GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
FRANSIZCA EDEBİ METİN İNCELEMESİ/YF307A
Dersin Adı: FRANSIZCA EDEBİ METİN İNCELEMESİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Fransızca
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Gül Tekay BAYSAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/gbaysan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   gbaysan@gazi.edu.tr, gultekay@yahoo.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Edebi metin türleri ve çözümleme yöntemleri bilgisi;
metinlerin izleksel ve biçemsel olarak incelenmesi
Fransızca okuma-anlama-anlatım becerilerinde ilerleme;
edebi türler ve çözümleme yöntemleri bilgisi
söz sanatları bilgisi
araştırma ve kavramsal düşünme becerileri
Fransızca dilbilgisinde ilerlemeler ve sözcük dağarcığının zenginleşmesi
yabancı kültürü anlarken ulusal kültür üzerinde düşünebilme
Avrupa Diller Ortak Çerçeve Programı'nda benimsenen kültürel beceriler,
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  yok
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  yok
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Edebiyatta türler ve akımlar
2. Hafta  Edebi metin incelemesi nedir?
3. Hafta  Söz sanatları (figures de style)
4. Hafta  Yapıt çözümlemede metin/metin dışı öğeler (texte/paratexte)
5. Hafta  Çözümlemede bakış açısı : fabl incelemesi
6. Hafta  Oyun çözümlemesi : Les femmes savantes
7. Hafta  Aydınlanma edebiyatında satir ve et ironi : argümantatif metin
8. Hafta  Felsefi öykü
9. Hafta  Ara Sınav
10. Hafta  Romantizm. Özyaşamöyküsel metin çözümlemesi (Culte du moi).
11. Hafta   Şiirde imge. Sembolist şiir incelemesi.
12. Hafta  Geçis dönemi romanı (transition); çevre betimlemesi; biçem ; Proust
13. Hafta  Çağdaş yazarlar. Izzo: Edebiyat ve toplum (sorun). İzleksel çözümleme.
14. Hafta  Çağdaş yazarlar. Tournier : Edebiyat ve toplum (kültür) İzleksel çözümleme
15. Hafta  Final
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Fromilhague, Les Figures de Style, Lettres 128, Nathan Pagès, Rincé, Lettres, Textes, Nathan. Stalloni, Les Genres littéraires
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Uygulama-Araştırma, yapıt okuma (okuma ödevi, final sonucunu %25 etkiler)
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
14
1
14
 Sunu hazırlama
1
1
1
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
4
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
5
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
146
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.84
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mesleki ve sosyal yaşantısında Fransız dilini etkili bir biçimde kullanabilme,X
2
Fransızcayla ilgili bilgi kaynaklarını herhangi bir iletişim durumunda kullanabilmelerini sağlamak amacıyla dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerini geliştirebilme,X
3
Fransız dilinin öğretimi/öğrenimiyle ilgili bilgilere ulaşma yollarını etkin bir biçimde kullanarak alan dili öğrenme ortamının gerektirdiği öğretim programları, yöntem, teknik ve stratejileri seçebilme, geliştirebilme ve kullanabilme,X
4
Alanı ile ilgili ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olabilme,X
5
Dilbilim, Yöntembilim ve Yazınbilim alanlarında edindiği bilgi ve becerileri öğrenme ortamına uyarlayabilme, aktarabilme ve kullanabilme,X
6
Fransızcanın dilbilgisel özelliklerini tanıyabilme, çözümleyebilme ve uygulayabilmenin yanı sıra anadil ve kültürü ile hedef kültür hakkında bilgiye sahip olabilme ve kültürler arası iletişim kurabilme,X
7
Alanı ile ilgili mesleki bilgi ve becerilerini geliştirecek proje, sunum ve etkinlikler hazırlayabilme ve bunları ilerideki mesleki yaşamlarında uygulayabilme,X
8
Fransızcayı öğretme/öğrenme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerini, bilgisayar, internet, ders materyallerini vs. etkili olarak kullanabilme,X
9
Fransızcanın öğretiminde öğrenenlerin dil becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak uygun materyal, araç-gereçleri seçebilme, geliştirebilme ve kullanabilme,X
10
Öğrenenlerin yaş, cinsiyet, dil düzeyi vs. özelliklerini ve bireysel farklılıklarını göz önünde bulundurarak uygun öğrenme ortamları hazırlayabilme ve sınıf yönetimi konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazandırabilme,X
11
Alanında edindiği bilgi ve becerileri analiz-sentez yaparak eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilme ve değerlendirebilme,X
12
Yaşam boyu öğrenme (LLP) konusunda olumlu bir tutum benimseyerek alanında çeşitli etkinlikler geliştirebilme, düzenleyebilme ve bu etkinliklere katılabilmenin yanı sıra uluslararası öğrenci hareketliliğine açık olabilme,X
13
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası gelişmeleri izleyebilme ve duyarlı olduğunu gösterebilme,X
14
Fransızcayı Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metninde belirtilen düzeylerden en az B2 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme,X
15
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olabilme, yaşadığı sosyal çevreye yönelik projeler üretebilme ve var olanlara katılabilme,X
16
Türk Milli Eğitim sistemini ve öğretmenlik mesleğini tüm yönleriyle tanıyabilme, ulusal ve evrensel değerlere duyarlı olabilme.X
17
--
18
--
19
--
20
--