Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme/EBS122 |
Dersin Adı: |
Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme |
Dersin Kredisi: |
2 |
Ders AKTS : |
4 |
Dersin Yarıyılı: |
3 |
Dersin Türü : |
Seçmeli |
|
DERS BİLGİLERİ |
-- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ) |
|
-- TEMEL DERS KİTABI |
|
-- YARDIMCI DERS KİTAPLARI |
|
-- DERSİN ÖNKOŞULLARI |
|
-- DERSİN DİLİ |
Türkçe |
-- DERSİN AMACI ve HEDEFİ |
|
-- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI |
Yetişkin eğitimini tanımlar, yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramları bilir, Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimini kavrar; yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modelleri bilir; yetişkinler ve öğrenme ilişkisini analiz eder; hayat boyu öğrenmenin amacını kavrar. Yetişkin eğitimini tanımlar, yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramları bilir, Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimini bilir; yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modelleri kavrar; yetişkinler ve öğrenme ilişkisini açıklar; hayat boyu öğrenmenin amacını bilir. Yetişkin eğitiminin tanımlar; yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramları bilir, Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimini bilir; yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modelleri kavrar; yetişkinler ve öğrenme durumlarını açıklar; hayat boyu öğrenmenin amacını bilir. Yetişkin eğitiminin tanımlar; yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramları bilir, Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimini bilir; yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modelleri kavrar; yetişkinler ve öğrenme durumlarını açıklar; hayat boyu öğrenmenin amacını bilir Yetişkin eğitiminin tanımlar; yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramları bilir, Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimini bilir; yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modelleri kavrar; yetişkinler ve öğrenme durumlarını açıklar; hayat boyu öğrenmenin amacını bilir, Yetişkin eğitiminin tanımlar; yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramları bilir, Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimini bilir; yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modelleri kavrar; yetişkinler ve öğrenme durumlarını açıklar; hayat boyu öğrenmenin amacını bilir
|
-- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ |
Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
--DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI |
1. Hafta |
Yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamı |
2. Hafta |
Yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramları | 3. Hafta |
Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimi | 4. Hafta |
Yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modelleri | 5. Hafta |
Yetişkinler ve öğrenme ilişkisini analizi | 6. Hafta |
Hayat boyu öğrenmenin amacı | 7. Hafta |
Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları | 8. Hafta |
Halk eğitim merkezlerinin görevleri | 9. Hafta |
Meslek Eğitim Merkezleri | 10. Hafta |
Mevsimlik işçiler ve eğitim problemleri | 11. Hafta |
Unesco hayat boyu öğrenme çalışmaları | 12. Hafta |
OECD hayat boyu öğrenme çalışmaları | 13. Hafta |
Dünya Bankası ve Avrupa Birliği Hayat boyu öğrenme çalışmaları | 14. Hafta |
Yetişkin eğitiminin Dünyada ki uygulamaları | 15. Hafta |
Değerlendirme | 16. Hafta |
|
|
-- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ |
|
-- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ |
|
Sayısı |
Toplam Katkısı(%) |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Ödev |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
Projeler |
0 |
0 |
Pratik |
0 |
0 |
Quiz |
0 |
0 |
|
Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%) |
|
40 |
Finalin Başarıya Oranı (%) |
|
60 |
|
|
-- DERSİN İŞ YÜKÜ |
Etkinlik |
Toplam hafta sayısı |
Süre (Haftalık Saat) |
Dönem boyu toplam iş yükü |
Haftalık teorik ders saati |
14 |
2 |
28 |
Haftalık uygulamalı ders saati |
|
|
0 |
Okuma Faaliyetleri |
9 |
3 |
27 |
İnternette tarama, kütüphane çalışması |
3 |
1 |
3 |
Materyal tasarlama, uygulama |
3 |
3 |
9 |
Rapor hazırlama |
4 |
2 |
8 |
Sunu hazırlama |
1 |
3 |
3 |
Sunum |
1 |
2 |
2 |
Ara sınav ve ara sınava hazırlık |
2 |
4 |
8 |
Final sınavı ve final sınavına hazırlık |
4 |
4 |
16 |
Diğer |
|
|
0 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ: |
104 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : |
4.16 |
DERSİN AKTS KREDİSİ: |
4 |
|
|
-- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ |
NO |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
1
|
2 |
3 |
4 |
5 |
1 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | X | |
2 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | X | |
3 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | X | |
4 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | | X |
5 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | X | |
6 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | | X |
7 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | | X |
8 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | X | |
9 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | | X |
10 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | | X |
11 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | X | |
12 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | X | |
13 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | | X |
14 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | | X |
15 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | X | |
16 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | | X |
17 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | | X |
18 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | X | |
19 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | | X |
20 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | X | |
|
|
-- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I |
(Prof. Dr. Necati Cemaloğlu) |
-- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ |
(https://websitem.gazi.edu.tr/site/necem)
|
-- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI |
(necem@gazi.edu.tr)
|