin Adı: FRANSIZCA YAZMA-II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Fransızca
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Nurten ÖZÇELİK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/nurtenk
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nurtenk@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenenlerin Fransızca yazılı anlatım becerilerini geliştirmek ve doğru yazma becerisi edinimlerine katkıda bulunmak
Öğrenenlere günlük hayattaki çeşitli gereksinimlerini karşılamalarına yardımcı olabilecek yazılı anlatım becerileri edindirmek
Öğrenenlerin Fransızca yazılı anlatım becerilerinin Avrupa Birliği Ortak Başvuru Metninde belirlenen düzeylerden A2 Dil düzeyinde geliştirilmesi
Öğrenenlerin hedef dilin dilbilgisel yapılarını tanımalarını ve bunları Fransızca yazılı anlatım etkinliklerinde kullanabilmelerini sağlamak
Hedef dil ve kültüre ait yazılı iletişim kurallarını öğrenmelerine ve bunları her türlü iletişim durumunda kullanmalarına yardımcı olmak
Öğrenenlerin hedef dilde yaratıcı yazma, analiz, sentez, yorum yapabilme yeteneklerini geliştirmek



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Unité IV - Introduction
2. Hafta  Leçon 10- La vie en Solo
3. Hafta  Leçon 10 - La vie en Solo (suite)
4. Hafta  Leçon 11– Comment Réussir La vie à Deux?
5. Hafta  Leçon 12- Jeune Fille Partagerait Appartement …
6. Hafta  Bilan- Évaluation
7. Hafta  Unıté V- Introduction
8. Hafta   I. Épreuve
9. Hafta  Leçon 13- L’école à Deux Ans
10. Hafta  Leçon 13- L’école à Deux Ans (suite)
11. Hafta  Leçon 14- Pour ou Contre La Mixité
12. Hafta  Leçon 14- Pour ou Contre La Mixité (suite)
13. Hafta  Leçon 15-Pour ou Contre un Examen d’Entrée à l’Université!
14. Hafta  Leçon 15-Pour ou Contre un Examen d’Entrée à l’Université!(suite)
15. Hafta  Final
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1.Poisson-Quinton, S. ve Mimran, R.(2006). Expression Écrite (Niveau 2), Paris, CLE Int. 2.Robert, P. (2003).Le Petit Robert, Paris, Dictionnaires
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Okuma, Soru-Cevap, Açıklama, Alıştırma, Uygulama, Yazma
 -- STAJ / UYGULAMA
  --
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
11
2
22
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
11
2
22
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
4
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
4
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
124
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mesleki ve sosyal yaşantısında Fransız dilini etkili bir biçimde kullanabilme,X
2
Fransızcayla ilgili bilgi kaynaklarını herhangi bir iletişim durumunda kullanabilmelerini sağlamak amacıyla dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerini geliştirebilme,X
3
Fransız dilinin öğretimi/öğrenimiyle ilgili bilgilere ulaşma yollarını etkin bir biçimde kullanarak alan dili öğrenme ortamının gerektirdiği öğretim programları, yöntem, teknik ve stratejileri seçebilme, geliştirebilme ve kullanabilme,X
4
Alanı ile ilgili ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olabilme,X
5
Dilbilim, Yöntembilim ve Yazınbilim alanlarında edindiği bilgi ve becerileri öğrenme ortamına uyarlayabilme, aktarabilme ve kullanabilme,X
6
Fransızcanın dilbilgisel özelliklerini tanıyabilme, çözümleyebilme ve uygulayabilmenin yanı sıra anadil ve kültürü ile hedef kültür hakkında bilgiye sahip olabilme ve kültürler arası iletişim kurabilme,X
7
Alanı ile ilgili mesleki bilgi ve becerilerini geliştirecek proje, sunum ve etkinlikler hazırlayabilme ve bunları ilerideki mesleki yaşamlarında uygulayabilme,X
8
Fransızcayı öğretme/öğrenme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerini, bilgisayar, internet, ders materyallerini vs. etkili olarak kullanabilme,X
9
Fransızcanın öğretiminde öğrenenlerin dil becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak uygun materyal, araç-gereçleri seçebilme, geliştirebilme ve kullanabilme,X
10
Öğrenenlerin yaş, cinsiyet, dil düzeyi vs. özelliklerini ve bireysel farklılıklarını göz önünde bulundurarak uygun öğrenme ortamları hazırlayabilme ve sınıf yönetimi konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazandırabilme,X
11
Alanında edindiği bilgi ve becerileri analiz-sentez yaparak eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilme ve değerlendirebilme,X
12
Yaşam boyu öğrenme (LLP) konusunda olumlu bir tutum benimseyerek alanında çeşitli etkinlikler geliştirebilme, düzenleyebilme ve bu etkinliklere katılabilmenin yanı sıra uluslararası öğrenci hareketliliğine açık olabilme,X
13
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası gelişmeleri izleyebilme ve duyarlı olduğunu gösterebilme,X
14
Fransızcayı Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metninde belirtilen düzeylerden en az B2 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme,X
15
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olabilme, yaşadığı sosyal çevreye yönelik projeler üretebilme ve var olanlara katılabilme,X
16
Türk Milli Eğitim sistemini ve öğretmenlik mesleğini tüm yönleriyle tanıyabilme, ulusal ve evrensel değerlere duyarlı olabilme.X
17
--
18
--
19
--
20
--