GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
FRANSIZCA SÖZLÜ İLETİŞİM-I/YF107A
Dersin Adı: FRANSIZCA SÖZLÜ İLETİŞİM-I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Fransızca
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Doç. Dr. Kerime Yılmaz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  kerime@gazi.edu .tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Çeşitli etkinliklerle öğrencilerin dinleme ve konuşma becerilerini geliştirme, öğrencilerin etkin katılımlarıyla etkileşime dayalı konuşma etkinlikl
Öğrencilerin gündelik yaşamda karşılacakları çeşitli durumlarda, Fransızca olarak iletişim kurmalarını sağlamak.
Değişik ortamlarda insanlarla Fransızca iletişim kurmak, tanımlama yapmak, tartışabilmek.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu veya eşkoşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  -Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Saluer, aborder quelqu’un, se présenter, présenter quelqu’un, répondre à une présentation; demander des nouvelles, y répondre
2. Hafta  Faire/recevoir un compliment, se quitter, transmettre ses salutations
3. Hafta  Proposer de faire quelque chose, accepter, refuser, ne pas choisir
4. Hafta  Proposer/accepter/refuser/fixer/déplacer/arriver à un rendez-vous
5. Hafta  Inviter/accueillir/installer quelqu’un, offrir/recevoir un cadeau, passer/placer à table, pendant le repas, prendre congé
6. Hafta  Souhaiter, féliciter, promettre
7. Hafta  Demander/accepter/proposer de l’aide, refuser de rendre service/une offre de service, remerciement
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Donner des informations sur une personne, décrire son aspect/sa personnalité
10. Hafta  Décrire quelque chose; Parler de son état physique
11. Hafta  Localiser quelque chose, parler de son pays, du temps, de la météo, comparer
12. Hafta  Prendre la parole, faire référence à un thème, préciser /rectifier, s’expliquer
13. Hafta  Confirmer, conredire, interroger, articuler son discours, nuancer un propos
14. Hafta  Rapporter les paroles d’une personne, plaisenter
15. Hafta  Revision
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Conversations pratiques de l’oral, kitap ved CD, Didier. Libre Echange 2, Courtillon, Sallins, Hatier-Didier. Café Crème Taxi 2, G. Capelle &
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  --
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
5
1
5
 Okuma Faaliyetleri
0
0
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
14
2
28
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
16
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
16
16
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
135
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mesleki ve sosyal yaşantısında Fransız dilini etkili bir biçimde kullanabilme,X
2
Fransızcayla ilgili bilgi kaynaklarını herhangi bir iletişim durumunda kullanabilmelerini sağlamak amacıyla dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerini geliştirebilme,X
3
Fransız dilinin öğretimi/öğrenimiyle ilgili bilgilere ulaşma yollarını etkin bir biçimde kullanarak alan dili öğrenme ortamının gerektirdiği öğretim programları, yöntem, teknik ve stratejileri seçebilme, geliştirebilme ve kullanabilme,X
4
Alanı ile ilgili ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olabilme,X
5
Dilbilim, Yöntembilim ve Yazınbilim alanlarında edindiği bilgi ve becerileri öğrenme ortamına uyarlayabilme, aktarabilme ve kullanabilme,X
6
Fransızcanın dilbilgisel özelliklerini tanıyabilme, çözümleyebilme ve uygulayabilmenin yanı sıra anadil ve kültürü ile hedef kültür hakkında bilgiye sahip olabilme ve kültürler arası iletişim kurabilme,X
7
Alanı ile ilgili mesleki bilgi ve becerilerini geliştirecek proje, sunum ve etkinlikler hazırlayabilme ve bunları ilerideki mesleki yaşamlarında uygulayabilme,X
8
Fransızcayı öğretme/öğrenme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerini, bilgisayar, internet, ders materyallerini vs. etkili olarak kullanabilme,
9
Fransızcanın öğretiminde öğrenenlerin dil becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak uygun materyal, araç-gereçleri seçebilme, geliştirebilme ve kullanabilme,
10
Öğrenenlerin yaş, cinsiyet, dil düzeyi vs. özelliklerini ve bireysel farklılıklarını göz önünde bulundurarak uygun öğrenme ortamları hazırlayabilme ve sınıf yönetimi konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazandırabilme,
11
Alanında edindiği bilgi ve becerileri analiz-sentez yaparak eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilme ve değerlendirebilme,X
12
Yaşam boyu öğrenme (LLP) konusunda olumlu bir tutum benimseyerek alanında çeşitli etkinlikler geliştirebilme, düzenleyebilme ve bu etkinliklere katılabilmenin yanı sıra uluslararası öğrenci hareketliliğine açık olabilme,X
13
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası gelişmeleri izleyebilme ve duyarlı olduğunu gösterebilme,X
14
Fransızcayı Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metninde belirtilen düzeylerden en az B2 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme,X
15
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olabilme, yaşadığı sosyal çevreye yönelik projeler üretebilme ve var olanlara katılabilme,
16
Türk Milli Eğitim sistemini ve öğretmenlik mesleğini tüm yönleriyle tanıyabilme, ulusal ve evrensel değerlere duyarlı olabilme.
17
--
18
--
19
--
20
--